Firma z Korei zaprojektuje nam szprychę CPK do granicy z Czechami. Za 134 mln zł
Południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską. Ten 70-kilometrowy odcinek to fragment trasy kolejowej Katowice - Ostrawa. Trwa projektowanie już ponad 400 km kolejowych szprych CPK.
Firma z Korei zaprojektuje nam szprychę CPK do granicy z Czechami. Za 134 mln zł
Ten odcinek to jeden z kluczowych fragmentów linii kolejowych budowanych w Polsce przez CPK. Stanowi ważny element unijnej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) łącząc Katowice, Warszawę czy Kraków z Brnem, Pragą, Bratysławą, Wiedniem i Budapesztem.
Przetarg na zaprojektowanie linii wygrało konsorcjum dwóch firm. Pierwszą z nich jest Korea National Railway (KNR), czyli spółka państwowa, która realizowała projekty budowy kolei, usługi doradztwa technicznego i studia wykonalności, w tym w zakresie Kolei Dużych Prędkości. Drugi z podmiotów konsorcjum to Dohwa Engineering - firma inżynieryjno-budowlana z Korei Południowej, która ma na swoim koncie ponad 7 tys. projektów w kraju i na świecie. Wartość kontraktu sięga 134 mln zł.
- Dzięki nowej linii kolejowej, będącej elementem kolei Grupy Wyszehradzkiej V4, Górny Śląsk stanie się ważnym węzłem transportowym w całym regionie Trójmorza. Polski odcinek realizowany przez CPK zakłada poruszanie się pociągów z prędkością do 250 km/h - zapewniają w CPK.
Projekt zapewni włączenie do sieci kolejowej miasta Jastrzębie-Zdrój, a także nowe, znacznie szybsze połączenia regionalne z Rybnika, Żor i Wodzisławia Śląskiego do Katowic. To cywilizacyjny skok, który zniweluje wykluczenie komunikacyjne tej części Śląska. Kolej obejmie swoim zasięgiem aż 3,6 mln mieszkańców tego regionu Polski.
- W ramach inwestycji CPK wybudowanych będzie ok. 2000 km nowych linii, w tym właśnie Kolei Dużych Prędkości. Spółka ma już wybranych pięć wariantów inwestorskich – oprócz trasy Katowice-Ostrawa są to odcinki Warszawa - Łódź, Łódź - Wrocław, Łętownia - Rzeszów, a od maja także Sieradz - Poznań - wylicza Konrad Majszyk, rzecznik prasowy CPK.
W tej chwili trwa już projektowanie 140-kilometrowej trasy Warszawa-Łódź i 200 km między Łodzią i Wrocławiem. Pierwszy z nich opracowują Biuro Projektów „Metroprojekt” (od Warszawy do obszaru za planowanym węzłem CPK) oraz konsorcjum firm Egis Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika (dalszy fragment linii aż do Łodzi).
Z kolei linię Łódź – Sieradz projektuje firma Egis, Sieradz – Kępno trafiła do konsorcjum BBF i IDOM. Projekt trasy od Kępna do Czernicy Wrocławskiej przygotowuje konsorcjum MGGP i Voessing Polska, a za odcinek Czernica Wrocławska – Wrocław odpowiada Systra.
Komentarze
21 komentarzy
~Wernyhora (46.204. * .151) Ale sobie dogadzasz pewnie jesteś Niemcem z odzysku sławiącym niemiecką kolej i niemiecką mortadelę .Dalej , opowiadaj opowiadaj posłuchamy twojego bajdurzenia o twoich Niemcach powiedz ile jeszcze zarabiasz jakie masz mieszkanie i czy jeżdzisz do pracy pociągiem czy hulajnogą śmiało czekamy
Dajcie chłopu spokój, on jest z TEKu , więc drezyna to jego szczyt. Acha i jeszcze Wodzisław centrum regionu, stacja przesiadkowa, centrum logistyczne itd, itp. Tylko te głupie rządy i głupie firmy tego nie dostrzegają, no i te głupie zawistne sąsiady z Rybnika i Jastrzębia też nie widzą potrzeby jeżdżenia do tego centrum logistyczno-przesiadkowego.
@JanZawiadowca
Widziałeś tory po trzęsieniu ziemi w Turcji? Tylko tam linię kolejową budowali tacy "fahofcy" jak ty.
Na Śląsku projekt zrobią prawdziwi FACHOWCY!
A wiesz, jakie szkody górnicze były w Zagłebiu Ruhry (Dortmund, Bochum, Essen, Gelsenkirschen, Botrop, Wuppertal........) 30 lat temu?
Szkody na Ślasku to jest pikuś.
A mimo wszystko, dalej tam rozbudowywano kolej, remontowano linie kolejowe.
Gdyby tam rządziły takie ameby umysłowe, jak ty, to w kilkunastomilionowej aglomeracji, jak Zagłebie Ruhry nie byłoby kolei.
Może tyle kosztuje wiedza, odpowiedzialność za zaprojektowane rozwiązania i nadzór projektantów, nad poprawnością wykonania?
Rozumiem, że czasy gdy do projektowania wystarczył suwak logarytmiczny, ołówek, cyrkiel, ekierka i deska kreślarska już minęły(teraz większość większość obliczeń wykonuje komputer.). Ale mnie zastanawia co takiego może zawierać taki projekt, który jest wart 134 000 000 PLN. Zdaję sobie sprawę, że do zaprojektowania czegokolwiek trzeba poświęcić sporo czasu i zapewne jakiś badań, ale mimo wszystko chyba trochę wysoko cenią sobie za roboczogodzinę.
Do wszystkich podniecających się budowaniem kolei na terenach sejsmicznych w Japonii .Zrozumcie jedno tereny sejsmiczne , a tereny szkód górniczych to nie jest to samo .Trzęsienia Ziemi zdarzają się stosunkowo rzadko i trwają kilka sekund i technologia budowania skierowana jest na sprężystość obiektu i pochłanianie drgań w razie trzęsienia itd. A zmiany w ukształtowaniu tereny objętego szkodami górniczymi twa ciągle i zmiany te są często niezauważalne dla oka , ale odczuwalne np. już dla budynków i torów kolejowych już tak .Każdy centymetr zmiany poziomu gruntu spowoduje odkształcenie torów , może nie znaczące ale jednak .Pamiętajcie że mówimy o kolei dużych prędkości gdzie nie może być żadnych odchyłek na torach . Tak więc linia kolejowa jak najbardziej , ale nie szybkich prędkości .Przestańcie już bić pianę tylko zastanówcie się czasami nad tym co piszecie .
~GNLS (31.179. * .1) , ~@wzoo (46.204. * .29) czytajcie głąby ze zrozumieniem mowa jest o projektowaniu , a na deskach kreślarskich wszystko jest płaskie i równe .Nigdzie nie pisze że to Koreańczycy Japończycy lub Chińczycy będą budować. To że są już wakacje nie zwalnia was od czytania ze zrozumieniem niech wam rodzice załatwią korepetycje z czytania ze zrozumieniem .
@JanZawiadowca
Nie dziw sie, że mają cię za imbecyla, skoro wytłumaczyli ci, gdzie na terenach katastrofalnych jeżdżą pociągi ponad 500km/h, a ty czujesz się urażony.
Zanim podejmuesz temat, o którym nie masz zielinego pojęcia, poczytaj trochę i dyskutuj.
Chyba, że jesteś zwykłym trollem i twoje życie toczy się tylko w internecie.
Głupi jak jan zwiadowca buahahah buahah nie idzie wybudować na terenach pokopalnianych hahaha.Ciekawem jak budowali swoją kolej np .Japończycy tereny z trzęsieniami ziemi.
Tąe same pseudoteorie uprawia nasza miss prezydentka twierdząc,że nikt na takich terenech nie chce inwestować ponieważ są to tereny pokopalniane. Ale w Wałbrzychu gdzie było ponad 30 kopalń można budować strefy inwestycyjne dające tysiące miejsc pracy albo Żory
Której części nie zrozumiałeś geniuszu
TEK-owcy do końca świata i jeden dzień dłużej będą negować taki przebieg CPK. Musicie przyjąć do wiadomości, że Warszawa nie poznała się na waszym inżynierskim geniuszu.
~Wernyhora (46.204. * .145) Tak jak przypuszczałem nic nie zrozumiałeś , co mnie w sumie nie dziwi czytając twoje wpisy . Bełkot wylewający się z twoich wypowiedzi świadczy o niskim poziomie wykształcenia , które pewnie z trudem zdobyłeś , ale nie martw się zawsze możesz to zmienić , na naukę nigdy nie jest za póżno . Lato jest doskonałą porą roku na rozpoczęcie pracy nad sobą , a ŚWIEŻE POWIETRZE może zdziałać cuda .
Jak by Polaka niemmoglj dać zarobić.
A dlaczego mam nie oceniać ciebie, na podstawie twoich marnych i płaczliwych bełkotów, ktore wypisujesz.
Wyjdź z domu na świerze powietrze, to może przestaniesz na wszystko narzekać, a może wtedy znajdziesz przyjaciół.
Wernyhora (46.204. * .41)
Nazywasz mnie niedouczonym trollem , nieudacznikiem życiowym , kto Ci dał prawo do oceniania innych ludzi , kim ty jesteś kim są twoi rodzice że tak cię wychowali .Pozostaje współczuć Tobie i twojemu otoczeniu .Mądrość to umiejętność słuchania innych pomimo posiadania odmiennego zdania .Niech ta myśl towarzyszy Ci w następnych latach twojego życia przemyśl to , jeszcze nie jest za póżno .I pamiętaj że nikt Ci nie dał prawa do oceniania innych .
Ja nic nie pisałem, ze Koreańczycy będą budować u nas kolej. Podałem ci przykłady gdzie kolej doskonale funkcjonuje na dużo gorszych terenach.
Ja się bardzo cieszę, że moje duupsko przesiądzie się z fotela samochodowego na wygodną kanapę w wagonie.
Ale takim nieudacznikom życiowym, jak ty wiecznie coś nie pasuje.
Najlepiej siąść i wiecznie narzekać.
Ale to jest dziedziczne, więc nie oczekuje od ciebie zmian.
~Wernyhora (46.204. * .151) Jesteś niedouczonym trollem.. skoro skoro porównujesz budowę linii kolejowej w Korei i w Polsce .Pewnie nie doczytałeś , że Koreańczycy tylko ZAPROJEKTUJĄ LINIĘ KOLEJOWĄ .... A widzisz !!! nie doczytałeś .Ten pociąg szybkich prędkości będzie tak szybko pędził jak twoje myśli w głowie .
@JanZawiadowca
Jesteś niedouczonym trollem.
W latach 70-90 w Zagłębiu Ruhry, szkody górnicze były jeszcze wieksze niż obecnie na Śląsku, a kolej rozbudowywano i pociągi jeździły 200km/h.
A poza tym kolega "KampaniaUpiorna" wytłumaczył ci jak Koreańczycy Japonczycy budują kolej.
A od siebie tylko ci dodam malkontencie, ze Japończycy mają kolej Shinkansen zbudowaną na NAJBARDZIEJ sejsmicznych terenach i pociągi jeżdżą z prędkością 585km/h !!!
Czuć od ciebie TEKiem
Koreańczycy, Japończycy, Chińczycy, budują koleje dużych prędkości, nie tylko na "szkodach górniczych", ale na terenach czynnych sejsmicznie i osuwiskowych, o jakich nam, w Polsce, nawet się nie śniło. Zostaw sobie swoje jojczenie na "lepsze" okazje.
Kolej szybkich prędkości , na terenach objętych szkodami górniczymi ... to brzmi ciekawie naprawdę ciekawie .
70 km linii kolejowej projektować musi firma z z drugiego końca świata , takie projekty to za komuny robili uczniowie V klasy technikum kolejowego w ramach pracy dyplomowej .