Degustacja jako jedna z najskuteczniejszych form promocji – smak, który zostaje w pamięci
Współcześnie by zachęcić klienta do zakupu określonego produktu należy opierać wszystkie swoje działania na konkretnej strategii marketingowej. Konkurencja jest na tyle duża, że każde zaniedbanie lub najmniejszy błąd może przyczynić się do zszargania reputacji wśród odbiorców. Przyzwyczajeni do szerokiej gamy produktów konsumenci nie tylko posiadają wysokie wymagania, lecz również własne przyzwyczajenia. Odpowiednio przeprowadzona reklama ma nie tylko zaskoczyć, lecz również zmienić rutynę odbiorcy i zachęcić go do częstszego korzystania z promowanego produktu. Taki efekt w wielu przypadkach zapewnia degustacja. Próbując danego produktu, finalna decyzja konsumenta nie będzie opierać się tylko i wyłącznie o zapewnienia producenta, lecz realne doznania smakowe pozostałe w pamięci. Klient o wiele chętniej kupi coś, co już wywarło na nim wrażenie. Degustacja pozwala na zapoznanie się z produktem, wzmacniając przy tym jego pozytywne skojarzenia z marką, która zaoferowała darmową próbkę.
Najważniejsze zasady degustacji, czyli o co zadbać przed finalną prezentacją produktu
Degustacja to szczególna forma promocji, wymagająca wielu działań przygotowawczych. Wśród najważniejszych zasad piedestał zajmuje właściwa prezentacja produktu. Człowiek przed posmakowaniem czegoś zazwyczaj „je oczami”; nie liczy się więc tylko smak prezentowanego wyrobu, lecz również to, w jaki sposób został podany. Produkty do degustacji powinny być podzielone na małe, dobrze opisane i gotowe do natychmiastowego spożycia porcje. Stanowisko degustacyjne wymaga utrzymania wysokiego poziomu higieny, a także udostępnienia próbującym wykałaczek, serwetek, kubeczków czy papierowych talerzyków. Dobór promotora stanowiska jest równie ważny; powinna być to osoba z łatwością nawiązująca kontakt z klientem i dobrze znająca towar. Cechą doskonałego promotora jest to, że potrafi on opowiedzieć spójną historię misji marki i podać wyróżniające ją na tle innych cechy. Tego rodzaju promocje powinny przebiegać cyklicznie, stale gromadząc kolejnych zadowolonych z degustacji konsumentów, którzy po czasie staną się stałym klientem korzystającym z dóbr oferowanych przez firmę.
Organizujesz degustację? Zadbaj o profesjonalne stanowisko, które przyciągnie wzrok!
Promocja produktu powinna odbywać się na specjalnie skonstruowanym ku temu stoisku. Cechą przemyślanego stanowiska ekspozycyjnego jest awangardowa forma, mająca na celu zachęcenie konsumenta do sprawdzenia oferty degustacyjnej. Trybunka reklamowa musi być lekka i łatwa w transporcie, a przy tym wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne (zdarza się bowiem, że degustacja jest przeprowadzana na zewnątrz). Stoisko to nie tylko element przyciągający wzrok, lecz także skuteczna reklama marki. Powinno być zaprojektowane tak, by budziło skojarzenie z danym wyrobem i firmą go produkującą. Inspiracji odnośnie wyglądu stoisk reklamowych doszukiwać się można podczas przeglądania różnych ofert fachowców w branży. Jednym z nich jest Omega System, obecna na rynku od 1991 roku. Na stronie internetowej firmy znaleźć można liczne przykłady trybunek reklamowych wykonanych dla topowych twórców wysokiej jakości produktów, pokochanych przez tysiące osób! Profesjonalnie wykonane stanowisko jest swoistą przepustką ku sukcesowi – warto więc zadbać o to, by było ono niepowtarzalne.
Materiał zewnętrzny
Najnowsze komentarze