Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

Czy nadal warto korzystać z kampanii Google Ads?

29.08.2022 14:26 | 0 komentarzy | MK
Czy nadal warto korzystać z kampanii Google Ads?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Wraz z przejęciem praktycznie całego rynku wyszukiwarek przez Google klienci zostali postawieni przed koniecznością wybrania jednego z trzech rozwiązań. Pierwszym jest SEO, czyli standardowe pozycjonowanie, kolejnym korzystanie z kampanii Google Ads, a ostatnim połączenie obydwu tych metod, co zazwyczaj przynosi najlepsze efekty. Wciąż jednak nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę z tego, że jeżeli nie zaczną dbać o to, aby ich strony internetowe, to konkurencja na pewno je wyprzedzi i z czasem przejmie klientów.

  1. Zalety kampanii Google Ads
  2. Jak odnieść sukces w wyszukiwarce Google?
  3. Ile kosztują kampanie Google Ads?
  4. Reklama Google Ads bez tajemnic

Przewaga płatnych kampanii Google Ads nad pozycjonowaniem jest jednak widoczna już od pierwszych minut korzystania z tego rozwiązania: odpowiednio ustawione reklamy Google Ads sprawiają, że strona już po kilku - kilkunastu minutach będzie wyświetlała się internautom, którzy wpiszą określone frazy. Tradycyjne działania SEO prowadzone w wyszukiwarce Google wymagałyby dużo dłuższego czasu, aby uzyskać podobny efekt. Dlatego też nawet, jeżeli strona jest prawidłowo pozycjonowana, to reklama Google Ads jest świetnym uzupełnieniem, zwłaszcza w przypadku fraz, na które strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Zalety kampanii Google Ads

Klienci korzystający z reklam Google Ads najczęściej wybierają reklamy tekstowe, które mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, na YouTube lub na mapach Google. W zależności od tego, jaki budżet zostanie ustalony i jaka jest konkurencja dla wybranego słowa kluczowego, reklama pojawi się nad wynikami organicznymi lub pod nimi. Wbrew pozorom korzystanie z tych skutecznych reklam wcale nie musi narażać klienta na duże koszty, ponieważ podczas rozliczania stosowany jest model PPC. Skrót ten oznacza Pay Per Click (płatność za kliknięcie), czyli nawet jeżeli reklama wyświetli się kilkaset razy, a kliknie w nią tylko kilkadziesiąt osób, to ostatecznie klient zapłaci jedynie za te kilkadziesiąt kliknięć. W dodatku Google skutecznie zabezpiecza reklamodawców przed nieuczciwą konkurencją. Gdyby okazało się, że konkurencja specjalnie klika w reklamy, aby narazić innego reklamodawcę na dodatkowe koszty, to takie kliknięcia zostaną później wykluczone ze statystyk.

Jak odnieść sukces w wyszukiwarce Google?

W dzisiejszych czasach samo korzystanie z linków tekstowych może okazać się niewystarczające, dlatego warto rozważyć również reklamy graficzne lub wideo, szczególnie że ich ustawienie jest równie proste, jak w przypadku zwykłych linków. Ciekawą opcją jest również to, że jeżeli ktoś prowadzi biznes sezonowy lub zależy mu na tym, aby jego reklamy pojawiały się tylko w określonych godzinach lub dnia tygodnia, to łatwo ustawi kampanię w taki właśnie sposób.

W dowolnym momencie można też wprowadzać zmiany lub całkowicie wstrzymać reklamy. Opcja ta świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy dany produkt całkowicie się wyprzedał i nie ma sensu dłużej reklamować się na związane z nim frazy. W przypadku tradycyjnego pozycjonowania nawet po zaprzestaniu dalszych działań klienci i tak trafialiby przez wiele tygodni lub nawet miesięcy na stronę. Dzięki Google Ads można w ciągu kilku minut wstrzymać kampanię, a jeżeli za jakiś czas klient będzie chciał przywrócić linki sponsorowane, to zrobi to w kilka minut.

Ile kosztują kampanie Google Ads?

Kampania Google Ads może zostać uruchomiona zarówno przy niewielkim budżecie, jak i przy naprawdę dużych środkach. Specjaliści od sieci reklamowej Google Ads potrafią czasami za kilka tysięcy przygotować reklamę, za którą osoba bez doświadczenia musiałaby zapłacić nawet kilka razy więcej. Wpływ na to, czy skuteczność kampanii Google Ads będzie na zadowalającym poziomie, mają takie czynniki jak określenie grupy odbiorców, ustalenie, w jakich miejscach reklamy Google Ads wyświetlają się internautom oraz dobranie słów kluczowych, które będą zgodne z tym, czego rzeczywiście szukają klienci.

Kampanie można uruchomić dla prostych blogów, stron firmowych, dużych sklepów internetowych lub dowolnych innych witryn dostępnych online. Zróżnicowane rodzaje kampanii Google Ads pozwalają idealnie ustawić, komu reklamy wyświetlają się w tygodniu, jakie teksty będą się pojawiały jako opisy linków oraz inne tego typu rzeczy. Prowadzenie kampanii Google Ads wydaje się proste, jednak jeżeli klientowi zależy na sukcesie, trzeba ją przez cały czas monitorować i na bieżąco wprowadzać zmiany. Z tego powodu najlepiej powierzyć pozycjonowanie SEO oraz opiekę nad kampaniami Google doświadczonej agencji reklamowej. W razie potrzeby przeprowadzi ona audyt kampanii Google, dzięki któremu będzie można się przekonać, czy przy aktualnym doborze fraz kluczowych będzie można uzyskać zadowalające efekty.

Reklama Google Ads bez tajemnic

Jeżeli chcesz mieć pewność, że zatrudniony specjalista Google Ads poradzi sobie z powierzonymi zadaniami, koniecznie sprawdź kampanie Google Ads oferowane przez kogoś, kto od lat działa w branży i doskonale wie, co przynosi najlepsze efekty w sieci wyszukiwania.

Materiał zewnętrzny