Czwartek, 10 października 2024

imieniny: Franciszka, Pauliny, Daniela

RSS

Projektowanie czapek z nadrukiem reklamowym. Czy to trudne?

25.06.2021 12:52 | 0 komentarzy | MK

Od razu odpowiedzmy na pytanie zawarte w tytule. Zaprojektowanie jakiejkolwiek czapki z nadrukiem trudne nie jest. Wszystko sprowadza się do wgrania do kreatora loga w odpowiednim formacie. Teoretycznie. Bo nawet tutaj można popełnić kilka błędów, których efektem będzie wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Projektowanie czapek z nadrukiem reklamowym. Czy to trudne?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Projektowanie gadżetów reklamowych, które naprawdę robią wrażenie, to już wyższa szkoła jazdy. Jeśli nie chcesz seryjnego produktu, który wygląda dokładnie tak, jak czapki konkurencji, weź pod uwagę kilka czynników. Rozsądnie wykorzystując tę wiedzę, wyróżnisz się solidnością. Dobry projekt obniży więc koszty reklamy, bo Twoi klienci będą takie czapki nosić chętniej i częściej.

Kolor czapki z daszkiem. Psychologia barw w gadżecie reklamowym.

Jeśli Twoje logo zostało przygotowane w oparciu o precyzyjny branding, znaczenie barw marki masz pewnie w małym palcu. Wówczas wystarczy dobrać czapkę z nadrukiem w jednym z kolorów, których używasz w swojej komunikacji graficznej. Niestety wciąż wiele logotypów tworzy się bez głębszego namysłu. Niektóre firmy zlecają je grafikom, kierując się wyłącznie ceną.

W takiej sytuacji można nadgonić kulejącą identyfikację wizualną, wybierając czapkę w odpowiednim kolorze. Czerwony skojarzy się z szybkością i działaniem, ale także z miłością. Żółty ze słońcem i pozytywną energią. Zielony to natura, zdrowie i bezpieczeństwo. Niebieski? Czystość, zaufanie i mądrość.

Kolor czarny wprowadza prestiżowość. Czarna czapka będzie wyglądać najbardziej elegancko. Jeśli nie masz w sobie przekonania do tego koloru, wypróbuj klasyczną biel. W letnie miesiące sprawdzi się ona lepiej, ponieważ biały kolor odbija promienie słońca.

W jakim formacie wgrać logo do generatora odzieży i czapek z nadrukiem?

Najlepiej sprawdzi się grafika wektorowa. Cała trudność polega na tym, że kreatory nadruku często nie obsługują takich plików. Co wtedy zrobić? Skontaktuj się z drukarnią i zaznacz, że plik z logo prześlesz mailem. Czy oznacza to, że nie skorzystasz z generatora? Nie.

Projekt z kreatora nadruku jest niezbędny, by specjaliści wiedzieli, jak wygląda Twoja wizja. Aby go stworzyć, zapisz swoje logo w formacie png. Jeśli zastosujesz format jpg, pod logo zapisze się tło. A to zdecydowanie utrudni Ci pracę projektową. Pamiętaj też, by przesyłane pliki miały rozdzielczość co najmniej 300 DPI. W innym przypadku na czapce z nadrukiem będą widoczne piksele lub rozmycia.

Lokalizacja logotypu. Jakie opcje wchodzą w grę?

Twoja grafika nie może wykraczać poza obszar nadruku. W kreatorze jest on wyraźnie zaznaczony. Ty decydujesz, czy wypełnisz całe dostępne pole, czy też zdecydujesz się na wersję minimalistyczną. Im większy nadruk lub haft, tym łatwiej go zobaczyć, to jasne. Przy prostych logotypach zdarza się jednak, że subtelność i dyskrecja działają lepiej, niż wyrazistość.

Generator nadruku jest wyposażony w wygodne przyciski pozwalające wyrównać grafikę. Wystarczy na nią kliknąć, by wycentrować ją w pionie i poziomie lub przesunąć jak najbliżej dowolnej krawędzi pola. Koniecznie sprawdź, jaki będzie efekt, gdy pomniejszysz swoje logo. Może się okazać, że jest to bliższe Twoim wyobrażeniom, a czapka prezentuje się tak zdecydowanie lepiej.

Czapki reklamowe z nadrukiem. Czy musisz znać się na technologii?

Czapki z nadrukiem można wykonać techniką sublimacji, za pomocą folii flex i flock, nadruku DTG czy haftu komputerowego. Metodę dobiera się do bazowego materiału. Aby złożyć zamówienie, absolutnie nie musisz zgłębiać tajników drukarskich. Oferujemy fachowe doradztwo i organizujemy nasz sklep w taki sposób, by popełnienie błędu było tu niemożliwe.

Pamiętaj, że korzystanie z kreatora jest całkowicie darmowe. Wejdź na IdeaShirt.pl, wybierz czapkę i pobaw się nią przez chwilę. Cena produktu będzie się zmieniać w miarę Twoich działań projektowych. Przy większym zamówieniu otrzymasz rabat, który może wynosić nawet 30%.

Materiał zewnętrzny