Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

Strona internetowa dla firmy. Jaka powinna być?

30.07.2020 14:17 | 0 komentarzy | MK

Strona internetowa to najlepszy „pracownik” w każdej firmie. Dostępna 24 godziny na dobę, odpowiada na pytania klientów, kreuje wizerunek firmy oraz prowadzi działania marketingowe.

Strona internetowa dla firmy. Jaka powinna być?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Oczywiście nie zastąpi ona pracy ludzkich rąk, ale tym porównaniem można sobie w najprostszy sposób zobrazować działanie firmowej strony internetowej, która nie musi wcale być skomplikowanym serwisem, wymagającym ogromnego zaangażowania. Ważne jest aby po prostu była i żeby w każdej chwili mogła nakierować klienta właśnie na ofertę naszej firmy.

Co mam na myśli pisząc „nakierować”? Czyli zachęcić do wyboru naszej strony internetowej, jako jedynego słusznego wyboru?

Mianowicie, musimy przewidzieć czego potencjalny klient może szukać i jakiego sformułowania użyje w wyszukiwarce Google, aby dotrzeć do tego, czego szuka (czyli do naszej oferty). Nie trzeba być wcale jasnowidzem żeby to odgadnąć. Profesjonalne firmy zajmujące się marketingiem internetowym wiedzą jak to zrobić i jakich narzędzi w tym celu użyć, aby dotrzeć do statystyk Google. Google również w podpowiada nam jakie są popularne frazy u dołu strony z wynikami wyszukiwań. Są to jednak bardzo ogólne frazy, ale również warte wzięcia pod uwagę. Gdy już posiądziemy takową wiedzę, to dobrze by było ją umieć odpowiednio wykorzystać. Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, że staliśmy się posiadaczami danych o ogromnym potencjale dla powodzenia naszego biznesu i co najważniejsze jeżeli dobrze ją wykorzystamy sukces mamy murowany.

Jesteśmy już w połowie drogi do sukcesu i nasza strona internetowa wyświetla się w wyszukiwarce (oczywiście w wynikach na pierwszej stronie) musimy nadal pamiętać o tym, aby spośród kilku wyświetlonych wyników kliknął właśnie w naszą domenę. Tutaj przyda nam się właśnie ta wiedza, o której piszę ciut wyżej, do optymalizacji tytułu i opisu strony w wyszukiwarce Google oraz umiejętności marketingowe. Ale to nadal nie jest wszystko co przyczynia się do osiągnięcia pełnego sukcesu biznesowego w osobie nowego klienta.

Co możemy zrobić aby nasza strona internetowa była atrakcyjna i przede wszystkim dostępna dla klienta?

Przede wszystkim postawmy na prostotę, przejrzystość, nie żałując przy tym odpowiednio przygotowanych treści. Oczywiście oprawa graficzna jest bardzo ważna, ale można ograniczyć ją do minimum skupiając uwagę klienta na naszej ofercie.
Jeżeli jest to prosta strona to umieśćmy wszystkie ważne dla nas zagadnienia już na wstępie. Miejmy jednak na uwadze, żeby nie wprowadzać niepotrzebnego chaosu i zbyt dużo informacji na raz. A w przypadku gdy jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami rozbudowanej strony internetowej, wówczas najlepszym rozwiązaniem będzie przygotowanie i zoptymalizowanie każdej z podstron na poszczególne kategorie z naszej oferty oddzielnie i skierowanie na nią potencjalnego klienta.

Obecnie istnieje wiele możliwości, narzędzi zachęcenia klienta aby nawiązał z nami kontakt. Może to być np. szybki kontakt umieszczony na każdej podstronie oferty, formularz kontaktowy (prosty lub rozbudowany) w zależności od branży. Dla przykładu podam, że dla firmy Cateringowej (oprócz oczywistych informacji jak menu z cenami) proponowanym rozwiązaniem będzie podanie formularz kontaktowy w jego prostszej formie, a klient będzie musiał podać jedynie termin imprezy, ilość gości i numer telefonu do kontaktu. W przypadku mebli na wymiar nikt nie będzie podawał jaką dużą ma wnękę na szafę, a wręcz może to zniechęcić potencjonalnego klienta. Tutaj wystarczy aby np. zostawił swój numer telefonu lub kliknął na ikonkę szybkiego kontaktu co w telefonie komórkowym od razu przekieruje go na połączenie z naszą firmą.

Mamy również do dyspozycji narzędzia prowadzenia dialogu z klientem a, polega to na tym że wirtualny rozmówca, zadaje krótkie pytania i oczekuje również prostych odpowiedzi. Wszystko po to aby nie zniechęcać tylko zachęcać do nawiązania kontaktu, a to już bardzo przybliża nas do sukcesu.

Czyż marketing internetowy nie jest fascynujący?

Internet daje nam ogromny zasób wiedzy o predyspozycjach naszych klientów. Musimy tylko umieć ją optymalnie wykorzystać. Nie narzucając się, tylko prowadząc klienta wcześniej przygotowaną przez nas ścieżką prosto do nas.
Tak w skrócie można przedstawić do czego powinna posłużyć strona internetowa.

Wiele czynników składa się na ten sukces. Pozyskiwanie odpowiednich linków do strony, zasady umieszczania informacji o firmie w internecie, optymalizacja strony, reklama płatna AddWords, pozycjonowanie. Warto korzystać ze wszystkiego co może przyczynić się do sukcesu naszej działalności i to nie ważne czy prowadzisz swoją firmę w mieście Jastrzębie-Zdrój, Racibórz,  Rybnik, Wodzisław Śląski, Żory czy jakimkolwiek innym. Może właśnie teraz ktoś szuka w internecie usługi, którą świadczy właśnie Twoja firma.

https://www.desoft.pl/