środa, 1 maja 2024

imieniny: Józefa, Jeremiego, Lubomira

RSS

Operacja na otwartym sercu Raciborza

24.02.2020 13:00 | 1 komentarz | żet

Władze Raciborza przymierzają się do ustanowienia w mieście parku kulturowego, który wyeliminowałby reklamową pstrokaciznę z historycznego centrum. Przedsiębiorcy prowadzący swoje biznesy na starówce obawiają się, że to głównie oni poniosą koszty upiększania miasta.

Operacja na otwartym sercu Raciborza
Przedsiębiorcy zgłosili szereg uwag do pomysłu ustanowienia parku kulturowego w historycznym centrum Raciborza
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Centrum Raciborza jak cukierek – komentarz

Wiceprezydent Micha Fita

Nie chcemy z automatu niczego narzucać mieszkańcom, ani przedsiębiorcom. Zaproponowaliśmy wstępny projekt uchwały ustanawiającej park kulturowy w Starym Mieście i traktujemy go, jako punkt wyjścia do rozmów i negocjacji.  W drodze trwających konsultacji społecznych chcemy osiągnąć kompromis i wypracować zapisy, które z jednej strony pozwolą nam osiągnąć zamierzony efekt – wprowadzić ład i porządek w centrum, a z drugiej strony – będą akceptowalne przez tych, którzy na tym terenie prowadzą swój biznes. Chcemy sprawić, żeby centrum było takim cukierkiem, na którego chce się patrzeć, po którego chce się sięgnąć. Warto nad tym pracować, zwłaszcza, że jest to element, który wpisuje się w nasze pozostałe działania – tworzenie raciborskiego produktu turystycznego i rozwój turystyki weekendowej.


Co park kulturowy zmieniłby w wyglądzie  Raciborza?

Oto jak w ciągu roku zmieniłaby się raciborska starówka, gdyby radni przyjęli projekt uchwały o parku kulturowym w obecnym kształcie:

1. Dwa całoroczne ogródki na płycie rynku musiałby ulec daleko idącej przebudowie (wysokość podestu to maks. 15 cm, wysokość całego ogródka to maks 315 cm, ujednolicona kolorystyka zadaszeń oraz parasoli itd.)

2. Na elewacjach budynków nie uświadczylibyśmy anten i klimatyzatorów.

3. Usunięte zostałyby wszystkie reklamy na ścianach budynków – pozostałyby wyłącznie reklamy w witrynach sklepowych oraz reklamy w postaci szyldów (jeden szyld na jeden sklep).

4. Szyldy byłyby ujednolicone pod względem kolorów i kroju liter.

5. Reklamy w witrynach sklepowych zajmowałyby maksymalnie 20% powierzchni witryny.

6. W ścisłym centrum nie uświadczylibyśmy banerów, potykaczy oraz reklam na wyświetlaczach.

Ludzie:

Maria Olejarnik

Maria Olejarnik

Miejski Konserwator Zabytków w Raciborzu

Michał Fita

Michał Fita

Dyrektor Centrum Kultury i Sportu w Kietrzu - TKALNIA, były wiceprezydent Raciborza