środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Ranking szkół według "Perspektyw". Jak wypadły wodzisławskie licea i technika?

09.01.2020 14:58 | 0 komentarzy | juk

Właśnie ogłoszono wyniki 22. Rankingu "Perspektyw". Jak wypadły wodzisławskie szkoły średnie? Okazuje się, że w większości odnotowały spadki w porównaniu do zeszłorocznego zestawienia.

Ranking szkół według "Perspektyw". Jak wypadły wodzisławskie licea i technika?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Na tle województwa

Ranking „Perspektyw” uwzględnia też pozycję szkół w województwach. Wodzisławskie licea w województwie śląskim najlepsze miejsce zajęło Katolickie LO. Placówka uplasowała się na 25. pozycji. Na 38. miejscu sklasyfikowano I LO. Miejsce 79. zajęło II LO w ZSP, a miejsce 120. Liceum Plastyczne. W przypadku techników: na 26. miejscu jest Technikum nr 3, 48. miejsce ma Technikum nr 1, a na 49. miejscu sklasyfikowano Technikum nr 2.

Ogólnopolscy triumfatorzy

W Rankingu Liceów Ogólnokształcących na najwyższy stopień podium powróciło Uniwersyteckie LO w Toruniu. Na drugim miejscu XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie. Trzecie jest, podobnie jak przed rokiem, V LO im. Augusta Witkowskiego w Krakowie. W Rankingu Techników ponownie zwyciężyło Technikum Mechatroniczne nr 1 w ZSLiT nr 1 w Warszawie. Na drugim miejscu – znakomite Technikum nr 7 w Zespole Szkół Elektryczno-Mechanicznych im. gen. Kustronia w Nowym Sączu. A na trzecim – Technikum Łączności nr 14 w ZS Łączności w Krakowie


Tak jak zawsze zgodnie z postanowieniem Kapituły, licea ogólnokształcące i technika zostały ocenione za pomocą kryteriów. W przypadku liceów były to: sukcesy szkoły w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, wyniki matury z przedmiotów dodatkowych. Kryteria przypadku techników dotyczyły: sukcesów szkoły w olimpiadach, wyników matur z przedmiotów obowiązkowych, wyniki matur z przedmiotów dodatkowych, wyniki egzaminu zawodowego. Do sporządzenia rankingu wykorzystano dane ze źródeł egzogenicznych (zewnętrznych) wobec ocenianych szkół. Źródłem danych były protokoły komitetów głównych olimpiad, zestawienia okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) z wynikami matur z przedmiotów obowiązkowych i przedmiotów dodatkowych oraz dane Systemu Informacji Oświatowej.