Droga Racibórz-Pszczyna bez dodatkowego połączenia z autostradą
Regionalna Droga Racibórz-Pszczyna na odcinku od Żor do Rybnika ma być udostępniona dla ruchu już w marcu tego roku. Droga nie będzie miała jednak dodatkowego połączenia z autostradą A1, bo zjazdem położonym najbliżej jest węzeł Żory-Rowień. Na stworzenie nowego węzła z bezpośrednim zjazdem z drogi regionalnej nie pozwalają warunki techniczne.
Droga Racibórz-Pszczyna bez dodatkowego połączenia z autostradą
Mimo lobbowania zarówno włodarzy Rybnika, jak i Żor w temacie dodatkowego zjazdu na autostradę A1 bezpośrednio z drogi Racibórz-Pszczyna, kierowcy jadący nowym traktem będą mogli zjechać na autostradę jedynie na węźle Żory-Rowień, pokonując kilka rond. W godzinach szczytu będzie to generować korki, ale to jedyne rozwiązanie.
- Temat jest szeroki, ale skracając go do meritum, nie jest możliwe stworzenie nowego zjazdu z drogi Pszczyna-Racibórz, bo nie pozwalają na to warunki techniczne – wyjaśnia Marek Prusak, Starszy specjalista ds. komunikacji społecznej z GDDKiA w Katowicach.
Węzeł Żory-Rowień położony jest zbyt blisko, aby stwarzać nowy zjazd z wybudowanej drogi regionalnej. Odstępy między węzłami nie mogą być mniejsze niż 5 km, to absolutne minimum, natomiast odległość od drogi Racibórz-Pszczyna do węzła Rowień to zaledwie 1 km.
Czy problem będzie dostrzeżony?
- Szybkie połączenie drogi regionalnej z autostradą od strony Żor jest niezwykle istotne, stąd starania Rybnika i Żor o zapewnienie dodatkowego połączenia. Słysząc odpowiedź GDDKiA o tym, że obecne połączenie jest "optymalne"...mamy, mówiąc delikatnie, spore wątpliwości. Sytuacja w kraju w ostatnim czasie jest dość dynamiczna , mamy nadzieję, że jednak z czasem problem komunikacyjny Rybnika i Żor w połączeniu z autostradą zostanie dostrzeżony przez GDDKiA. Tymczasem aktualnie wybudowany, ponad 10 km odcinek będzie obwodnicą miasta, która częściowo rozładuje ruch w mieście i jednak spowoduje, że znacznie skrócimy dojazd do autostrady – informuje Agnieszka Skupień, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Rybnika.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ostatniego grudnia 2019 roku wykonawca, firma Intercor, zakończył budowę ponad 10 kilometrowego odcinka drogi Racibórz-Pszczyna. Do końca lutego tego roku, cały teren drogi pozostaje placem budowy, trwa sprzątanie, czyszczenie rowów, czyszczenie kanalizacji, przeprowadzana jest regulacja włazów dla sieci teletechnicznych, trwa konfiguracja oświetlenia. W teren ruszyli geodeci, którzy przeprowadzają inwentaryzację najważniejszych elementów. Inżynier kontraktu weryfikuje rozliczenia niezbędne do wystawienia końcowych faktur, a wykonawca weryfikuje końcowe faktury.
Trwa odbiór wybudowanego odcinka
- Kiedy pojedziemy tą drogą, tak często pytają mnie mieszkańcy. To będzie chyba najtrudniejszy czas, bo wszyscy widzą, że inwestycja jest już gotowa, a jechać nie można –mówi prezydent Piotr Kuczera – Potrzeba nam teraz wiele cierpliwości, trwa ostatnie sprzątanie ale jednocześnie rozpoczęły się już żmudne procedury odbiorowe, mogą one potrwać około 3 miesięcy. Ja jednak bardzo się cieszę, że niemożliwe okazało się możliwe i droga, która kiedyś była tylko w planach, w końcu staje się rzeczywistością – mówi prezydent Kuczera.
Przypomnijmy, że całkowity koszt budowy tej jednej z najważniejszych inwestycji w dziejach rybnickiego samorządu to 433 mln złotych (w tym rekordowa dotacja z Unii Europejskiej - 290 mln zł), najdroższym elementem powstałej drogi była estakada, warta ok. 62 mln złotych. Powstało 11 wiaduktów i 2 mosty.
W Raciborzu w roku 2019 rozpoczęły się prace nad obwodnicą miasta, która będzie częścią drogi regionalnej. Na razie w fazie projektowej jest ostatni odcinek drogi - od Raciborza do powstałego obecnie odcinka w Rybniku (od ul. Wodzisławskiej do ronda w Żorach).
Ludzie:
Agnieszka Skupień
Rzecznik prasowy Urzędu Miasta Rybnik.
Piotr Kuczera Rybnik
Prezydent Rybnika
Komentarze
49 komentarzy
No i tak naprawdę to czego się obawiali dziennikarze nie zaistniało. Nie ma żadnego problemu ani z wjazdem, ani wyjazdem z autostrady na nową drogę. Ruch jest sprawny, nowa droga świetna. Kapitalnie działa łącznik umożliwiający szybsze dotarcie do centrum Rybnika od strony Radlina i Wodzisławia. Same plusy dla dojeżdżających autem i dla dostawców czy przedsiębiorców.
Jan Brzechwa,
Samochwała
Samochwała w kącie stała
I wciąż tak opowiadała:
„Zdolna jestem niesłychanie,
Najpiękniejsze mam ubranie,
Moja buzia tryska zdrowiem,
Jak coś powiem, to już powiem,
Jak odpowiem, to roztropnie,
W szkole mam najlepsze stopnie,
Śpiewam lepiej niż w operze,
Świetnie jeżdżę na rowerze,
Znakomicie muchy łapię,
Wiem, gdzie Wisła jest na mapie,
Jestem mądra, jestem zgrabna,
Wiotka, słodka i powabna,
A w dodatku, daję słowo,
Mam rodzinę wyjątkową:
Tato mój do pieca sięga,
Moja mama - taka tęga
Moja siostra - taka mała,
A ja jestem - samochwała!”
@Gustlik - Opole ma tyle samo km do A4 co Rybnik do A4 - i jakoś nie czuje się "pominięte". To wy jesteście pominięci w każdej dziedzinie i śmiechem napawa fakt, że 10 lat po dotarciu autostrady do regionu, w Jastrzębiu i Wodzisławiu przypomniano sobie, że trzeba wyremontować drogę dojazdową bo auta uszkadzają sobie zawieszenie. Powiem szczerze - wy jesteście już w tej chwili gorzej traktowani od niektórych miejscowości gminnych we wschodniej Polsce... Bo nawet tam są lepsze drogi. A kiedy wiosną Rybnik będzie fetować otwarcie nowej obwodnicy - okolicznym frustratom pozostanie ujadanie w komentarzach... Miłego ujadania przy łzach zazdrości. ;)
Ta obwodnica tak naprawdę nic nie pomoże Rybnikowi, jeżeli chodzi o dojazd do autostrady. Zawalono sprawę kilkanaście lat temu, pomijajac całkowicie Rybnik w planach. Teraz są efekty.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Fajnie ze chociaż Rybnik się rozwija bo na Wodzisławiu to można postawić krzyżyk.
Arteks to fajny chłop, znam osobiście, ale czasem lubi przekoloryzować sytuację ;)
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Arteks, twoje połowę postów w tym temacie świadczy o twoich kompleksach. Wmawiasz sobie, ze Rybnik jest miastem bardzo wyróżniajacym się na tle innych w regionie, ale to tylko twoje urojenia. a bzdura pisana na okrętkę w twoim wyizolowanym świecie staje się w twoim mniemaniu prawdą. Rybnik 40 lat temu był ponad 50 tys miasteczkiem i takie wrażenie sprawia do dzisiaj, i tego się musisz trzymać. Aby Rybnik byl postrzegany jako 130 tys miasto, należalo by go wyburzyć z tymi wiejskimi chałupami w centrum i w to miejsce wybudować budynki choćby 3-4 kondygnacyjne, a nie dwukondygnacyjne jak teraz. Kapujesz?
Arteks osoby z aspiracjami szukają również pracy poza Rybnikiem - taka smutna prawda. Co nie oznacza, że warunki płacowe w Rybniku są złe, ale są lepsze możliwości. Większość wypowiada się tutaj, że Rybnik ma kiepski dojazd do autostrady i tak po prostu jest. Powiem ci to jako kierowca, który ten subregion zjeździł wielokrotnie. Po Rybniku też w zasadzie jeździ się najgorzej. Wiem wiem, lokalna metropolia ma swoje minusy ;-) Drogi wylotowe? Najpierw trzeba do nich dojechać. Że są szerokie? A czy to nie jest tak, że drogi projektuje się w zależności od natężenia ruchu? Coś mi się wydaje, że jest to istotny wskaźnik. Jeśli nie ma takiej potrzeby dla przykładu na "ułomnej obwodnicy" Jastrzębia to chyba z czegoś wynika? Remontowane drogi? Chłopie przecież to naturalne procesy. Jedni już mają wyremontowane inni remontują a jeszcze inni czekają w kolejce. Za kilka lat to rybnik będzie miał dziurawe drogi w przeciwieństwie np. do Wodzisławia.
Poprzedniku - pycha jest czymś złym tak samo jak zawiść, zazdrość czy hejt np. sąsiadów "bo mają lepiej". Pochwała dla rozwoju, nowoczesności i inwestycji nie ma nic wspólnego z pychą. Kto się nie cieszy z rozwoju swojego miasta lub wsi? @Ja11 - nie, ja to popieram - mieszkanie blisko pracy to atut chociaż 30 minut to już stosunkowo daleko. Ale mieszkając w Jastrzębiu trzeba być górnikiem bo Jastrzębie to ośrodek monokultury. Osoby z aspiracjami szukają pracy poza Jastrzębiem. Stąd być może tak ważne dla niektórych dyskutantów to czy ktoś ma do A1 5 lub 10 minut bliżej. ;) A górnik to - z całym szacunkiem - zawód, który w całej Europie odszedł do lamusa, a i u nas przyciąga pomału tylko tych którzy mieli ojców lub dziadków górników. Inni nie są zainteresowani. A gdzie widać jakiś pożytek "największej firmy w regionie" w Jastrzębiu? Przeciętne dochody Jastrzębia - niższe od tak słabych miast jak Żory czy Łomża... Hałdy, szkody górnicze, zniszczone drogi, łąki wokół kopalń zamienione w parkingi, pełno zalewisk... Przykładowo takie obrazki przywodzą na myśl chyba tylko Donbas albo jakieś wioski na Uralu... https://jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl/jastrzebie-chodza-po-wodzie/ar/c3-792712
@Arteks
Pycha i nieskromnośc są dwiema glównymi wadami, ktore niszczą ludzkość.
Latwiej jest zrezygnować z własnej radości, jak z własnej pychy.
Pycha dzieli ludzi, a pokora ich jednoczy.
Pycha i głupota rosną na tym samym drzewie.
Pycha je śniadanie obfite, obiad ubogi i nędzną kolację.
Panie a czy to źle że mam spacerkiem 30 minut do pracy w największej firmie w regionie, a te boroki z Rybnika cisną się w tych autkach by do nas dojechać?
@Nowocześniak - ale przecież to jedne i te same trolle SWD/SJZ stojąc na przegranej pozycji, wszczynają ciągłe dyskusje. Tak jak tutaj, Rybnik wybudował pierwszą w regionie profesjonalną miejską obwodnicę z węzłami bezkolizyjnymi, z jedną z najdłuższych na Śląsku estakad, z kilkunastoma wiaduktami, z 4 pasami ruchu i... zamiast pogratulować, dąsy i hejty jak zawsze. Moglibyście pogratulować bo to spory wysiłek ale też efektowna inwestycja i co? Ale nie bo zazdrość, zawiść i hejt odbierają rozum. Pamiętam, że przed budową pisaliście, że nigdy nie uda się tego wybudować lub, że będzie nas stać tylko po 1 pasie w każdą stronę - czyli nic niezwyczajnego. Myliliście się. Podczas gdy u nas będziemy jeździć nową wygodną obwodnicą, wy będziecie jeździć... objazdami bo dopiero teraz remontowane są "najważniejsze" dojazdy do A1 dla Wodzisławia i Jastrzębia.
Nie ma sensu dyskutować z kimś, kto jest zaprogramowany na pisanie jednego i tego samego tekstu o wspanialym Rybniku. Nie ma sensu dyskutowania z kimś, kto nie jest szanowany nawet w swoim Rybniku i jest tam niejednokrotnie wyśmiewany.
@ja11 - ja wolę mieć 10 minut pieszo do Plazy. :D niż 7 minut autem do autostrady. Jak już raz na jakiś czas jedzie się autem gdzieś daleko to czy się jedzie 5 minut dłużej czy 5 minut krócej - nie odgrywa to kompletnie żadnej roli. Ważniejsze jest to ile się spala paliwa - a przecież potencjalny mieszkaniec Jastrzębia nie dość, że wszędzie musi gdzieś jechać to niestety ma wszędzie daleko - także do stolicy województwa. A co zrobisz jak ci odbiorą prawo jazdy np. za punkty czy spowodowanie jakiegoś wypadku - to czym wyjedziesz z twojego grajdołka? Jak A1 stanie się płatną - będziesz dodatkowo płacił nie tylko za paliwo ale także za dostęp do autostrady? Czy nie lepiej się przeprowadzić? Poza tym ważniejszy od czasu jazdy dla kogoś kto korzysta rzadko z autostrady jest komfort jazdy, a przecież jazda autem z Wodzisławia czy Jastrzębia do autostrady to totalny Pakistan. Dziura na dziurze przypomina czasy jak się jeździło po polskich drogach w latach 90. Zero komfortu i ciągłe ujadanie kierowców SJZ i SWD odniosło jakiś skutek bo droga jest remontowana. Ale popatrzcie sami na pewien paradoks. Podczas gdy jedni budują szerokie, nowoczesne arterie - inni muszą łatać dziury w wąskich istniejących dróżkach. Los jastrzębian i wodzisławian jest godny pożałowania. Lata mijają, a wy zawsze w ogonie... Wodzisławianie - co z waszą Drogą Południową o której Kieca mówi od 2006 roku? ;)
Ojejku Panie to jednak dobrze, czy źle że autem jadę 7 minut? Bo już się pogubiłem. Rowerem na autostradzie nie jeżdżę, koleją tez nie.
@Wengabojs - to z was zakpili - Węzeł Mszana, zamiast tak jak wszystkie węzły w Polsce które nazywają się od największego miasta w okolicy nawet jak w przypadku Opola które ma 20 km do autostrady. To z was zakpiono by dopiero 10 lat po wybudowaniu autostrady remontować najważniejszą drogę dojazdową dla Jastrzębia i Wodzisławia. To władze Jastrzębia zakpiły sobie z mieszkańców budując wąską "obwodnicę" która krzyżuje się lokalnymi dróżkami typu Pochwacie czy Połomska w jednym poziomie i z przejazdem kolejowym heheheh. To z Jastrzębia państwo zakpiło likwidując tam kolej i dworce... No ale fanatykom się wydaje, że kopalnie, podziurawiona wąska droga, hala sportowa oraz budki z piwem... budują prestiż miasta... ;P
@biznesmeen
Masz rację, że każdy nawet opóźniony w rozwoju na podstawie mapy stwierdzi, że z Rybnika sobie najwyraźniej zakpili, jak z Bażantowic. Ale tak banalnej i prostej sprawy nie widzą rybniccy, zaślepieni fanatycy. Ty mu przedstawisz tezę nie do obalenia o fatalnym i beznadziejnym ukladzie komunikacyjnym Rybnika, a on ci będzie pieprzył o Focusie i znajomych z całego świata, co kochają Rybnik. Szkoda dyskusji. Wiekszą wiedzę i poziom dyskysji prezentują dzieci na forum "Kubusia Puchatka", niż fanatyczni obłąkańcy.
Poza tym komu tak naprawdę jest potrzebna autostrada? Głównie biznesowi bo normalni ludzie korzystają z niej sporadycznie - chyba, że w przypadku mieszkańców Jastrzębia GDZIE NICZEGO NIE MA i muszą po wszystko jeździć do innych miast - całkiem możliwe, że tam taki straszny nacisk na autostradę. Ale to dlaczego dopiero teraz przypomniano sobie o remoncie dojazdu do niej???
@op - a nie jest najlepszy? Porównaj dojazd z centrum Wodzisławia tą wąską, dziurawą dróżką z Żorską lub Gliwicką - gdzie co kawałek jest trzeci pas umożliwiający wyprzedzanie. Nawet nasza Mikołowska jest lepsza do jazdy od gęsto zaludnionej 933 bo przynajmniej spory odcinek biegnie poza terenem zabudowanym i można jechać 90 km/h. Jak autostrada będzie płatna - znowu okaże się, że najlepiej mają mieszkańcy Rybnika którzy mogą poruszać się świetnymi alternatywnymi drogami i z co raz lepszą i wygodniejszą ofertą kolejową. Ci którzy z Jastrzębia i Wodzisławia przeprowadzili się do Rybnika 10-15 lat temu - wiedzą, że zrobili dobry interes bo mimo różnych nadziei, zmian u władzy, wejścia do UE - prawie stoicie w miejscu. W Wodzisławiu jedynym plusem jest poprawa oferty kolejowej - głównie dzięki remontowi linii kolejowej ale także ostremu lobbingowi posłów i władz Rybnika. A nawet Don_C potwierdza w swoich wpisach, że ten lobbing się bardziej liczy. Przykład to droga południowa i droga P-R. Naszą wkrótce będziemy "śmigać" - wasza nawet nie ma zrobionego projektu...
@biznesmeen - wystarczy spojrzeć na mapę by stwierdzić, że Rybnik ma najlepsze położenie w regionie. Wszędzie wyremontowane wylotówki. Można łatwo dojechać do A4. 2 różne trasy do A1, a wkrótce trzecia. Południe miasta zepnie świetna obwodnica autostradowa. :) Poza tym najlepiej rozwinięta w województwie infrastruktura rowerowa. Pociągi w każdy rejon kraju (od Świnoujścia i Gdyni na północy po Przemyśl i Wrocław na południu). Mamy więcej pociągów międzynarodowych od Wrocławia czy Krakowa. :))) A u was... remont wąskiej dróżki prowadzącej do A1 i ekscytacja z jednej i drugiej strony - mimo, że gdybyście byli poważnymi ośrodkami to zadbalibyście o to już 10 lat temu. Wodzisławia nie stać na obwodnicę, a Jastrzębie wybudowało sobie obwodnicę z pomnikiem głupoty czyli przejazdem kolejowym na środku... Trzeba być ograniczonym aby krytykować innych - z tak niskiego pułapu.
biznesmeen szkoda twojej pisaniny Jak Arteks pisze że najlepszy i najbliższy jest dojazd z Rybnika to tak ma być i koniec dyskusji
Wystarczy spojrzeć na mapę i nawet opóźniony w rozwoju stwierdzi, ze Rybnik został całkowicie pominięty przy projektowaniu A1 i przy projektowaniu zjazdów. Optymalny czas z Rybnika do autostrady to 25 minut i nie ma innej opcji. Z Rybnika trzeba najpierw dostac się do Żor dwukrotnie przejeżdżając nad upragnioną autostradą a potem kilka rond i dopiero autostrada. Już lepiej będzie za niedługo z Rybnika jechać do Wodzia i nastepnie na zjazd w Mszanie. Obecnie najlepszą sytuacje mają Żory i Jastrzębie. Mam nadzieję, ze po remoncie 933 w Mszanie dojazd z Wodzia bedzie poniżej 10 min.
@ja11 - w Jastrzębiu jest jak w Pcimiu Dolnym - bez auta nie przeżyjesz. W Rybniku nie dość, że blisko do autostrady, nie dość, że drogi są remontowane i ciągle budowane nowe to jeszcze dba się o rowerzystów i... kolej oferuje świetne połączenia z całym krajem. Jastrzębie to transportowa wieś - nie ma drugiego tak opóźnionego transportowo miasta w naszym kraju jak Jastrzębie. @mhl999 - źle to zinterpretowałeś. Spotkamy się, to ci wyjaśnię. Natomiast ty jako zawodowy kierowca doskonale zdajesz sobie sprawę, że Rybnik najlepiej zadbał o jakość dróg. Wodzisław czy Jastrzębie są w tych tematach z 10 lat do tyłu. Jastrzębie - miasto bez kolei, a prawie każdy wiadukt/most w stanie rozpadającym się. Droga 933 - "prestiżowy" dojazd do A1 - najgorsza droga w województwie.
Ja mieszkam w Jastrzębiu i Panie mam strasznie zły dojazd do autostrady, od wyjścia z domu do wjazdu mam całe 7 minut jazdy, no kto to widział? Rybnik ma lepiej .... hahah
po co dyskutować z Arteksem skoro żadne argumenty do niego nie trafiają? Rybnik, Rybnik uber alles ;) choćby nie wiadomo co się tam działo... także dajcie sobie spokój, fakt jest taki że każdy na takich drogach skorzysta niezależnie od tego gdzie mieszka, Rybnik ma większe możliwości inwestycyjne i zdolność kredytową niż inne miasta ościenne, więc i inwestycje są większe itd. Nie napinajcie się tak ludzie bo wam żyłka pęknie ku uciesze Arteksa ;)
pozdrowienia z Wodzisławia
Droga jaką wybudował Rybnik budzi wrażenie i szacunek. I to jest nie do podwazenia. Dojazd z Niedobczyc do Kopalni Jankowice zajmie kilka minut. Odciążone zostanie centrum i ułatwiony dojazd do autostrady. W Rybniku dba się o kierowców i dba się o rowerzystów.
i sam fakt, że nie uzgodniono z GDDKiA możliwości włączenia "drogi rybnickiej" do węzła z autostradą to przykład i to bardzo dobitny jak urzędnicy są ograniczeniu w swoim myśleniu. zarówno A1 i "rybnicka droga" w planach było od dawien dawna. Komuna pamięta jeszcze te plany? Wiedząc, że A1 jest budowana czy istniejąca Rybnik powinien dostosować przebieg drogi pod kątem żorskiego węzła. Nie zrobiono tego i wyszedł obciach jakich mało. Rybniczanie chcący szybko wyskoczyć na A1 powinni udać się w innym kierunku niż na żory bo tam mogą zastać korki. Swoją drogą wyjazd przez kamień w "stresowych godzinach" też do przyjemności nie należy. Pozostają Gliwice ;-) Kierowcy z Popielowa szybciej będą mieć przecież na świeklany niż żory nawet jeśli węzeł "rybnickiej obowodnicy" będzie na wodzisławskiej
@arteks - kiedy na piwo się umawiamy, bo jakoś nie dzwonisz w tej sprawie
@Arteks to chyba "rybnicka strona" podaje parametry drogi http://drogaregionalnaraciborz-pszczyna.pl/ - swoją drogą to przykład marnowania miejskiej kasy na pseudostrony. jak chcesz to poszukam przetargu tam wszystkie parametry są określone ;-) Zgodzę się też z wielebnym, że akurat rybnik dojazd do a1 ma delikatnie mówiąc kiepski w stosunku do innych miast w regionie. nie chwal się 3 pasami bo prędzej czy później następuje zwężka do jednego pasa i pies tu jest pogrzebany. Chyba nie oto chodzi w komforcie komunikacji? Czepianie się tego czy droga jest wyremontowana czy nie to drugorzędna sprawa. Jechać po danej drodze można i dojedziesz szybciej do a1 niż przez kamień czy przez gotartowice. jastrzębska w wodzsłąwiu jest w remoncie i to fakt nie zaprzeczalny. te twoje rybnickie odcinki raczej szybciej będzie czekał remont niż jastrzębskiej w wodzisławiu. co do obwodnicy w jastrzębiu to przelatujesz bokiem szybko i sprawnie. to czy jastrzębie ma "centrum" czy nie jest drugorzędne. kluczem jest czas przejazdu. dziś mijałem wrocław w kierunku na poznań - w jakiej odległości od centrum powinna być obwodnica żeby była uznana przez ciebie obwodnicą? w poznaniu zresztą było to samo ;-) co do 10 lat A1 poczytaj sobie wikipedię https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A1_(Polska) do 10 lat jeszcze trochę brakuje "23 maja 2014 oddano do użytku fragment Świerklany – Mszana, o długości 7,2 km kończąc w ten sposób cały odcinek Gliwice – granica z Czechami. Formalna data zakończenia tej inwestycji to 17 lipca, jednakże dalsze prace wykonywane będą przy odbywającym się ruchu"
Poszeżaj sobie Żorską nawet do 4 pasów, jak ty ze swojej pipidówy zajedziesz do A1 w 25 min, a ja z Wodzia w 8 minut. Rybnik zostal po raz kolejny poniżony i to jest fakt. A teraz napisz o znajomych z całej Polski zachwyconych Rybnikiem, he he he
@Wielebny - prawda jest jeszcze boleśniejsza bo Wodzisław wolał wyremontować sobie ważniejszą dla siebie Rybnicką - wiadomo ważny kierunek do Rybnika, a Jastrzębska czyli "główny" dojazd do A1 leżała odłogiem do zeszłej jesieni. Podobnie jak w Jastrzębiu - Wodzisławska, jedna z najbardziej dziurawych dróg na Śląsku. Ile to lat po oddaniu autostrady? 10??? - niezła ignorancja godna Pcimia. Żory mają taki sam jak Rybnik dojazd do autostrady w Rowniu, różnica na niekorzyść Żor, że nie poszerzyli u siebie Rybnickiej, tak jak Rybnik poszerzył sobie Żorską która prawie na całości ma 3 pasy i kierowcy którym się śpieszy, mogą wyprzedzić innych jadąc po drodze równej jak stół. Ale największym upokorzeniem dla Wodzisławia i Jastrzębia było słuszne pominięcie ich jako NIC NIEZNACZĄCE przez polską administrację przynadawnia nazw węzłom. Rybnik i Żory mają swoje węzły, a dla urzędników ważniejszym ośrodkiem była Mszana niż jedno i drugie. hehehe A teraz po raz kolejny Rybnik pokazuje wam klasę jak się buduje obwodnice i z tego powodu dostajecie wypieków zazdrości.Słusznie bo tylko to wam pozostaje - wy takich dróg nie będziecie mieli nigdy. Nie ta liga.
Arteks, bolesna prawda dla ciebie jest taka, że jak planowano A1, to Rybnik został całkowicie pominięty i autostrada biegnie z dala od twojej "metropolii". Mieszkańcy Żor mają zaje...sty dojazd do autostrady, mieszkańcy Jastrzębia i Wodzisławia mają bardzo dobry dojazd do A1. Rybnik ma beznadziejny dojazd, bo typowy rybnikers musi najpierw zajechać do Żor, by potem po pokonaniu kilku rond dostać się w korkach do wymarzonej A1. Czas przejazdu z Rybnika do A1 to ok.25 min, pozostałe miasta średnio poniżej 10 min. Kapujesz kompleksiku?
@mhl999 - a skąd ty żeś wynalazł takie coś? 70 km/h to mamy nawet na Wielopolskiej. ;)
Arteks-nie między kopalniami tylko od wjazdu na A1 w Mszanie do tzw wiślanki w Pawłowicach
@Artekst - parametry autostrady? Skąd to wziąłeś skro prędkość́ projektowa wspomnianej przez ciebie drogi to 70km/h.
@do_arteksa - "Znacznie bardziej od własnych porażek bolą nas sukcesy innych." - świetnie to pasuje do komentatorów z Jastrzębia i Wodzisławia. Porażki ich bolą - sukcesy innych jeszcze bardziej.@op - ty chyba żyjesz w jakimś Matrixie? To co wybudowało Jastrzębie to żadna obwodnica bo obwodnice mają omijać centra, a tego w Jastrzębiu nie ma. To zwykła droga między jedną, a drugą kopalnią wybudowana zgodnie z wiedzą i technikami inżynieryjnymi jak 100 lat temu - z przejazdem kolejowym. Tylko na rogatki i dróżnika zabrakło kasy hehehe...