środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

W Gorzycach ósmoklasiści poradzili sobie gorzej niż gimnazjaliści

04.01.2020 19:00 | 26 komentarzy | art

W 2019 roku po raz pierwszy odbyły się egzaminy dla uczniów kończących klas 8 szkół podstawowych. W Gorzycach nie wypadły najlepiej.

W Gorzycach ósmoklasiści poradzili sobie gorzej niż gimnazjaliści
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Słabiej z matematyki i angielskiego

Wyniki egzaminów zaniepokoiły radnego Stanisława Zbroję, którego zmartwił gorszy wynik egzaminów po 8 klasie zwłaszcza z polskiego i angielskiego. – Egzamin gimnazjalny to średnie wyniki zbliżone do województwa i powiatu, więc można uznać, że jest dobrze. Jeśli chodzi o egzamin ósmoklasisty, to martwią różnice. Wyniki są o kilka, kilkanaście procent gorsze od średniej krajowej. Kadra jest dobrze wykształcona, więc mamy możliwość przekazywania wiedzy. Coś trzeba w tej materii zrobić – powiedział Zbroja. Zaniepokoiły go zwłaszcza wyniki z matematyki i angielskiego w jednej ze szkół, które są o wiele poniżej średniej. – W tej szkole wynik z języka polskiego jest na znacznie lepszym poziomie, więc to chyba nie o młodzież chodzi, a o sposób przekazywania wiedzy z matematyki i języka angielskiego – powiedział Zbroja, nie chcąc wymieniać nazwy szkoły. Z arkuszy dostępnych na stronach Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Jaworznie wynika, że chodzi o Szkołę Podstawową w Bluszczowie, gdzie język polski uczniowie zdali na poziomie 56,84%, ale już matematykę na poziomie raptem 32,95%, zaś język angielski na poziomie 44%. – Rodzice proszą by coś z tym zrobić – powiedział Zbroja, dodając, że temat zostanie przedyskutowany na komisji ds. oświaty.

SP Bluszczów to szkoła z oddziałami integracyjnymi i stosunkowo dużą liczbą uczniów ze opiniami z poradni psychologiczno-pedagogicznej i innych poradni specjalistycznych oraz z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. Do szkoły trafiają również dzieci o specjalnych potrzebach z innych miejscowości z terenu gminy Gorzyce.

– W ubiegłym roku klasa ósma liczyła 21 uczniów, spośród nich pięcioro posiadało opinie z poradni, a dwoje - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Można przypuszczać, że miało to jakiś wpływ na wynik egzaminu. Odzwierciedleniem wyników mogą być również oceny uczniów z przedmiotów egzaminacyjnych, zwłaszcza z matematyki, które otrzymywali w toku nauki. Trudno jest mieć zastrzeżenia do nauczycieli, bowiem w poprzednich latach ci sami nauczyciele w innych klasach (wówczas uczniowie pisali sprawdzian szóstoklasisty), osiągali lepsze wyniki. Nie chciałabym jednak, by mnie źle zrozumiano. Nie chodzi o szukanie winnych. Cieszymy się, że możemy być szkołą z oddziałami integracyjnymi, szkołą, do której chodzą dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Ważne jest, że wszyscy uczniowie czują się tu dobrze. Natomiast trzeba mieć świadomość, że może to mieć wpływ na wyniki w nauce i ogólny wynik na egzaminach zewnętrznych – mówi Katarzyna Ciuraj, dyrektor SP w Bluszczowie.