środa, 6 listopada 2024

imieniny: Feliksa, Leonarda, Melaniusza

RSS

Zamknęli wiadukt w Radlinie. Którędy przejdą piesi? [ZDJĘCIA]

06.11.2019 19:00 | 12 komentarzy | juk

Do tej pory piesi mogli swobodnie przechodzić na drugą stronę zamkniętego od ponad pół roku dla samochodów wiaduktu wzdłuż ul. Mariackiej w Radlinie. Rozpoczęcie prac budowlanych na obiekcie oznacza koniec tej możliwości. Jak mają zatem się poruszać, by dostać się na drogą stronę miasta?

Zamknęli wiadukt w Radlinie. Którędy przejdą piesi? [ZDJĘCIA]
Rozpoczęły się prace budowlane leciwego wiaduktu wzdłuż ul. Mariackiej w Radlinie. Dla pieszych oznacza to jedno: nie mogą już dłużej z niego korzystać.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

- Pierwszym problemem był fakt, że nie posiadamy własnego gruntu od strony ul. Rybnickiej. Po drugie, trzeba mieć na uwadze, że taka kładka musi spełniać wszystkie wymogi określone przepisami prawa i normami. Nie ma tu mowy o żadnej prowizorce. Dlatego konieczne jest więc jej zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych uzgodnień i ostatecznie pozwolenia na budowę. Co wiąże się z długim okresem planistycznym, jak i dużymi kosztami kształtujących się na poziomie około 2 mln zł - mówi Podleśny. W efekcie miasto odstąpiło od realizacji pomysłu.

Ruch powróci w lipcu

Za kwotę nieco ponad 4,5 mln zł modernizację wiaduktu będzie realizować przedsiębiorstwo z Gliwic. W czasie remontu obiekt przejdzie kapitalny remont. - Aktualnie wiadukt jest złożony z trzech przęseł. Po remoncie będzie obiektem jednoprzęsłowym, a to znaczy, że obecne wzmocnienia przy skarpach zostaną zastąpione ścianami oporowymi z gruntu zbrojonego - tłumaczy Zbigniew Podleśny. Wszelkie roboty rozbiórkowe wiaduktu nie będą jednak wykonywane metodą wybuchową. Prace wyburzeniowe prowadzone mają być od góry do dołu obiektu. - Po zakończeniu inwestycji zmianie ulegnie standard poruszania się po jezdni - zapowiada zastępca burmistrza. Dodaje, że zachowa ona szerokość 6 metrów, ale po obu stronach będzie dwumetrowy chodnik. Ponadto pojawią się również bariery energochłonne.