TEK apeluje do kandydatów na posłów i senatorów o poparcie odbudowy linii kolejowej do Jastrzębia-Zdroju
Na prośbę Towarzystwa Entuzjastów Kolei udostępniamy apel, który kierują oni do wszystkich kandydatów na posłów i senatorów w naszym regionie. Mowa w nim o poparciu odbudowy linii kolejowej z Wodzisławia do Jastrzębia.
Szanowni Państwo,
Niniejszym zwracamy się do każdego z Państwa z prośbą o publiczne poparcie odbudowy linii kolejowej Wodzisław Śląski - Jastrzębie Zdrój (Centrum) oraz deklarację dalszych działań dla uruchomienia tej inwestycji również po wyborach w razie uzyskania mandatu.
Odtworzenie połączenia kolejowego Wodzisław Śląski - Jastrzębie Zdrój, o które od szeregu lat zabiega Towarzystwo Entuzjastów Kolei, w ubiegłym roku znalazło swoje miejsce w tzw. programie Kolej+, jednakże dalsze działania w tym zakresie należy uznać za dalece niewystarczające. Co więcej, część tutejszych samorządowców i polityków podejmuje różne działania utrudniające(!) odbudowę tej linii, w zamian forsując pomysł kolei z Jastrzębia wyłącznie w kierunku przeciwnym, przez obszar czynnych szkód górniczych.
Nie ma wątpliwości, że odbudowa linii Wodzisław Śląski - Jastrzębie Zdrój to inwestycja mająca kluczowe znaczenie dla przywrócenia spójności sieci kolejowej w Państwa okręgu wyborczym, która umożliwi oparcie transportu zbiorowego w subregionie na szybkiej kolei miejskiej i stworzenie mu warunków do zrównoważonego rozwoju. Państwa poparcie dla tej inwestycji będzie mocnym sygnałem skierowanym do wyborców o zamiarze rzeczywistego, a nie tylko pozorowanego, działania w interesie mieszkańców okręgu.
Przykładowy tekst deklaracji:
Popieram odbudowę linii kolejowej Wodzisław Śląski - Jastrzębie Zdrój. Jako poseł/senator dołożę wszelkich starań, aby inwestycja ta doszła do skutku. Prosimy o opublikowanie deklaracji na Państwa stronach, mediach społecznościowych lub przesłanie ich do nas na adres tek@wb.pl - chętnie udostępnimy je na naszych stronach oraz przekażemy lokalnym mediom.
Z poważaniem,
Zarząd TEK
Komentarze
66 komentarzy
@Arteks
napisaleś:-WORD wrocił do Rybnika z polotem.
Leżę na glebie i kwiczę ze śmiechu. Dawno nie czytałem tak żałosnej propagandy. Czytasz czasami, co piszesz? A już myślałem, że tacy bajkopisarze sie nie rodzą.
@_g_l - co wypunktowano? To ja wypunktowałem upadek różnych jastrzębskich instytucji co jest symbolem upadku miasta co pomijasz słusznym milczeniem. WORD nie ja przywołałem tylko @skinheadzik bo do Rybnika przeniesiono WORD z większego miasta - Gliwic! A co do nowej kopalni w Jastrzębiu to masz na myśli nowy szyb? ;)
Arteks, czemu zmieniasz temat? Wypunktowano cie , ze rybnicki WORD jest tylko podrzędnym nic nie znaczącym ośrodkiem, a ty zmieniasz temat o jakiś ZUSach. Wyluzuj i nie denerwuj sie na prawdę. Przyjmij do wiadomości, ze Rybnik jest upadajacym miastem.
Arteks JSW właśnie otworzyło nową kopalnię a nie zamyka Z tej zawiści juz ci się coś poplątało I niestety musisz pogodzić sie z tym że to Rybnik będzie zadupiem
@Pekniety_balon - w międzyczasie w Jastrzębiu zlikwidowano kolej, zburzono najwyższy budynek Diament, zlikwidowano filię ZUS, zamknięto szpital dziecięcy, a ostatnio zamknięto kopalnię JAS-MOS. Jastrzębie - miejsce gdzie prędzej czy później wszystko się kończy i wszystko zamyka. A wszystko przez to, że upadł PRL i skończył się cyrk z budową wzorcowego komunistycznego miasta dla którego wzorem były miasta dawnego ZSRR... ;)
@Arteks
..."WORD wrocił do Rybnika polotem"...
Ty naprawdę jesteś chory!
Wrocił z polotem, ale tylko mozna zdawać na samochody osobowe i motocykle, bez ciężarowek, autobusów i ciagników, i to jest ten rybnicki polot? Rybnicki WORD jest tylko podrzednym ośrodkiem
@mhl999 - potwierdzam, że się znamy i się lubimy :). Ale zabawne jest to co napisałeś bo projekt CPK jest niemożliwy do zrealizowania i nie mam powodów do jakiegokolwiek niepokoju. Pamiętasz jak w czasach Tuska Poznań i Wrocław wylobbowały sobie "Ygrek". Powstała nawet specjalna grupa mająca wybudować te ważne dla obu metropolii i całego kraju linie. I co? Pozostało to tylko na papierze. A tu ktoś miałby się przejmować takim zadupiem jak Jastrzębie w sytuacji poważniejszych wyzwań i kierunków rozwoju kraju? Gwarantuję ci, że to kiełbasa wyborcza. A co do pociągów dalekobieżnych, Rybnik miał je także przed puszczeniem międzynarodowych na Chałupki. To Wodzisław ma je dopiero od tego czasu i lepiej aby trzymał sztamę z Rybnikiem bo dzięki Rybnikowi jest w stanie coś ugrać. Z Jastrzębia nie ma żadnych korzyści. @skinheadzik - z braku amunicji zmyślasz jakieś głupoty. WORD wrócił do Rybnika z polotem - w od nowa wybudowanym obiekcie, przeniesiony z Gliwic (większego miasta!). W styczniu możemy otwierać szampana z powodu otwarcia niezależnego Sądu Okręgowego w Rybniku. Odra mnie nigdy nie fascynowała więc nie wiem co masz na myśli. A petycje i listy piszą inni w tym Hetmanowa w sprawie podłączenia kolei bo jej jest strasznie wstyd, że Jastrzębie bez kolei jest jak Pcim Dolny, a z kolei Kieca pisze w sprawie kasy biletowej. Niestety jak na razie obydwoje "piszą na Berdyczów".
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Ciekawe kiedy Arteks zacznie zbierać podpisy i lobbować za tym, aby ta kolej w Jastrzębiu NIE POWSTAŁA? Pamietam kilkanaście lat temu, jak w J-biu powstał WORD, zamiast w Rybniku. Arteks wprowadził żałobę w Rybniku i pisał petycje nawet do Barracka Obamy i Kwaśniewskiego. A najlepszą uciechę miał, jak Oderka zaczęła się staczać w dół.
my z arteksem bardzo się lubimy - od czasu do czasu nawet piwo wypijemy :)
to już jest własciwie przesądzone wiec Arteks musi się pogodzić z tym że Rybnik pozostanie prowincjonalnym miasteczkiem z którego pojedzie pociagiem do Katowic i kilka tras nad Bałtyk latem
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
@Arteks zapominasz o jednym jeśli obecny rząd przedłuży kadencję to staną na głowie żeby KDP jednak ruszył, a wtedy to i rybnik po dupie dostanie bo pociągi IC poznikają zapewne z rozkładów i wówczas będzie paradoks, że do pragi czy wiednia dojedziesz z jastrzębia, miasta które od paru dekad nie miało połączeń kolejowych.
@cocolino - nie bój żaby, Rybnik zawsze wychodzi obronną ręką bo z naszym miastem się liczą. Świeży przykład? Od stycznia w Rybniku bardzo ważny urząd państwowy - Sąd Okręgowy (już nie wydział) i Prokuratura Okręgowa. :))) A czemu w Wodzisławiu obiecano budowę więzienia i o tym zapomniano???
Kto w Rybniku narzeka na dojazd do A1?! Od lat mamy do Rownia całkiem sprawną wyremontowaną trasę która na najbardziej potrzebnych odcinkach ma po 3 pasy. :) Ani Wodzisław, ani Jastrzębie takiego komfortu nie mają. DW933 w tragicznym stanie - dopiero obecnie jest w remoncie - ileż lat po oddaniu do użytku A1. Teraz mamy w budowie nową południową obwodnicę miasta - jej inwestycyjny impet możesz oglądać jadąc chociażby pociągiem z Wodzisławia do Rybnika. KDP Katowice-Ostrawa miała iść w zamierzeniu obok Rybnika z połączeniem z linią 148 i nową stacją. :) Ba... jest to wpisane do strategii województwa. Jest to projekt tak samo S-F jak CPK ale ktoś o interes Rybnika wtedy również zadbał. :))))
Arteks najważniejsze jest to, że jeśli pójdzie KDP Katowice-Bogumin-Ostrawa to nie pójdzie przez Rybnik bo to miasto już w ogóle w pióra by obrosło. Tak będzie sprawiedliwie przez wsie tak jak A1 i podobna odległość do przyległych miast :)
Skrótowiec wymyślony przez rybnickich komunistów i wsadzony do PRLowskich atlasów nie ma nic wspólnego z realnymi pojęciami geograficznymi.
@cocolino - nie uznajesz realnych geograficznych pojęć, a jednocześnie postulujesz archaiczne pomysły i wierzysz w jakieś niestworzone projekty rodem z S-F. Skąd PiS weźmie na budowę KDP skoro ostatnio zabrakło pieniędzy na przebudowę Katowic, na dodatkowe tory z Katowic do Ligoty, nie ma kasy na budowę stacji Wodzisław Centrum, zabrakło kasy na przebudowę stacji Racibórz, nie ma kasy na drugi tor z Leszczyn do Jaśkowic... Ba... Nie ma kasy na remonty wagonów i zakup nowych hehehe A politycy obiecują zupełnie nową sieć kolejową jak w bajce. Zabrakło kasy na niektóre prawie gotowe i postulowane projekty, a ty wierzysz w KDP i jakąś nową stację "po środku"...
Po pierwsze ROW-a nie ma co najwyżej miedzy pośladkami.
Linia Wodzisław-Jastrzębie ma sens szczególnie przy budowie KDP Ostrawa-Bogumin-Katowice jako rozwidlenie na Jastrzębie-Wodzisław. Czyli dworzec szybkiej kolei po środku Wodzisławia i Jastrzębia i SKM dowozi ludzi na Jastrzębie Wodzisław Radlin Rybnik :)
@ORBAN - no właśnie. Może TEK chce dobrze ale myśli w kategoriach zaściankowych... Jak Olkusz chciał połączenia z Krakowem to będąc takim małym miasteczkiem(!) wywalczyli sobie ZUPEŁNIE nową linię kolejową. A u nas zamiast myśleć o czymś nowoczesnym, realizującym współczesne potrzeby przewozowe i obsługujące prawdziwe generatory ruchu - myśli się o odtworzeniu linii sprzed 90 lat, która powstała aby zaspokajać cele militarne - a nie przemysłowe czy pasażerskie. Tak uważam, że ROW zasługuje na jakiś szybkie tramwaje między miastami na zupełnie nowych trasach, a nie tam gdzie nie miałoby to sensu. Ludzie z TEK - przypomnę wam, że mamy XXI wiek. Zacznijcie myśleć w takich kategoriach.Wasz pomysł jest nie do przekonania miłośników kolei, a co dopiero parlamentarzystów...
a moj apel do posłow-Nie słuchajcie tych głupot co wypisuje TEK
Taki apel mija się z celem gdyż większość posłów to po prostu maszynki do głosowania jak partia nakazuje tak potem poseł głosuje. Choć zasadność samego apelu jako apelu po stronie TEK mogę zrozumieć.
ARTEKS całkowicie popieram Twoją opinię. Odtworzenie linii kolejowej w tej wersji przez Turzę i Godów mija się z celem i ekonomiką. Lepiej było by dobudować drugi tor w kierunku Chałupek.
Jeżeli komuś marzy się jazda po szynach do Jastrzębia to prościej, taniej i ekonomiczniej wychodzi linia tramwajowa.
Ale tą kategorią nikt tu nie myśli.
może by tak np. o szpitalu pomyśleć a nie o pierdołach???
Ta linia musi mieć nowy przebieg. Absolutnie nie można jechać z Wodzia do Jastrzębia przez Godów i Turzę, bo robi się odległość ponad 20 km, podczas gdy między tymi miastami jest 10 km. I nie chodzi mi tu o pomijanie mniejszych miejscowości, ale Wodzisław z Mszaną i Jastrzębiem zamieszkuje 150 tys. ludzi.
Problem w tym, że jak była linia kolejowa z Wodzisławia do Jastrzębia to niestety ale pociągi jeździły puste podczas gdy autobusy były pełne. Po co reaktywować coś co się nie sprawdziło? Popieram nowoczesny transport. Ale czy nie lepiej wymyślić coś sensowniejszego zamiast powielać błędy z przeszłości? Linia o takim dziwnym przebiegu miała charakter militarny.