Poniedziałek, 23 grudnia 2024

imieniny: Sławomiry, Wiktorii, Iwona

RSS

Kuszące kształty najłatwiej zapamiętać. Twój produkt potrzebuje wyjątkowego opakowania!

17.04.2019 14:27 | 0 komentarzy | MK

Zapewne wszyscy, którzy zetknęli się kiedyś z tajnikami reklamy, słyszeli już historię o klasycznej butelce Coca-Coli. Tej szklanej, o kształcie zainspirowanym kobiecą talią, która właśnie powraca do polskich sklepów. To najlepszy przykład na to, że opakowanie może stać się jednym z symboli marki, błyskawicznie rozpoznawalną ikoną. Pozytywne, emocjonalne skojarzenia z produktem mają taki sam – a zdaniem części specjalistów od marketingu nawet większy – wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych co racjonalna ocena jego jakości. Opakowanie ma zatem ogromne znaczenie.

Kuszące kształty najłatwiej zapamiętać. Twój produkt potrzebuje wyjątkowego opakowania!
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Slogany i styl graficzny muszą ze sobą współgrać. Krzykliwe wzory nie gwarantują sukcesu

Wielu producentów czy usługodawców z rozmaitych branż najczęściej stawia na efekciarską, „głośną” w wymowie formę przekazu reklamowego. Również przy projektowaniu opakowań: od ekstrawaganckiej kolorystyki po mocne, kontrowersyjne hasła. Panuje bowiem dość powszechne przekonanie, że należy ostro wyróżniać się na tle konkurencji – i nieważne co mówią potencjalni klienci, byle tylko o produkcie faktycznie mówili. Niektórzy najwyraźniej zapomnieli, że od PRL-u marketing mocno się rozwinął. Tak samo jak zwiększyły się oczekiwania konsumentów względem reklamowych standardów. Współcześnie takie chwyty często przynoszą efekt odwrotny od zamierzonego. Zamiast zwiększonej rozpoznawalności marki i rosnącej sprzedaży – akcje zachęcające do bojkotu produktu. Granie na negatywnych emocjach, tworzenie wizerunku w oparciu o przekraczanie granic dobrego smaku to rozwiązanie na bardzo krótką metę. Profesjonalne podejście wymaga zupełnie innej filozofii, co najdobitniej pokazują firmy o największym zasięgu.

Projektowanie opakowań najlepiej powierzyć specjalistom z doświadczeniem w branży

Eksperci z firmy Zaplecze Graficzne podkreślają, że kampanie reklamowe najbardziej wpływowych marek planowane są z dużym wyprzedzeniem. Zanim jakikolwiek towar trafi na rynek i rozkręci się, szeroko zakrojona akcja promocyjna, firmy przeprowadzają mnóstwo najróżniejszych badań. Wszystko po to, aby precyzyjnie wstrzelić się w potrzeby i oczekiwania grupy docelowej. Zdobyta podczas testów wiedza niejednokrotnie wywraca pierwotne założenia do góry nogami. Projektowanie opakowań wcale należy do wyjątków. Dlatego przed zatwierdzeniem koncepcji i wprowadzeniem produktu warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów. Świeże, fachowe spojrzenie z zewnątrz prędzej wychwyci błędy oraz potencjalne problemy. W ten sposób najłatwiej uniknąć późniejszych kosztów, z jakimi nieuchronnie wiąże się poprawianie chybionych pomysłów.

Materiał zewnętrzny