środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Wójt i radni z wyższymi uposażeniami

10.12.2018 07:00 | 11 komentarzy | art

Na pierwszej sesji rady gminy, radni uchwalili nową pensję wójta Daniela Jakubczyka. Na drugiej, podnieśli swoje diety. Na podwyżkę czekają też sołtysi.

Wójt i radni z wyższymi uposażeniami
Radna Magdalena Sieńko powiedziała, że nie czuję się dobrze z tym , że pracę w samorządzie zaczyna od podwyżki diet
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Daniel Jakubczyk, wójt Gorzyc do tej pory zarabiał 9880 zł brutto, na co składało się 4800 zł pensji zasadniczej, 2000 zł dodatku funkcyjnego, 2312 zł dodatku specjalnego i 768 zł wysługi lat. Była to jedna z najniższych, jeśli nie najniższa stawka wynagrodzenia włodarza w gminach powiatu wodzisławskiego. Na pierwszej sesji nowej kadencji radni zadbali o to, by wójt zarabiał ciut lepiej.

Wójtowi podniesiono o 100 zł dodatek funkcyjny, oraz o 448 zł dodatek specjalny. Bez zmian pozostał dodatek stażowy, który obecnie wynosi 16% pensji zasadniczej, ale będzie rósł co roku o 1% do poziomu 20%. W sumie więc, jak łatwo policzyć, pensja wójta wzrosła o 548 zł. W efekcie wynagrodzenie wynosi obecnie 10428 zł brutto.

Diety w górę

Na drugiej sesji radni uchwalili nowe stawki swoich diet, które do tej pory – przyznajmy – były bodaj najniższymi w powiecie. Szeregowy radny będzie otrzymywał 600 zł (do tej pory było to około 450 zł), zastępcy przewodniczących komisji otrzymają 700 zł lub 800 zł w przypadku komisji rewizyjnej (do tej pory było to 495 zł), przewodniczący komisji stałych otrzymają 800 lub 900 zł w przypadku komisji rewizyjnej (do tej pory było to 720 zł i 765 zł). Z kolei zastępcy przewodniczącego rady gminy otrzymają po 900 zł (do tej pory 765 zł), zaś przewodniczący rady gminy otrzyma 1500 zł. W tym przypadku dieta została obniżona z 1620 zł. – Ostatnia podwyżka diet była w 2010 r. Po drodze nastąpiła jej obniżka o 10% (co miało miejsce w marcu 2012 r. – przyp. red.) – zauważył Piotr Wawrzyczny, przewodniczący rady gminy.