Czwartek, 2 maja 2024

imieniny: Zygmunta, Atanazego, Anatola

RSS

Pediatra limitowany przez panie z rejestracji

07.04.2018 19:00 | 4 komentarze | art

Dzwonisz do przychodni i chcesz umówić się z chorym dzieckiem na wizytę do lekarza, a w rejestracji słyszysz, że dziś nie jest to już możliwe? Okazuje się, że to dość częsty scenariusz w szczycie zachorowań na grypę i choroby grypopodobne. Co wtedy zrobić? Na to pytanie odpowiedział nam Rzecznik Praw Pacjenta.

Pediatra limitowany przez panie z rejestracji
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Co zatem ma zrobić rodzic dziecka, który słyszy w rejestracji, że dziecko nie zostanie przyjęte przez lekarza? - Jeśli osoba w rejestracji odmawia zapisania dziecka na wizytę lekarską do pediatry, rodzic w pierwszej kolejności powinien zwrócić się do kierownika podmiotu leczniczego z prośbą o wyjaśnienia, najlepiej, jeśli zrobi to pisemnie. Wówczas kierownik również powinien udzielić odpowiedzi na piśmie – mówi Chmielowiec. Dobrze, aby kopia pisma została także przesłana do wiadomości Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Jeśli rodzic uzna, że odpowiedź udzielona przez kierownika podmiotu leczniczego jest niewystarczająca, może zwrócić się do Wojewódzkiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia właściwego ze względu na miejsce zdarzenia lub do Rzecznika Praw Pacjenta.

Najszybszą formą kontaktu z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta jest telefon na numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii 800 190 590. Dyżurujący pracownicy udzielą informacji jak w danej sytuacji postąpić oraz wskażą przysługujące środki prawne. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące kontaktu z Biurem znajdują się także na stronie www.rpp.gov.pl w zakładce „Kontakt”.

Artur Marcisz