Najlepsi z angielskiego i wiedzy o Irlandii Północnej
Jaką dobrze przyswoili sobie słownictwo i gramatykę angielską, mogli przekonać się najlepsi w nauce tego języka piąto- i szóstoklasiści z ZSP w Kobyli, Pogrzebieniu, Pstrążnej i Rzuchowie.
Dziesięcioro uczniów tych placówek przystąpiło do organizowanego już po raz 5. Gminnego Konkursu Języka Angielskiego dla Szkół Podstawowych w Gimnazjum w Kornowacu. Dodatkowo musieli wykazać się znajomością historii, geografii, kultury i polityki jednego z państw anglojęzycznych. W tym roku była to Irlandia Północna. Ponieważ na lekcjach nie zawsze jest sposobność, aby nabyć wiedzę o krajach anglojęzycznych, dlatego przystępujący do konkursu uczniowie musieli poszerzać ją często we własnym zakresie.
– Każdego roku oprócz gramatyki i słownictwa, staramy się włączyć jeden z krajów, w którym mówi się po angielsku. W pierwszej edycji była to Wielka Brytania, a w następnych latach Anglia, Walia i Szkocja. W przyszłym roku planujemy Australię – mówi organizująca konkurs nauczycielka angielskiego Dominika Gatnar z kornowackiego Gimnazjum.
Testy, w ramach projektu edukacyjnego, przygotowali dla uczestników konkursu gimnazjaliści z klasy Ia: Artur Nawrot, Daniel Otawa, Julia Szarek, Zuzanna Szymiczek i Łukasz Zienta.
Anglistka chwali swoją młodzież gimnazjalną, która oprócz pytań dotyczących Irlandii Północnej opracowała zadania z wykorzystaniem gramatyki i słownictwa, łącznie z kluczem odpowiedzi. Poza tym wykonała dyplomy i podziękowania, a w trakcie obrad komisji, zajmowała się małymi gośćmi ze szkół podstawowych.
W tym roku laureatami konkursu zostali, zajmująca I miejsce – Aneta Szweda z SZP w Pstrążnej, II miejsce – Andżelika Kura z ZSP w Pstrążnej i III miejsce – Karolina Wieczorek z ZSP w Pogrzebieniu. Nagrody ufundowane przez Urząd Gminy w Kornowacu oraz dyplomy za udział wręczyła uczestnikom konkursu dyrektor Gimnazjum w Kornowacu Jolanta Błaszczok.
Poziom konkursu był wysoki. – Na maksymalnie 100 punktów zwyciężczyni uzyskał 59 punktów. W pierwszych trzech miejscach różnica była niewielka, sięgająca nawet pół punktu. Nauczycielki będą mogły powtórzyć test i omówić zadania podczas zajęć na kółkach językowych – mówi Dominika Gatnar.