środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Pokażą Radlin takim, jaki jest

23.04.2013 22:16 | 0 komentarzy | mas

Radlin bierze się za promowanie swoich terenów inwestycyjnych. W środę odbędzie się konferencja, podczas której miasto ma zaprezentować się jako miejsce atrakcyjne dla prowadzenia biznesu.

Pokażą Radlin takim, jaki jest
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

24 kwietnia w Radlinie odbędzie się organizowana przez urząd miasta konferencja pod tytułem „Wpływ małych miast na rozwój gospodarczy regionu. Silne i słabe strony małych miast w pozyskiwaniu inwestorów i rozwoju przedsiębiorczości”. Jednym z jej celów jest promowanie terenów inwestycyjnych Radlina. – W początkowym okresie swojego istnienia Radlin miał do zaoferowania ewentualnym nowym przedsiębiorcom lub tym, którzy chcieli zmienić siedzibę, stosunkowo skromną ofertę miejskich terenów inwestycyjnych. To zmieniło się po oddaniu do użytku w 2010 roku drogi łączącej ulicę Rybnicką z radlińską strefą przemysłową. Mając za sobą etap uzbrojenia tego obszaru i skomunikowania go, postanowiliśmy zająć się jego promowaniem – tłumaczy wiceburmistrz Radlina, Zbigniew Podleśny. Miasto stworzyło więc odpowiedni projekt i dostało unijne dofinansowanie na jego realizację. – Projektem objęta jest promocja terenów miejskich, chociaż powinny skorzystać również tereny prywatne, ponieważ ukazujemy Radlin jako miejsce atrakcyjne dla prowadzenia biznesu – dodaje Podleśny.

Prawdziwie i rzetelnie
W jaki zatem sposób Radlin planuje wyróżnić się na tle innych, konkurencyjnych ofert? I w jaki sposób zdobyć zainteresowanie potencjalnych przedsiębiorców? Rzetelnym przekazem faktów. – Nie pokażemy Radlina jako miejsca sielankowego, zielonego. Jesteśmy miastem górniczym, w którym oprócz kopalni jest również koksownia. Charakteryzujemy się też dużą gęstością zaludnienia. Wszystko to chcemy przedstawić jako nasze atuty, a nie ciężar – podkreśla wiceburmistrz i tłumaczy, że skoro są w Radlinie duże przedsiębiorstwa, to jest rynek zbytu dla specyficznych producentów i usługodawców. A skoro na stosunkowo małej powierzchni jest duża liczba mieszkańców, która ma pracę i określoną siłę nabywczą, to może być klientem dla innych dostawców usług czy ewentualnych sieci handlowych. – Takie ma być przesłanie. Prawdziwe i rzetelne – dopowiada Podleśny.

Twardo po ziemi
Adresatami najbliższej konferencji mają być głównie przedsiębiorcy z regionu, którzy będą mieli okazję do przedstawienia swoich oczekiwań. Gościem specjalnym będzie Bartosz Nosiadek, autor bestsellerowej książki „Zarabianie prawdziwych pieniędzy, czyli czego nie powie ci żaden doradca”. Oprócz tego przewidziane są wystąpienia przedstawicieli m.in. Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, czy Śląskiego Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera. – W przyszłości będziemy promować naszą ofertę na targach inwestycyjnych w kraju i za granicą. Ale twardo stąpamy po ziemi i zdajemy sobie sprawę, że klientów najszybciej znajdziemy na terenie naszego regionu – puentuje Podleśny. 

(mas)