Ceny biletów MZK w górę
Od 1 lutego wzrosną ceny biletów autobusowych Międzygminnego Związku Komunikacyjnego. Jednorazowe o 10 i 20 groszy.
Za bilet jednorazowy normalny trzeba będzie zapłacić o 20 groszy więcej, cena jednorazowego ulgowego wzrośnie o 10 groszy. Oznacza to, że na bilet normalny do 10 minut pasażerowie wydadzą 2,40 zł (1,20 zł ulgowy), do 20 minut będzie kosztował 3,40 zł (1,70 zł ulgowy), z kolei koszt przejazdu powyżej 20 minut wyniesie 3,80 zł (1,90 zł ulgowy). Wzrosną też opłaty za bilety miesięczne i okresowe – średnio o 6 zł. – Mówimy o około 7-procentowej podwyżce cen biletów w stosunku do cen obecnie istniejących – tłumaczy Benedykt Lanuszny, dyrektor Biura MZK. Życie pasażerom mają ułatwić bilety cząstkowe za 10 i 20 groszy. Jeśli ktoś ma już w portfelu zapas obecnie obowiązujących biletów, których nie zużyje do 1 lutego, nie musi się martwić. Będzie mógł wykorzystać je wraz z zakupionymi dodatkowo biletami cząstkowymi.
Podwyżki cen biletów mają związek z wystąpieniem Wodzisławia z MZK i rozstrzygnięciem przetargu na przewoźnika obsługującego powiat wodzisławski, za którego usługi związek zapłaci więcej, niż do tej pory. Część tej różnicy pokryją dotacje z gmin wchodzących w skład związku, część wpływy ze sprzedaży biletów. – Podwyżki cen biletów były i tak planowane na lipiec/sierpień. Żeby w zaistniałej sytuacji zbilansować dochody, przyspieszyliśmy je o kilka miesięcy – wyjaśnia Lanuszny i dodaje, że w związku z tym kolejnej podwyżki podczas wakacji pasażerowie raczej nie powinni się spodziewać.
(mas)
Komentarze
22 komentarze
Odłączenie się od Wodzisławia było fatalną decyzją zarówno dla miast które się poodłączały jak i samego Wodzisławia. Koszty obsługi miast wzrosły. Żadne z miast dawnego wielkiego Wodzisławia nie rozwinęły się, żadne nie pozyskały poważnych inwestorów. Nowe pokolenia mają szansę to zmienić i przyłączyć się z powrotem do Wodzisławia.
Najpierw głosowaliście wy, albo wasi rodzice za odłączeniem miast ościennych od Wodzia, a teraz macie pretensje do Kiecy, że nic nie robi, aby autobusy tam jeździły. To osobne miasta, osobny budżet, inne władze. Może tak skierować część propozycji, pytań i uwag do burmistrzów tych gmin, które się odłączyły, pozabierały nam wodzisławianom najlepsze i największe zakłady pracy a z nimi podatki, które wpływały do NASZEJ miejskiej kasy?.
jo se kiety dowom na koła i kijki mom takie do nartów jak mje przysypie to koło na pukile biera i z kijkami się wspinom na szyt
bilety drozeja a liczba autobusow maleje, ZENADA !
@do mhl999 mnie zgodzę się z tym, miasto monitoruje temat na bieżąco, już planowane są pewne zmiany. parę drobnych uwag przyjmuje do wiadomości. czy się do nich zastosuje to nie wiem, ale przepływ informacji pomiędzy szymczakiem i kiecą jest błyskawiczny. do poniedziałku dowiem się ile moich uwag uwzględniono w praktyce. @gregor są wpadki które mogą mieć pokrycie, sam jedną z takich dziś odkryłem podróżując autobusem, kolejną należy sprawdzić dopiero kiedy pojawią się bilety. ogólna ocena komunikacji miejskiej po mieście, z wyłączeniem dzielnic obsługiwanych liną C i D jest dobra.
@prawica jak już pojedziesz na tym rowerze i będziesz miał wypadek to pamiętaj o tym, że nie chcę by z moich podatków kasa szła na twoje leczenie
Jak koło nie poradzi w zimie, to autobus na 100% nie do rady wyjechać. Jako podatnik to absolutnie się nie zgodzom aby miasto z moich podatków finasowało autobusy do lebrów, jak nie chcą na kole, to piechty ciulać, zima wom nie bydzie, bo się zagrzejecie i trocha fetu stracicie zasrane lebry.
~Reise to jeździj sobie w zimę na rowerze, jak Ci napada do kolan śniegu.... bardzo dobra rada, nie powiem ;)
Szkoda socjaliści że nie pomyśleliście o jednym, a mianowicie o tym że autobusy to moga być i za darmo a nawet wam dopłacać za jazdę autobusami, ale to będzie finasowane z waszej kapsy. Czemu nie umiecie zrozumieć, że dopłaty do autobusów są finasowane z waszych kieszeni, czym więcej dopłat, tym mniej wypłaty dostaniecie, bo pójdzie to na autobusy. Ja bym wolał aby wszystko to sprywaatyzować, wtedy człowiek by zarabiał 4 tys zł i było by go stać na bilet za 5 zł, a tak bilet trochę tańszy a zarobki są w granicach 1200 zł. Nie rozumiem czemu mają do autobusów dokładać ci, którzy nimi nie podróżują, czy jak kupię rower, to państwo mi dorzuci dopłatę do niego? Otóż nie, jeszcze mi podatek do tego roweru dowali i autobus będzie droższy, ale wy tego nie zrozumiecie że czym państwo, miasto itp więcej dla was robi, to wy więcej za to płacicie, wiec proszcie aby nic nie robiło, bo wtedy nie podwyższą wam podatków.
Komentarze o tym jakie to utrudnienia dotykają podróżnych są ogólne i nie oparte na faktach. Tym samym są nie prawdziwe, gdyż brak uwag np. pana K o tym, że nie może dojechac z punktu A do punktu Być Wniosek: jest dobrze
Miasto Wodzisław osiągneło swój cel. Zaoszczędziło. Zapewniam, że nie ma dla nich najmniejszego znaczenia jak to funkcjonuje.
@Toffi nie chodzi o wymuszanie, chodzi oto by Kieca i spółka działały na rzecz mieszkańców a w przypadku komunikacji z pewnością tego nie zrobili pod kątem miast sąsiednich czy ul.Marklowickiej, którą bezczelnie po chamsku pominięto używając argumentu, że jak trzeba będzie to zlikwidują tam przystanki - nic tylko pogratulować takiego perspektywicznego myślenia :)
To co piszesz ma oczywiście sens , już też nad tym myślałem i doszłem do wniosku że w końcu pasażerowie wymuszą na Kiecy przedłużenie liń o naszych sąsiadów. Jak nie to będzie wieczna kłótnia , bo jak widać argument o oszczędności mieszkańców nie przekonuje , tylko patrzą na to że mają gorzej z dojazdem i trudno tego nie zrozumieć. Taką mam chęć jak na razie do dyskusji ale jak widzisz sam nie wielu tu jest rozsądnych :) Pozdrawiam.
z tą różnicą, że w Holandii za godzinę pracy stać Cię na kilka litrów benzyny, a w Polsce wiadomo ;]
Reise raczej koszt "podróżowania" samochodem jest drogi stąd tylu Holendrów woli rower :)
Ludzie w Polsce nie umieją oszczędzać i tyle, normalny człowiek korzystał by z roweru na lokalne dojazdy, tak jest na zachodzie, bo tam komunikacja też droga, wiec ludzie jadą do pracy na rowerach i mają oszczędności, ale gdzie by u nas, u nas same szlachty i trzeba ich wozić, bo przecież szlachta na rowerze nie pojedzie. Tak jest z wszystkim, na zachodzie ludzie kupują na zimę ciepłe ubrania, aby zaoszczędzić na ogrzewaniu w domach, a w polsce ludzie kupują po 8 ton węgla i siedzą w krótkich rękawach a potem są chorzy, no i na wiosnę narzekają ile ich ogrzewanie domu kosztuje, ale w domu muszą mieć 21 stopni przez 24 h. Niestety nadal zbieramy żniwa komuny i ludzie nie umieją oszczędzać, za to umieją narzekać...
@toffi wymienione przez ciebie gminy nie wpłacały dużych kwot do MZK. paradoksalnie mogą mieć gdzieś całe rozwiązanie skoro obsługuje ich częściowo rybnicka komunikacja. jeśli więc wystąpią z MZK i przystąpią "do Rybnika" który już dziś ich obsługuje to będzie dopiero ciekawie. Wszak Kieca i spółka wypina się na miasta sąsiednie twierdząc, że to nie ich problem. wystarczyło by dojechać na Marcel i Szyb w Marklowicach komunikując przy okazji ul.Marklowicką o której miasto celowo zapomniało i nie uruchomiło tam komunikacji choć jest tam sporo zakładów pracy. Miasto woli zlikwidować tam przystanki niż puścić autobusy. Mnie argument niskiej ceny po prostu nie przekonuje. Ceny która poniekąd jest wynikiem obcięcia wozokilometrów po mieście i mniejszą lecz efektywniejszą liczbą kursów.
Spokojnie. Poczekajmy jak będzie funkcjonować nowa komunikacja. Jeśli będzie dobrze to mieszkańcy sami wymuszą na władzach gmin wyjście z MZK. Wydaje mi się że to tylko kwestia czasu. Jeśli DLA i UM Wodzisław dają plamę to ludzie będą wołać "MZK wróć"... :)
Burmistrzowie siedzą spokojnie ci się nie przejmują, maja gdzieś podróżujących komunikacją miejską, zarabiają tyle, że jeżdżą porządnymi prywatnymi brykami!
... a Radlin , Rydułtowy , Pszów dalej śpią i nic w temacie nie robią . Czy Szanownych burmistrzów nie interesuje los swoich mieszkańców ??? Najlepiej wraz z MZK obrażać się na Kiecę !!! no tak bo tak jest najprościej i najtaniej. Dla mnie ta sytuacja jest nie do pojęcia. Jedna jedyna diagnoza : "Wodzisław wystapił i wszyscy cierpią" , a MZK zamiast wziąść się do roboty , pomyśleć , zabiegać o klijenta to jeszcze linię 216 która zawsze miała pasażera oddaje w prywatne ręce. Komuna w nowoczesnym wydaniu. Jak tego nie rozumiecie to mnie znowu minusujcie.
a co se myślicie? Ktoś nam w wodzislawiu musi zaplacic za komunikację :-) :-) Nasz Kochany Prezydent P. Kieca się nie martwi kto za nas płaci, więc wam, snooby itd. "dziękujemy" , że za nas płacicie :-) :-) P. Kieca dobrze wymyślił swój hytry plan, i tak i tak musicie do nas dojechać więc będziemy mieli za free, a że się nie idzie rano z wodzislawia wydostać..no za dużo by było dobrego.
To jest farsa. Nie dość że konkretnie odchudzili rozkład, ciężko dojechać do szkół, a autobusy to ruina na kółkach, to jeszcze życzą sobie za to więcej kasy?