Uważaj na pobieraczka!
- W związku z rosnącą liczbą skarg mieszkańców powiatu wodzisławskiego na portal www.pobieraczek.pl i inne tego rodzaju portale przekazuję informację Powiatowego Rzecznika Konsumentów - napisał do nas Wojciech Raczkowski z Biura Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim.
Od jakiegoś czasu na stronie pobieraczek.pl znajduje się informacja o treści: Podczas 10-dniowego bezpłatnego okresu próbnego przysługuje prawo do pisemnego odstąpienia od umowy (fax, e-mail itp.). Po upływie 10-dniowego okresu próbnego ważność i koszt umowy zgodnie regulaminem.
W związku z powyższym możliwość unieważnienia umowy przez konsumentów, powołując się na błąd, może nie być uznana za skuteczną. Dlatego przed pierwszym logowaniem się na stronach internetowych należy być szczególnie ostrożnym i zapoznać się najpierw z treścią regulaminu oraz samej strony.
Konsumenci zgłaszają się po poradę często po upływie 3 miesięcy od daty pierwszego logowania, co uniemożliwia także odstąpienie od umowy zawartej na odległość.
Dlatego apelujemy o ostrożność w logowaniu się na stronach internetowych.
Poza tym logując się na stronie internetowej zawiera się umowę cywilnoprawną. Dlatego powinno się podawać prawdziwe dane w celu zawarcia umowy. Jeżeli z Internetu korzystają nasze dzieci, to uczulmy je, że logując się zawierają umowę, która może okazać się płatna. Dlatego niech tego nie robią bez wcześniejszej zgody rodziców.
W przypadku poniesienia szkody przez przedsiębiorcę w związku z np. podaniem nieprawdziwych informacji, czy pobieraniem plików może on wystąpić z roszczeniem odszkodowawczym do sądu przeciwko użytkownikowi, osobom niepełnoletnim lub ich opiekunom.
Materiał nadesłany przez czytelnika na info@nowiny.pl
Komentarze
20 komentarzy
Zgodzę się z tym, że powyższy artykuł wprowadza w błąd. Konsument właśnie na podstawie art. 84 k.c. powinien starać się uchylić od skutków prawnych złożonego oświadczenia woli. Termin 10 dni czy 3 miesięcy nie znajdzie zastosowania w przypadku gdy konsument rozpoczął świadczenie usługi za zgodą konsumenta. Strona pobieraczek, moim zdaniem, wprowadza w błąd poprzez informacje handlowe zawarte na stronie internetowej nakłaniające konsumentów do pobierania plików czego de facto nie oferuje. Istotą usługi usenet jest zakładanie forów dyskusyjnych. Spółka reklamuje usługę ogólnie dostępną - dostęp do sieci usenet.W sieci tej pliki mogą zamieszczać użytkownicy, ale to od nich zależy czy je umieszczą. Wprowadzeniem w błąd w mojej opinii jest więc działanie spółki poprzez umieszczenie informacji handlowych na stronie internetowej, które są sprzeczne ze świadczoną usługą. Usługa bezpłatne pobieranie nie jest bezpłatna. Wystarczy zajrzeć do regulaminu. Opłata za pierwszy miesiąc korzystania z usługi nie jest pomniejszona o czas bezpłatnego korzystania (10 dni). Koszt korzystania z usługi jest taki sam za każdy miesiąc. Zarzutów jest wiele - w regulaminie są trzy rodzaje praw do odstąpienia od umowy. Zgodnie z regulaminem odstąpienie od umowy w terminie 10 dni jest zobowiązaniem, a nie prawem. Nie odstąpienie konsumenta od umowy skutkuje naliczeniem kary umownej. W dalszej części regulaminu mamy do czynienia z klasycznym prawem do odstąpienia na podstawie ustawy. Mamy więc do czynienia ze sprzecznością uprawnienia ze zobowiązaniem. Dalej jest informacja o możliwości rezygnacji. Podkreślam, moim zdaniem, działania te powodują wprowadzenie w błąd użytkowników i jest to prawidłowa forma unieważnienia umowy.
Ja bym zwolnił takiego rzecznika konsumentow który ani troche nie zna sie na prawie. osoba poniżej 18 roku życia nie ma zdolności cywilno prawnych także zawarte przez nią jakiekolwiek umowy uważa sie za niezaistniałe. Zawierając umowe nawet przez interenet powinniśmy otrzymac regulamin, i umowę, pobieraczek takich nie wysyla, wieć od czego można odstąpić skoro żadnej umowy się nie dostało, Panie rzeczniku, trochę zagłębienia w temat, i radził bym sprostowac artykuł, bo czytając Pana wypowiedz można posądzić Pana o współpracę z serwisem pobieraczek i działaniem na szkodę konsumentów wprowadzając ich w bląd. proszę również poczytać wyroki sądowe w sprawie serwisu pobieraczek, które zupełnie mijają się z Pana wypowiedzią. Jeśli potrzebuje pan pomocy, to trzeba poprosić tylko.
Wszystko idzie przeczytać ale to trza do szkoły chodzić osły jedne.
Nauczcie się pisać, nawet w myślach tego czytać się nie da
najlepsze jest to, że ten portal powstał po to żeby udostępniać nielegalne pliki. haha. złodziej złodzieja okrada.
do Jana Niezbędnego ty fałszywy gorolu !! to ty se afiszujesz żeś jest slunzok a piszesz o sobie pan Jan ?? u nas to byłby Hanys !! ty GOROLU FAŁSZYWY!! GOROL, GOROL GOROL !!!!
Kurde coś mi sie myli, pisoł żech tu dzisio abo ni.
Pan Jan zawsze podpisuje się jak ja teraz , a pod dołem ktoś się podszywa pod pana Niezbędnego , patrz na :-( !!!! pozdrawiam
Co nie idzie poczyta pytom se ? na jaki klasie skończyłes edukacjo ?
ej do jan niezbędny pisz troche inaczej , bo poczytać tego nie idzie!!!
pobieraczka co to jest
Ja, ja tu nima Ordnug i Poszondek . A fsziskuiymu som winni Auzidlery- Traktoszisci zza Buga, Glupczicuf, Kietsza i Baborofa i Warszafy. Oni ni majom Ordnug we krfi jak to ślunzacy majom i dlatego fszistko je do szici.
ten cały pobieraczek to największe szambo jakie spotkałem ;] też parę lat temu się tam zalogowałem po dwóch dniach dostałem maila że mam zapłacić ponad 100zł i że zostało wszczęte postępowanie windykacyjne co za bzdura ;D parę dni później w programie UWAGA mówili o tych właśnie oszustach ;-) kto jest w podobnej sytuacji niech im nic nie płaci zwykła banda złodziei ! pozdrawiam
buahaha powiat wodzislawski powiadacie? hahahaha jak zwykle nic im nie pasuje a regulaminów nie chce się czytać albo nie potrafi hahahaha
A jo cały czas korzytom z ich usług i mom sie dobrze.
nie płaćcie na to g... bez waszego podpisu nic wam nie mogą zrobić. Równie dobrze kot mógłby skakać po klawiaturze i przypadkowo się zarejestrować. Już kilka spraw w sądzie przegrali za swoje oszustwa ;]
Co za glupie informacje podaje Rzecznik Konsumentow , gdy dziecko 11-letnie zarejestruje sie u takich naciagaczy to ja bede karany jako rodzic ? - bzdura !!.Panie Rzeczniku prosze sie douczyc i potem informowac!!.
Mi tez kazali kiedyś płacić jakoś wcale nie zamierzam :D
po...sraczek to jedno wielkie o....szustwo! OLAĆ gadzine i się nie przejmować naciągaczami! Na forach internetowych temat znany jest od ok. 2 lat! Wszystkie opinie prawników (tych niezależnych) wskazują na jedno - nie płacić, nie reagować na durne maile i upomnienia...
o tym portalu to juz jest głośno rok trzeba być nobkiem aby dać się wkręcić