środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

25 mln zł za nowe logo PZU

11.05.2012 15:35 | 17 komentarzy | kozz

Powszechny Zakład Ubezpieczeń wyda 25 milionów złotych na rebranding.

Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Rebranding, czyli proces gospodarczy, który odznacza się zmianą nazwy firmy lub produktu, wizerunku lub logo.

PZU odświeżyło swoją markę i wprowadza nowe logo oraz identyfikację wizualną. Nowe logo oficjalnie pojawi się we wszystkich placówkach z końcem sierpnia.

- Koszt modernizacji wizerunku to jakieś 25 mln zł ponad nasz standardowy roczny budżet marketingowy, który wynosi 40-50 mln zł. Część z tych środków już została wydana - powiedział członek zarządu PZU SA Witold Jaworski.

Dodał, że stare logo będzie zastępowane nowym sukcesywnie. W ciągu 2-3 miesięcy zmiana nastąpi w ok. 95% placówek, zaś cały proces zakończy się do końca sierpnia. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad 1 tys. oddziałów PZU i placówek agencyjnych.

Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90-tych.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa, w której PZU z autoironią i humorem mierzy się ze swoim wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy o skomplikowanych procedurach. W reklamach te stereotypy symbolizuje postać Molocha, który nie potrafi się odnaleźć w nowej rzeczywistości firmowej PZU. Okazuje się bowiem, że ubezpieczyciel zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. Dlatego duch Molocha zostaje wypędzony z firmy.

Kampania rozpocznie się 12 maja w telewizji, prasie, internecie i na outdoorze, a potrwa do końca lipca. Kreację reklam przygotowały agencje PZL i K2 Internet, a za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są domy mediowe Starlink i ACR.

źródło: wirtualnemedia.pl