Studenci polubili "Koko Euro spoko"
Obejrzyj niezwykłą animację w rytmach "Koko Euro spoko" na Potężnym Indeksowym Wyświetlaczu Oknowym we Wrocławiu.
Materiał wideo:
Akademik wrocławskiej politechniki po raz kolejny zachwyca swoim Potężnym Indeksowym Wyświetlaczem Oknowym (P.I.W.O.) - sterowanym komputerowo wyświetlaczem, który tworzą okna Domu Studenckiego T-16 przy ul, Wittiga we Wrocławiu. Tym razem ściana akademiku uświetniła animacja w rytmach "Koko Euro spoko" zespołu Jarzębiny.
Medialny fenomen „Koko Euro spoko”
Prosta ludowa piosenka, wybrana głosami telewidzów na hymn reprezentacji Polski na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012, wygenerowała przez tydzień 1428 publikacji i rozpętała prawdziwą burzę medialną – donosi agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Takiego obrotu sprawy nie spodziewały się z pewnością ani pieśniarki tworzące zespół Jarzębina, ani organizatorzy plebiscytu na oficjalny hymn reprezentacji biało-czerwonych. Utwór nie tylko podzielił opinię publiczną na dwie skrajne grupy: zwolenników i przeciwników piosenki, ale stał się także punktem wyjścia do poważniejszych medialnych dyskusji dotyczących poczucia humoru społeczeństwa polskiego oraz kompleksów Polaków względem innych nacji. W komentarzach podkreślano także niski poziom kontrkandydatek do hymnu reprezentacji Polski, wykonywanych przez uznanych muzycznych artystów.
Medialna wrzawa, która trwa od zakończenia głosowania nie zmienia faktu, że osiem kobiet z maleńkiej Kocudzy na Lubelszczyźnie uzyskało rozgłos, którego pozazdrościć im może niejeden polityk czy celebryta. W okresie od 2 do 8 maja tego roku na temat przeboju „Koko Euro spoko” ukazało się ponad 1400 materiałów, z czego większość, bo aż 1108, w internecie. Dla porównania na temat zabiegających o rozgłos i wydawałoby się niezwykle medialnych ostatnio „Grycanek” (Marty Grycan i jej trzech córek) opublikowano przez trzy miesiące (od stycznia do końca marca br.) łącznie 1079 informacji.
Internauci o Koko Euro Spoko
"Wstyd", "Wiocha", "Żenada" - te słowa pojawiają się najczęściej w komentarzach internautów dotyczących piosenki Koko Euro Spoko, zespołu Jarzębiny. To i tak łagodne określenia. Brand24 dla Interaktywnie.com zbadał, jakie epitety padały pod adresem hymnu polskiej reprezentacji na Euro 2012.
Dzień po ogłoszeniu wyników plebiscytu, w którym wygrała piosenka Koko Euro Spoko, internet zalała lawina komentarzy. Głównie negatywnych, w których nie brakowało soczystych przekleństw. Choć często padały słowa na "k", to pojawiały się również przymiotniki takie jak "wiocha", "wstyd" oraz określenia, że "gorzej być nie może".
Co trzeci komentarz był zdecydowanie negatywny. W monitorowanych serwisach społecznościowych, na publicznie dostępnych profilach, pojawiło się również ponad 950 linków do YouTube.
Źródła wpisów o Koko Euro Spoko
Źródło Liczba postów Procent całości
Wszystkie 2615 100,00%
Facebook 1366 52,24%
Mikroblogi 936 35,79%
Blogi 49 1,87%
Forum 42 1,61%
Newsy 27 1,03%
Video 30 1,15%
Foto 0 0,00%
Inne 165 6,31%
W ciągu jednego dnia pojawiło się 2615 wpisów (komentarzy umieszczonych publicznie). Prym wśród publikacji wiódł Facebook. Tam internauci dodali 1366 wpisów, czyli ponad 50 procent wszystkich komentarzy na temat Koko Euro Spoko.
Wydźwięk komentarzy
Pozytywy 226 8,64%
Negatywy 754 28,83%
(źródło: wprost.pl; www.press-service.com.pl, money.pl)
Komentarze
3 komentarze
Jak to łatwo koko spoko, przykryć ważniejsze sprawy, które dotyczą tego kraju. ba! nawet samej organizacji. A dla tych co mówią, że wiocha i disco polo: brak autostrad, rozkopane miasta, to jest dopiero wiocha! Miłym Paniom Jarzębinom, za to wszystkiego dobrego. Żeby tylko ten sukces nie wyszedł im bokiem! Na publi.pl więcej w temacie konrowersji, jakie wzbudza ta piosenka
idealny hymn !
100 razy lepszy od komercyjnej kupy serwowanej non stop w mediach
coś świeżego i normalnego i jednocześnie regionalnego i polskiego
Super...