Powstaną dwie jezdnie i trzy mosty w kierunku Pszczyny
Miasto będzie partnerem marszałka województwa przy budowie drogi Racibórz-Pszczyna. Inwestycja warta 1,5 mld zł zacznie się w 2014 r.
O planach wspólnego projektu drogowego poinformował dziś na sesji prezydent Raciborza. Mirosław Lenk stwierdził, że miasto będzie jego liderem, a inwestycja zostanie projektem kluczowym w przyszłym rozdaniu dotacji unijnych, które zacznie się w 2014 roku.
Funkcja lidera oznacza, że Racibórz będzie reprezentował wszystkie gminy znajdujące się na trasie od Rybnika do Rudnika. Szczegóły umowy w tej sprawie zostały dziś uzgodnione na spotkaniu na zamku. 28 lutego spisane zostanie oficjalne porozumienie z marszałkiem, w ślad za nim pójdą uchwały rady i sejmiku. Magistrat przeprowadzi inwestycję na zlecenie marszałka, jej koszty poniesie samorząd województwa ze środków unijnych. Szacuje się, że na ten cel wydane zostanie 1,5 mld zł. - Powstanie dwujednozniwa droga z trzema obiektami mostowymi na naszym terenie. Zaoferujemy marszałkowi nasze usługi w zakresie wykupu gruntów - zapowiedział urzędnik.
Ludzie:
Mirosław Lenk
Przewodniczący Rady Miasta Racibórz, były prezydent.
Komentarze
12 komentarzy
do`ponizej zarobia na ulicy i zbuduja mosty
Żeby tylko na obiecankach się nie skończyło.Wiadomo że PO to potrafi najlepiej.Na szczęście koło naszego miasta jest już A1.Także mamy wszędzie blisko i co najwazniejsze nie musimy już przejeżdżać przez koszmarny Rybnik.Niestety waszą drogą będziecie musieli drzeć przez SR.
a skad te golodupce chca wziasc 1,5 mil.zl???
@Pinker, A4 ma alternatywę w postaci DK94, w awaryjnej sytuacji wystarczy i nie jest oddalona od autostrady o nawet 50km, jak w przypadku Twojej propozycji. Ta droga właśnie w zamyśle ma połączyć DK1, DK81, A1 i DK45 i 'spiąć' nasz region na osi wschód - zachód.
@???, Droga ma być nową DW935 (jej zachodni fragment to obwodnica Raciborza w ciągu DK45), ma być zbudowana równolegle do niej, czyli z większych miejscowości Rudnik, Racibórz, Kornowac, Rydułtowy, Rybnik, Żory, Brzeszcze, Pszczyna (oddana do użytku w części w 2010 roku i w części w 2011 roku północna obwodnica Żor jest częścią tej trasy). Niestety całość to perspektywa raczej 10, niż kilku lat.
Nie do końca zgodzę się z Tobą, że drogi to podstawa rozwoju regionu. Prócz dróg na system transportowy regionu składa się sprawna komunikacja miejska (fajnie by było np. móc podróżować autobusem miejskim z Raciborza do Jastrzębia na jednym bilecie ;) ) oraz sprawny transport kolejowy, np. sprawny system szybkiej kolei miejskiej.
przez jakie miejscowości miała by przebiegać ta droga?Drogi to podstawa rozwoju regionu.
OK, dzięki za wytłumaczenie. Ale czasem jest jakaś blokada, awaria na autostradzie czy coś w tym stylu i wtedy potrzebne są alternatywne drogi. Tak czy owak bardzo liczę że ta droga powstanie bo Racibórz jest w tej chwili mocno drogowo upośledzony w porównaniu do reszty Śląska. Żory mają Wiślankę, Rybnik ma autostradę. Dobrze, że my będziemy mieli dobrą drogą na osi wschód-zachód.
boję się , że po mistrzesstwach będzie ja u Kononowicza
@Pinker, ta droga jest ważna dla południa województwa i w założeniu ma łączyć Racibórz, Rydułtowy, Rybnik, Żory i Pszczynę z odnogą do Pszowa, Wodzisławia Śląskiego i Jastrzębia, a nie być alternatywą na osi wschód-zachód dla autostrady. To tak, jakby powiedzieć, żeby tranzyt jeździł DTŚką przez Katowice, Rudę Śląską czy w przyszłości Gliwice, a nie przeznaczoną do tego autostradą. Rozgraniczajmy ruch lokalny od ruchu tranzytowego.
Dzielenie skóry na niedźwiedziu.
temat przewija się średnio co 4 lata a na terenach gdzie miała być droga ciągle powstają nowe domy.
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego droga ma się kończyć w Raciborzu skoro mogłaby biec dalej w kierunku autostrady A4 i byłaby wspaniałą alternatywą na osi wschód-zachód dla jadących z zachodu Polski w kierunku Beskidów, Bielska czy Zakopanego?
a możeby tak ktoś poinformował mieszkańców powiatu raciborskiego przez jakie okolice będzie przebiegać ta droga, chodzi mi głównie o teren gminy kornowac.