Poniedziałek, 23 grudnia 2024

imieniny: Sławomiry, Wiktorii, Iwona

RSS

Klasowy podział dziurawych szos

21.01.2012 22:08 | 9 komentarzy | ma.w

O konieczności wyremontowania drogi decyduje jej stan techniczny czy to, który radny ma lepsze dojście do prezydenta?

Klasowy podział dziurawych szos
Radny Robert Myśliwy zaproponował prezydentowi miasta nowe zasady typowania dróg do remontów
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zdaniem radnego miejskiego Roberta Myśliwego (szef klubu NaM, PiS, Oblicza) mieszkańcy często myślą, że w sprawie remontów dróg liczy się skuteczny lobbing i po tym oceniają radnych i prezydenta. Rajca proponuje by ustalić jasne i zrozumiałe dla wszystkich zasady typowania ulic do remontów nadając im odpowiednią klasę.

  • drogi klasy „A” wymagałyby pilnego remontu w bieżącej kadencji (do 4 lat), 
  • drogi klasy „B” planowane byłyby do remontu w przyszłej kadencji (5-8 lat), 
  • drogi klasy „C” przeznaczone do remontu w dalszej perspektywie czasowej (powyżej 8 lat), 
  • drogi klasy „D” nie wymagałyby remontu. 

Myśliwy dodaje, że ocenę dróg przygotowaną przez wydział dróg miejskich opiniowaliby na początku kadenji radni z komisji gospodarki, na wizji w terenie. Powstałby terminarz remontu dróg lokalnych z zabezpieczeniem pieniędzy w budżecie. 

- Byłby to efekt konsensusu politycznego i nowa jakość w myśleniu na temat transparentności działań samorządu lokalnego oraz współpracy politycznej w celu zaspakajania potrzeb społecznych - podkreśla radny Robert Myśliwy. Swój pomysł przedstawił wcześniej pracownikom urzędu, którzy uznali go za interesujący.

Z pomysłu radnego na razie nic nie wyjdzie. Prezydent Mirosław Lenk odpowiedział mu, że magistrat ma już swój harmonogram remontów drogowych (Plan rozwoju sieci drogowej na lata 2011- 2013), a na ich kolejność wpływ mają radni, reprezentujący mieszkańców.

Ludzie:

Mirosław Lenk

Mirosław Lenk

Przewodniczący Rady Miasta Racibórz, były prezydent.

Robert Myśliwy

Robert Myśliwy

Dyrektor Powiatowego Centrum Sportu w Raciborzu