Niedziela, 13 października 2024

imieniny: Edwarda, Geralda, Teofila

RSS

Przezorni zdążą przed zimą

25.10.2011 14:12 | 8 komentarzy | red, WiZ

Specjaliści zalecają wymianę opon na zimowe, gdy temperatura w ciągu dnia spada poniżej 7 stopni Celsjusza. 

Przezorni zdążą przed zimą
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jest to graniczna temperatura, poniżej której zakładamy opony zimowe. Coraz więcej kierowców korzysta z dwóch kompletów – z opon letnich i zimowych. Każdy z nich posiada inne właściwości, inaczej się zachowuje w różnych porach roku i temperaturach. Problemem pozostaje moment wymiany opon z letnich na zimowe. Zdaniem fachowców z branży, większa część użytkowników czterech kółek zbyt późno przypomina sobie o tej czynności. Zimowe opony dobrze odprowadzają śnieg i lepiej zachowują się w niskich temperaturach. Letnie lepiej odprowadzają wodę, lepiej zachowują się na suchej nawierzchni i w wysokiej temperaturze. – Wymianę polecam w serwisach autoryzowanych lub w innych profesjonalnych firmach. Serwisy takie dysponują odpowiednio wyszkoloną załogą i profesjonalnym sprzętem. – mówi  Krzysztof Kowalczyk, kierownik serwisu ogumienia Madag w Raciborzu. Po wymianie opony niezbędne jest wyważenie koła. Niewyważone koło powoduje drgania na kierownicy, które są przenoszone na układ kierowniczy, co powoduje jego szybsze zużycie. Inną konsekwencją niewyważonych kół jest nierównomierne ścieranie opony. W profesjonalnych serwisach powinny znajdować się maszyny do opon  typu run flat. Przebita opona tego typu pozwala na przejechanie 80 kilometrów z szybkością 80 km/h. Coraz częściej klienci pytają o koła pompowane azotem, który nie uchodzi tak szybko jak powietrze z opony. Następna zaletą azotu jest mniejsza podatność na warunki atmosferyczne, czyli nie podgrzewa się tak szybko jak powietrze.

Diagnostyka pojazdu

Coraz więcej kierowców profilaktycznie przeprowadza badanie pojazdu, chcąc wiedzieć czy wszystko z ich samochodem jest w najlepszym porządku. Kierowca widząc, że jego samochód zachowuje się inaczej niż normalnie, przeprowadza badanie chcąc zapobiec poważniejszym usterkom i z tego wynikającym naprawom. Do newralgicznym elementów pojazdu należą sworznie zwrotnicze i drążki kierownicze, które mocno zużyte mogą być przyczyną poważnych wypadków.

Badanie techniczne pojazdu:

– Sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu pojazdu. Jeżeli ciśnienie nie odpowiada wymaganiom wyrównujemy ciśnienie we wszystkich kołach pojazdu. 

– Kontrola zanieczyszczenia spalin. Sprawdzamy czy spaliny odpowiadają dopuszczalnym normom.

– Pomiar skuteczności tłumienia amortyzatorów. 

– Sprawdzenie siły hamowania poszczególnych osi, gdzie najpierw sprawdzana jest oś przednia, potem tylna. 

– Sprawdzenie na szarpakach układu zawieszenia i kierowniczego.

– Sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych, czy nie są skorodowane. 

– Sprawdzenie szczelności układu wydechowego, napędowego, czy nie ma wycieków płynów eksploatacyjnych.

– Ocena stanu ogumienia, rodzaju i jednolitości bieżnika. 

– Sprawdzenie oświetlenia samochodu, czy oświetlenie jest homologowane.

– Identyfikacja pojazdu, która polega na porównaniu numeru win w dowodzie rejestracyjnym z numerem na tabliczce znamionowej i nadwoziu pojazdu. 

Bezdotykowa myjnia samochodowa

W bezdotykowej myjni samochodowej łatwo i bez większego wysiłku można samodzielnie umyć samochód. Po skończonym myciu można skorzystać z odkurzacza i z suszarki. Zazwyczaj myjnie samochodowe czynne są 24 h przez 7 dni w tygodniu. Proces mycia składa się z pięciu programów: 

– gorąca woda piana

– gorąca woda, piana z wykorzystaniem szczotki 

– spłukiwanie piany

– woskowanie na gorąco

– spłukiwanie wosku.

WiZ