Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

Rydułtowy uruchamiają serwis sms

12.04.2011 08:00 | 1 komentarz | tora

 

Zapowiadany już kilka tygodni temu esemesowy serwis informacyjny właśnie rusza. Zainteresowani rydułtowicy będą głównie dostawać esemesy z repertuarami kina i teatru w Rydułtowskim Centrum Kultury Feniks.

Rydułtowy uruchamiają serwis sms
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

 

W razie wystąpienia sytuacji kryzysowych, np. zagrożenia meteorologicznego, podtopień, powodzi, korzystający z serwisu dostaną wskazówki, jak postępować. Wkrótce rozprowadzane będą jeszcze inne informacje dla osób załatwiających sprawy w urzędzie. Dzięki esemesom dowiedzą się, że ich sprawa została zakończona i mogą odebrać dokumenty, np. dowód osobisty.

Merytorycznie zapowiedzi repertuarowe przygotują pracownicy Rydułtowskiego Centrum Kultury Feniks, zaś porady związane z sytuacjami kryzysowymi specjalista od obrony cywilnej. Informatycy z magistratu wprowadzą te komunikaty do systemu rozprowadzającego esemesy. Rocznie serwis ma kosztować około 2 tys. zł. Dla mieszkańców jest bezpłatny. Muszą jedynie wysłać sms aktywujący wg stawki ich operatora.

Jak się zarejestrować? Wystarczy wysłać sms o treści KRYZYS, KINO lub TEATR, w zależności od tego, jakie informacje chce ktoś dostawać, na numer 500 700 581. Serwisy kinowy i teatralny wymagają ponawiania aktywacji co 3 miesiące. Abonenci dostaną wiadomość o kończącym się okresie ważności. Kwartalna weryfikacja listy abonentów pozwoli wysyłać esemesy tylko tym, którzy są rzeczywiście zainteresowani.

Jeżeli w pewnym momencie abonent będzie chciał zrezygnować z usługi, wystarczy jak wyśle sms o treści KRYZYS-NIE, KINO-NIE lub TEATR-NIE.

Informacje będą wysyłane kilka razy w miesiącu. Urzędnicy proszą więc o cierpliwość, gdyż niekoniecznie zalogowany do systemu dostanie od razu wiadomość. Zgłaszania problemów, dotyczących działania usługi dokonywać można pod nr tel. 32 4537445 lub 32 4537411

Nieco inaczej przedstawia się sprawa z powiadomieniami o załatwionych sprawach. Jeśli mieszkaniec składający w urzędzie wniosek np. o wydanie dowodu osobistego będzie chciał dostać wiadomość, to zaznaczy w odpowiedniej rubryce opcję powiadomienia. Ostatnia usługa wiąże się z dostosowaniem formularzy wniosków. Nie można tego zrobić od ręki, bo nie wszystko zależy od urzędników z Rydułtów. Stąd lista spraw, o których finale będą informowani mieszkańcy, ma być stopniowo poszerzana.