Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Świadczenie interwencyjne dla przedsiębiorców poszkodowanych w powodzi. Wnioski można składać od 5 października

04.10.2024 12:37 | 0 komentarzy | ATy

Od soboty, 5 października, przedsiębiorcy poszkodowani w wyniku powodzi mogą składać wnioski o specjalne świadczenie interwencyjne. Rolą tego świadczenia jest wsparcie dalszego prowadzenia działalności gospodarczej. Co istotne, oczekiwaną wysokość wsparcia z ZUS będzie określał sam wnioskodawca.

Świadczenie interwencyjne dla przedsiębiorców poszkodowanych w powodzi. Wnioski można składać od 5 października
Na wsparcie mogą liczyć przedsiębiorcy, którym powódź utrudniła bądź uniemożliwiła dalsze prowadzenie działalności.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zakład Ubezpieczeń Społecznych 5 października uruchomi możliwość wnioskowania o świadczenie interwencyjne, przyslugujące przedsiębiorcom poszkodowanym w wyniku powodzi w Polsce.

- Obsługiwane przez ZUS świadczenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na 16 września 2024 r. Kierowane jest zarówno do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym wspólników spółek cywilnych, osób prawnych, jak i jednostek organizacyjnych niebędących osobą prawną (której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną) – mówi Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.

Świadczenie interwencyjne będzie przyznawane po złożeniu, przygotowanego przez ZUS, wniosku RSI - "Wniosek o świadczenie interwencyjne przeznaczone na wsparcie dalszego  prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy poszkodowanego w wyniku powodzi".

Wniosek można złożyć elektronicznie (Platforma Usług Elektronicznych ZUS/eZUS) w formie pisma ogólnego POG, do którego należy dołączyć wniosek o świadczenie interwencyjne. Niezbędne dokumenty można też złożyć w formie papierowej w dowolnej placówce ZUS lub w punkcie mobilnym. Wniosek w formie interaktywnego formularza będzie dostępny na stronie www.zus.pl.

Wsparcie będzie jednak przyznawane pod pewnymi warunkami. W momencie składania wniosku przedsiębiorca zobowiąże się m.in. do dalszego prowadzenia swojej działalności przez co najmniej pół roku.

Przedsiębiorca otrzyma świadczenie po spełnieniu warunków: jeśli bezpośrednio w wyniku powodzi poniósł szkodę materialną uniemożliwiającą dalsze prowadzenie działalności, jeśli zobowiąże się do prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego oraz jeśli zobowiąże się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od 16 września 2024 r. - wylicza Beata Kopczyńska.

Przedsiębiorcy bez dostępu do internetu lub potrzebujący wsparcia przy wypełnianiu wniosku będą mogli skorzystać z pomocy pracowników ZUS w dowolnej placówce, w tym w punktach mobilnych Zakładu.

źródło: ZUS, o. ATy

Ludzie:

Beata Kopczyńska

Beata Kopczyńska

Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego