Nauczyciele z pięciu krajów szkolili się z cyfrowych narzędzi w Ostrawie
W dniach 23-27 września w Ostrawie odbyło się międzynarodowe spotkanie w ramach projektu Erasmus+ „Digital Teachers for Digital Generations”. W wydarzeniu wzięli udział nauczyciele i specjaliści z pięciu krajów: Hiszpanii, Czech, Francji, Turcji oraz Polski. - Celem mobilności było poznanie oraz promowanie nowoczesnych narzędzi cyfrowych stosowanych w edukacji - informuje Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Stefana Pieczki w Raciborzu.
Podczas pięciu dni przedstawiciele szkół mogli pogłębić swoją wiedzę na temat narzędzi Web 2.0. dotyczących kodowania, wirtualnej rzeczywistości oraz tworzenia materiałów edukacyjnych. Program obejmował praktyczne warsztaty, które uczestnikom umożliwiły bezpośrednie zastosowanie poznanych aplikacji oraz programów w środowisku szkolnym.
- Projekt Erasmus+ "Digital Teachers for Digital Generations", którego częścią była mobilność w Ostrawie, stanowi doskonały przykład międzynarodowej współpracy, mającej na celu kształtowanie przyszłości edukacji - informuje raciborska „czwórka”. - Dzięki temu przedsięwzięciu nauczyciele z różnych krajów mieli okazję wymieniać się doświadczeniami, pomysłami i dobrymi praktykami, co przyczyniło się do wzbogacenia ich warsztatu pracy. Dzięki udziałowi w projekcie nauczyciele poznali najnowsze trendy i technologie, które mogą być wykorzystane w procesie nauczania. Spotkanie stanowiło platformę do wymiany doświadczeń i poznania tego, jak różne kultury i systemy edukacyjne dostarczają nowych perspektyw i inspirują do poszukiwania niestandardowych rozwiązań.
Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Stefana Pieczki w Raciborzu w informacji prasowej podkreśla, że udział w projekcie okazał się dla nauczycieli prawdziwą kopalnią inspiracji. Podczas wizyty w czeskiej szkole mieli oni okazję naocznie obserwować lekcje, w których z powodzeniem wykorzystywano narzędzia web 2.0. - Projekty Erasmus+ takie jak "Digital Teachers for Digital Generations" to inwestycja w przyszłość edukacji. Dzięki nim nauczyciele są lepiej przygotowani do pracy w dynamicznie zmieniającym się świecie, a uczniowie mają szansę zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do odniesienia sukcesu w przyszłości - przekazuje placówka.