Wtorek, 12 listopada 2024

imieniny: Renaty, Witolda, Czcibora

RSS

13.09.2024 16:28 | 8 komentarzy | sqx

W piątek około 16:00 doszło do awarii w banku ING, która uniemożliwia klientom logowanie się na ich konta internetowe.

Awaria w banku ING. Klienci mieli problem m.in. z logowaniem
Specjaliści z banku już pracują nad rozwiązaniem problemu.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Klienci banku ING zgłaszają problemy z zalogowaniem się na swoje konta. O problemie poinformowała nas Czytelniczka z Żor, która w piątek (13.09.) około 16:00 próbowała wykonać przelewy, co zakończyło się niepowodzeniem, nie mogła bowiem w ogóle się zalogować.

Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym ING. Jak powiedziała nam Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika banku, sprawa jest świeża i trwa intensywna analiza sytuacji.

Na razie nie wiadomo, jak długo potrwają problemy z logowaniem się do banku. Możliwość ta jest niedostępna zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych.

W serwisie DownDetector klienci banku przez pół godziny złożyli blisko 10 tysięcy zgłoszeń o awarii.

Trwają prace naprawcze.

Aktualizacja 18:50

Bank wydał komunikat w sprawie awarii. Występują problemy z działaniem Mojego ING, ING Business i płatności.

- Od 16:00 zmagamy się z awarią naszych systemów. Pracujemy nad rozwiązaniem - zapewnia bank.

Co może nie działać:

  • niektóre funkcje Mojego ING - wciąż możesz zalogować się i podejrzeć stan konta lub wysłać przelewy
  • logowanie do ING Business
  • płatności kartami - płatności w sklepach (powyżej kwoty wymagającej potwierdzenia), wypłaty z bankomatów i płatności kartami w internecie z zabezpieczeniem 3D Secure
  • płatności BLIKIEM

O 16:30 ING przekazało, że można już zalogować się do Moje ING i korzystać z podstawowych funkcji, jak sprawdzanie salda i przelewy. Przed 17:00 wróciła możliwość płatnościami kartą do kwoty, która nie wymaga potwierdzenia.

O 18:50 w kolejnym komunikacie bank przekazał, że nadal trwają prace nad rozwiązaniem problemów.

Aktualizacja 21:02

- Koniec awarii. Funkcje i płatności zostały przywrócone - przekazał bank ING w piątkowy wieczór.