- Jastrzębie-Zdrój
- Pszów
- Racibórz
- Radlin
- Region
- Rybnik
- Rydułtowy
- Wodzisław Śląski
- Wiadomości
- Nie przegap
- Biznes
- Konsument
Śląska Krajowa Administracja Skarbowa 3 czerwca rozpoczyna testy
Pilotaż projektu jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w województwie śląskim rusza już w poniedziałek (3.06.). Dostępne będą opcje, których do tej pory przez telefon nie było.
W ramach pilotażu infolinii klienci KAS otrzymają możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi telefonicznej. Od 3 czerwca dzwoniący połączą się z przeznaczoną do tego infolinią, a nie z konkretnym urzędem skarbowym, jak to było dotychczas.
KAS przetestuje dwa typy połączeń – standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzą swoją tożsamość telePIN-em, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić bardziej spersonalizowanej informacji.
Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
Pilotaż ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej. Dlatego śląska KAS przeprasza za wszelkie możliwe niedogodności, które mogą wystąpić podczas działania jednego numeru. Dziękuje także za wyrozumiałość i cierpliwość w trakcie testów.
Podstawowe informacje o infolinii:
- Numer telefonu: 22 460 59 96
- Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
- Ogólna informacja podatkowo-celna,
- Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
- Indywidualna i właściwa miejscowo informacja podatkowo-celna.
- Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
- Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).
Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
****
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie większość spraw (zaświadczenie, umówienie wizyty, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) podatnicy mogą załatwić online w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) pod numerami:
- telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
- telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
- telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
Komentarze
2 komentarze
,,„Klient w centrum uwagi KAS",, to teks z Orwella?
Urzednicy w Bolandzie zrobia wszystko, by ograniczyc kontakt z petentem.
W Niemczech na czele kazdego urzedniczego pisma jest bezposredni numer telefonu do urzednika/urzedniczki, ktorzy ten dokument wyprodukowali.