środa, 20 listopada 2024

imieniny: Anatola, Rafała, Edmunda

RSS

01.06.2024 12:58 | 2 komentarze | sqx

Pilotaż projektu jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w województwie śląskim rusza już w poniedziałek (3.06.). Dostępne będą opcje, których do tej pory przez telefon nie było.

Śląska Krajowa Administracja Skarbowa 3 czerwca rozpoczyna testy
Śląska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 96. Oprócz standardowych połączeń, klient będzie mógł wybrać połączenie z potwierdzeniem tożsamości poprzez telePIN i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

W ramach pilotażu infolinii klienci KAS otrzymają możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi telefonicznej. Od 3 czerwca dzwoniący połączą się z przeznaczoną do tego infolinią, a nie z konkretnym urzędem skarbowym, jak to było dotychczas.

KAS przetestuje dwa typy połączeń – standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzą swoją tożsamość telePIN-em, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić bardziej spersonalizowanej informacji.

Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.

Pilotaż ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej. Dlatego śląska KAS przeprasza za wszelkie możliwe niedogodności, które mogą wystąpić podczas działania jednego numeru. Dziękuje także za wyrozumiałość i cierpliwość w trakcie testów.

Podstawowe informacje o infolinii:

  • Numer telefonu: 22 460 59 96
  • Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:

Bez potwierdzenia tożsamości:

  • Ogólna informacja podatkowo-celna,
  • Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

  • Indywidualna i właściwa miejscowo informacja podatkowo-celna.
  • Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
  • Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.

Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.

****

Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie większość spraw (zaświadczenie, umówienie wizyty, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) podatnicy mogą załatwić online w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) pod numerami:

  • telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
  • telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
  • telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).