Wtorek, 24 grudnia 2024

imieniny: Adama, Ewy, Zenobiusza

RSS

26.03.2024 08:26 | 10 komentarzy | mad

Od kwietnia w szkołach podstawowych nie będzie prac domowych w klasach I-III – z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą – a w klasach IV-VIII zadania będą nieobowiązkowe i nieoceniane.

Prace domowe w szkole podstawowej nieobowiązkowe
Od kwietnia w szkołach podstawowych prace domowe będą nieobowiązkowe i nieoceniane
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Minister Barbara Nowacka podpisała rozporządzenie dotyczące prac domowych oraz oceny klasyfikacyjnej z religii i etyki. Od kwietnia w szkołach podstawowych prace domowe będą nieobowiązkowe i nieoceniane.

- Dzięki temu rozwiązaniu uczniowie będą mieli więcej czasu na utrwalanie wiedzy, przygotowanie się do sprawdzianów, czytanie książek, a także, co bardzo ważne, realizowanie swoich pasji i odpoczynek - tłumaczy minister Barbara Nowacka.

Zgodnie z rozporządzeniem, w klasach I–III szkoły podstawowej nauczyciele nie będą zadawać prac domowych do wykonania przez ucznia w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Wyjątek stanowią prace dotyczące usprawniania motoryki małej, czyli ćwiczeń polegających na rozwijaniu umiejętności ruchowych dłoni.

Natomiast w klasach IV-VIII szkoły podstawowej uczniowie nie będą mieli obowiązku wykonywania prac domowych zadawanych w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Wykonanie lub niewykonanie pracy domowej nie będzie oceniane.

- Zmiany dotyczą prac pisemnych i praktyczno-technicznych, na poziomie szkół podstawowych - uszczegóławia resort. - Nowe przepisy nie oznaczają zniesienia obowiązku uczenia się w domu, tj. nauki czytania w przypadku najmłodszych uczniów, czytania lektur, przyswojenia określonych treści, słówek z języków obcych, czy powtarzania materiału omówionego podczas lekcji itp. - dodaje.

Ponadto rozporządzenie wprowadza – od września br. – rezygnację z wliczania ocen z etyki i religii, czyli dwóch przedmiotów nieobowiązkowych, do średniej ocen rocznych. Celem zmiany, jak tłumaczy Ministerstwo Edukacji Narodowej, jest zapewnienie uczniom równych szans w uzyskiwaniu średniej ocen.

Rozporządzenie zostało skierowane do publikacji w Dzienniku Ustaw RP.

źródło: MEN, (oprac. d)