Za dużo reklam w Jastrzębiu? Radni zgodzili się na wprowadzenie ograniczeń
Jastrzębie-Zdrój dołączyło do grona miast, które porządkują przestrzeń miejską pod kątem rodzaju i liczebności reklam.
Projekt tzw. uchwały reklamowej został poddany pod głosowanie 25 stycznia. Za opowiedziało się 15 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu, pięciu radnych nie zagłosowało (szczegóły na końcu artykułu).
Uchwała dzieli miasto na dwie części: obszar zdrojowy oraz pozostały obszar Jastrzębia-Zdroju. W obszarze zdrojowym obowiązywać będą większe ograniczenia niż na pozostałym obszarze miasta. Np. na obszarze Zdroju ogranicza się łączną liczbę szyldów jednej działalności prowadzonej na danej nieruchomości do maksymalnie pięciu, a na pozostałym obszarze miasta do maksymalnie ośmiu.
W zależności od rodzaju i miejsca usytuowania reklamy, przedsiębiorcy i właściciele nieruchomości mają od 36 do 60 miesięcy na dostosowanie istniejących tablic reklamowych i urządzeń reklamowych do zapisów uchwały.
Więcej informacji:
Pobierz projekt uchwały reklamowej.pdfZa uchwałą głosowali (15): Alina Chojecka, Małgorzata Filipowicz, Franciszek Franek, Józef Kubera, Bernadeta Magiera, Tadeusz Markiewicz, Grzegorz Mosoń, Janusz Ogiegło, Ryszard Piechoczek, Jarosław Potępa, Iwona Rosińska, Tadeusz Sławik, Piotr Szereda, Janusz Toborowicz, Stefan Woźniak. Wstrzymali się od głosu: Angelika Garus-Kopertowska, Andrzej Matusiak, Michał Urgoł. Nie głosowali: Łukasz Kasza, Szymon Klimczak, Mirosław Kolb, Wojciech Marcol, Urszula Sobik.
- Umiejętne zarządzanie reklamami przyczynia się do pozytywnych zmian w jakości życia mieszkańców, bez naruszania zasad wolności gospodarczej czy przedsiębiorczości. Uchwała Reklamowa staje się krokiem w kierunku lepszej przestrzeni miejskiej, równowagi między interesami przedsiębiorców a potrzebami społeczności. To także budowanie trwałego i pozytywnego wizerunku miasta Jastrzębia-Zdroju - zachwalają uchwałę urzędnicy z jastrzębskiego ratusza.
Czy zgadzacie się z takim podejściem do sprawy? Dajcie znać w komentarzach.
Komentarze
8 komentarzy
Jest zdecydowanie zbyt mało reklam z niewątpliwych dokonań naszej przewspaniałej pani prezydent.
Skąd więc mieszkańcy mają wiedzieć, że pani prezydent jest wspaniała i tylko ona powinna kandydować?
Co tam kandydować... tylko na nią należy oddać głos w nadchodzących wyborach samorządowych!
Niektórzy radni nagminnie nie biorą udziału w głosowaniach, bo po prostu nie uczestniczą w sesjach. Jak więc RADZĄ? Po co blokują miejsce.
23 radnych !!!! czujecie to 23 radnych na 80 tys. mieszkańców . Nowy York ma 8 milionów mieszkańców i ... 54 radnych .
Jak z standaryzacją reklam i bilbordów można się zgodzić, tak nie bardzo można się zgodzić z ingerencją Miasta w ogrodzenia. Urząd będzie mi nakazywał jak ma wyglądać mój płot. A to ta sama uchwała.
Po co walczyć z bannerozą w Jastrzębiu skoro ona zastępuje ludziom miejskie witryny sklepowe których nie ma tak jak dawna podrzędna uliczka 1 Maja zastępuje... rynek, McDonald zastępuje stylowe restauracje, dworzec autobusowy zastępuje schronisko dla bezdomnychi, a Żelazny Szlak Rowerowy ma zastępować... pociągi do Cieszyna.
Te życzenia świąteczne ściągnijcie bo już nieaktualne hihi
W Jastrzębiu-Zdroju umiejętne zarządzanie reklamami ?
No wiadomo o co chodzi!
Ps.
Nie ma w w tym mieście
Brawo, dobra decyzja