Piątek, 8 listopada 2024

imieniny: Seweryna, Gotfryda, Hadriana

RSS

Za dużo reklam w Jastrzębiu? Radni zgodzili się na wprowadzenie ograniczeń

26.01.2024 10:27 | 8 komentarzy | żet

Jastrzębie-Zdrój dołączyło do grona miast, które porządkują przestrzeń miejską pod kątem rodzaju i liczebności reklam.

Za dużo reklam w Jastrzębiu? Radni zgodzili się na wprowadzenie ograniczeń
Władze Jastrzębia-Zdroju postanowiły ograniczyć liczbę reklam w mieście. Zdjęcie ilustracyjne
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Projekt tzw. uchwały reklamowej został poddany pod głosowanie 25 stycznia. Za opowiedziało się 15 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu, pięciu radnych nie zagłosowało (szczegóły na końcu artykułu).

Uchwała dzieli miasto na dwie części: obszar zdrojowy oraz pozostały obszar Jastrzębia-Zdroju. W obszarze zdrojowym obowiązywać będą większe ograniczenia niż na pozostałym obszarze miasta. Np. na obszarze Zdroju ogranicza się łączną liczbę szyldów jednej działalności prowadzonej na danej nieruchomości do maksymalnie pięciu, a na pozostałym obszarze miasta do maksymalnie ośmiu.

W zależności od rodzaju i miejsca usytuowania reklamy, przedsiębiorcy i właściciele nieruchomości mają od 36 do 60 miesięcy na dostosowanie istniejących tablic reklamowych i urządzeń reklamowych do zapisów uchwały.

Więcej informacji:

Pobierz projekt uchwały reklamowej.pdf

Granice strefy Zdrój. Źródło: UM Jastrzębie-Zdrój

Granice strefy Zdrój. Źródło: UM Jastrzębie-Zdrój

Za uchwałą głosowali (15): Alina Chojecka, Małgorzata Filipowicz, Franciszek Franek, Józef Kubera, Bernadeta Magiera, Tadeusz Markiewicz, Grzegorz Mosoń, Janusz Ogiegło, Ryszard Piechoczek, Jarosław Potępa, Iwona Rosińska, Tadeusz Sławik, Piotr Szereda, Janusz Toborowicz, Stefan Woźniak. Wstrzymali się od głosu: Angelika Garus-Kopertowska, Andrzej Matusiak, Michał Urgoł. Nie głosowali: Łukasz Kasza, Szymon Klimczak, Mirosław Kolb, Wojciech Marcol, Urszula Sobik.

- Umiejętne zarządzanie reklamami przyczynia się do pozytywnych zmian w jakości życia mieszkańców, bez naruszania zasad wolności gospodarczej czy przedsiębiorczości. Uchwała Reklamowa staje się krokiem w kierunku lepszej przestrzeni miejskiej, równowagi między interesami przedsiębiorców a potrzebami społeczności. To także budowanie trwałego i pozytywnego wizerunku miasta Jastrzębia-Zdroju - zachwalają uchwałę urzędnicy z jastrzębskiego ratusza.

Czy zgadzacie się z takim podejściem do sprawy? Dajcie znać w komentarzach.