Na chodnik w Miedoni potrzeba co najmniej 9,2 mln zł. Drogowcy żądają więcej niż GDDKiA zamierza wydać
8,1 mln zł nie wystarczyło aby rozstrzygnąć przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego w dzielnicy Raciborza. Firma z Zimnej Wódki złożyła najtańszą ofertę spośród czterech, ale chce ponad 1 mln zł więcej niż przeznaczyła GDDKiA.
Najwyższą cenę zaproponował Domax z Boronowa - 13 mln zł. Ta firma chciała ostatnio remontować drogi w Raciborzu, m.in. Opawską, ale przegrała tu z miejscowym PRD.
Termin realizacji budowy chodnika z trasą rowerową określono na 12 miesięcy.
Budowa ciągu pieszo rowerowego wzdłuż drogi krajowej nr 45 w Raciborzu dotyczy ul. Kwiatowej i częściowo ul. Kozielskiej w ciągu dk 45. Zakres robót obejmuje budowę ciągu pieszo – rowerowego po lewej stronie drogi krajowej nr 45, zatok autobusowych, budowę chodnika w obrębie zatok autobusowych i przejść dla pieszych, przebudowę istniejących zjazdów do posesji.
W celu realizacji inwestycji konieczne jest wykonanie następujących robót:
- wycinka drzew i krzewów,
- wykonanie robót przygotowawczych,
- wykonanie robót rozbiórkowych istniejących nawierzchni chodnika i zatok autobusowych,
- wykonanie robót ziemnych (nasypów i wykopów),
- budowa komory i dobudowa kręgu do istniejącego przepustu,
- wykonanie kanalizacji deszczowej wraz z budową wpustów deszczowych,
- przebudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu,
- budowa oświetlenia ulicznego,
- przebudowa sieci nN,
- przebudowa sieci teletechnicznej,
- wykonanie konstrukcji zatok autobusowych, ciągu pieszo rowerowego, chodników, poboczy,
- wykonanie zjazdów publicznych i indywidualnych oraz przebudowa dojść do posesji,
- wykonanie robót wykończeniowych,
- wykonanie poziomego i pionowego oznakowania drogi w ramach wprowadzenia docelowej organizacji ruchu, montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zakres budowy ciągu pieszo – rowerowego obejmuje odcinek DK45 od km 24+692 (rejonu przystanku autobusowego) do km 26+134 (skrzyżowanie z ulicą Starowiejską). Długość przedmiotowego odcinka wynosi 1+442 km; szerokość ciągu pieszo - rowerowego: 3,00 m, szerokość chodnika: 2,00 m.
W celu połączenia projektowanego ciągu pieszo- rowerowego z istniejącym wzdłuż ul. Podmiejskiej zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy również po drugiej stronie DK45.