Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Na chodnik w Miedoni potrzeba co najmniej 9,2 mln zł. Drogowcy żądają więcej niż GDDKiA zamierza wydać

02.01.2024 23:03 | 0 komentarzy | ma.w

8,1 mln zł nie wystarczyło aby rozstrzygnąć przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego w dzielnicy Raciborza. Firma z Zimnej Wódki złożyła najtańszą ofertę spośród czterech, ale chce ponad 1 mln zł więcej niż przeznaczyła GDDKiA.

Na chodnik w Miedoni potrzeba co najmniej 9,2 mln zł. Drogowcy żądają więcej niż GDDKiA zamierza wydać
Na chodnik w tej części Miedoni mieszkańcy czekają od dekad. Przetarg na wykonanie wciąż pozostaje nierozstrzygnięty
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Najwyższą cenę zaproponował Domax z Boronowa - 13 mln zł. Ta firma chciała ostatnio remontować drogi w Raciborzu, m.in. Opawską, ale przegrała tu z miejscowym PRD.

Termin realizacji budowy chodnika z trasą rowerową określono na 12 miesięcy.

Budowa ciągu pieszo rowerowego wzdłuż drogi krajowej nr 45 w Raciborzu dotyczy ul. Kwiatowej i częściowo ul. Kozielskiej w ciągu dk 45. Zakres robót obejmuje budowę ciągu pieszo – rowerowego po lewej stronie drogi krajowej nr 45, zatok autobusowych, budowę chodnika w obrębie zatok autobusowych i przejść dla pieszych, przebudowę istniejących zjazdów do posesji.

Nowy chodnik i ścieżka miałyby się połączyć z traktem przy Podmiejskiej

Nowy chodnik i ścieżka miałyby się połączyć z traktem przy Podmiejskiej

W celu realizacji inwestycji konieczne jest wykonanie następujących robót:

- wycinka drzew i krzewów,

- wykonanie robót przygotowawczych,

- wykonanie robót rozbiórkowych istniejących nawierzchni chodnika i zatok autobusowych,

- wykonanie robót ziemnych (nasypów i wykopów),

- budowa komory i dobudowa kręgu do istniejącego przepustu,

- wykonanie kanalizacji deszczowej wraz z budową wpustów deszczowych,

- przebudowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu,

- budowa oświetlenia ulicznego,

- przebudowa sieci nN,

- przebudowa sieci teletechnicznej,

- wykonanie konstrukcji zatok autobusowych, ciągu pieszo rowerowego, chodników, poboczy,

- wykonanie zjazdów publicznych i indywidualnych oraz przebudowa dojść do posesji,

- wykonanie robót wykończeniowych,

- wykonanie poziomego i pionowego oznakowania drogi w ramach wprowadzenia docelowej organizacji ruchu, montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Nowa inwestycja ma być zrealizowana z lewej strony jezdni

Nowa inwestycja ma być zrealizowana z lewej strony jezdni

Zakres budowy ciągu pieszo – rowerowego obejmuje odcinek DK45 od km 24+692 (rejonu przystanku autobusowego) do km 26+134 (skrzyżowanie z ulicą Starowiejską). Długość przedmiotowego odcinka wynosi 1+442 km; szerokość ciągu pieszo - rowerowego: 3,00 m, szerokość chodnika: 2,00 m.

W celu połączenia projektowanego ciągu pieszo- rowerowego z istniejącym wzdłuż ul. Podmiejskiej zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy również po drugiej stronie DK45.