Piątek, 29 listopada 2024

imieniny: Błażeja, Saturnina, Fryderyka

RSS

Jak wybrać kreator stron internetowych?

18.07.2023 08:30 | 0 komentarzy | EK

Czy kiedykolwiek marzyłeś o posiadaniu swojej własnej strony internetowej, ale zniechęcały Cię skomplikowane kody i programowanie? Dobra wiadomość - teraz możesz stworzyć swoją stronę bez problemów, dzięki kreatorom stron internetowych. Niezależnie od tego, czy planujesz prowadzić sklep online czy chcesz zaprezentować swoje portfolio, kreatory stron są idealnym rozwiązaniem. Zapomnij o trudnościach związanych z kodowaniem i przekonaj się, jak łatwo i szybko możesz stworzyć profesjonalną stronę internetową. Przeczytaj nasz artykuł, aby poznać tajniki działania kreatorów stron i dowiedzieć się, jak wybrać najlepsze rozwiązanie dla swoich potrzeb.

Jak wybrać kreator stron internetowych?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jak działają kreatory stron internetowych?

Dzięki kreatorom stron internetowych takim jak zawartym w rankingu na wojciechmatula.com, tworzenie własnej strony jest prostsze niż kiedykolwiek, nawet bez znajomości kodowania. 

Istnieją nawet kreatory stron zaprojektowane do konkretnych zastosowań, takich jak platformy e-commerce. Najlepsze kreatory stron internetowych są łatwe w użyciu, przystępne cenowo i pozwalają na rozwój.

Najpopularniejsze opcje oferują szablony lub motywy, więc masz punkt wyjścia do projektowania. Ułatwia to dodawanie własnych obrazów lub treści, a następnie szybkie publikowanie. Większość kreatorów stron internetowych, które znalazły się na naszej liście, to kompleksowe rozwiązania obejmujące hosting, rejestrację domeny i wbudowany edytor za jedną miesięczną opłatą.

Co to jest kreator stron internetowych?

Kreator stron internetowych to platforma oferująca interfejs "przeciągnij i upuść", który ułatwia tworzenie stron internetowych użytkownikom mającym niewielkie lub żadne doświadczenie w kodowaniu. Te platformy zazwyczaj oferują zintegrowane miejsce na przechowywanie zdjęć i filmów, opcje dodawania niestandardowej domeny, możliwości hostingu, gotowe motywy i więcej. Często dostępne są również integracje z zewnętrznymi usługami, pozwalające na dodanie takich elementów jak koszyki na zakupy i narzędzia do zbierania leadów. Zaawansowane plany mogą nawet zawierać niestandardowe adresy e-mail i narzędzia do analizy SEO dla kampanii marketingowych na wyższym poziomie.

Uwaga: Istnieją dwa różne typy kreatorów stron internetowych - online i offline. Offline kreator stron to oprogramowanie, które pobierasz, aby tworzyć stronę na swoim komputerze. Kreatorzy stron online są oparte na sieci i pozwalają tworzyć i edytować swoją stronę bezpośrednio na serwerze firmy. Ten artykuł skupia się na kreatorach stron online, takich jak Squarespace, Wix i Weebly.

Jak działa kreator stron internetowych?

Kreator stron internetowych konwertuje twoje polecenia "przeciągnij i upuść" na kod. Twoja strona może być hostowana przez firmę lub połączona z twoim dostawcą hostingu. Większość kreatorów stron internetowych oferuje wybór motywów lub szablonów, które są odpowiednie dla różnych typów stron. Na przykład portfolio użyje innego szablonu niż sklep e-commerce. Po wybraniu szablonu będziesz mógł dostosować wiele funkcji. W zależności od kreatora stron internetowych obejmuje to elementy takie jak czcionka, układ i rozmiar tekstu i obrazów. Możesz także być w stanie dodać formularze kontaktowe i osadzić filmy.

Chociaż kodowanie często nie jest wymagane dla wielu z najpopularniejszych kreatorów stron, większość platform pozwala użytkownikom dostosować HTML i CSS do ich potrzeb.

Jak wybrać najlepszy kreator stron internetowych?

Nie ma magicznego, uniwersalnego podejścia do wyboru najlepszego kreatora stron internetowych. Musisz znaleźć właściwy balans między kosztem a funkcjonalnością, aby spełnić swoje potrzeby.

Określ swoje potrzeby

Zadaj sobie kilka pytań, które pomogą zawęzić poszukiwania:

  • Czy chcesz tylko wyświetlać informacje, czy odwiedzający strony powinni mieć możliwość interakcji z stronami?
  • Czy planujesz sprzedawać produkty lub usługi, czy zbierać dane kontaktowe potencjalnych klientów?
  • Czy będziesz zarządzać swoją stroną samodzielnie, czy z pomocą zewnętrznego dostawcy usług?
  • Czy jesteś skłonny zapłacić więcej za dodatkowe funkcje?
  • Ile dostosowania chcesz pod kątem układu i projektu?
  • Czy musisz tworzyć jakąś unikalną funkcjonalność, jak quizy, formularze czy newslettery?
  • Rozważ te elementy podczas porównywania produktów, a wkrótce znajdziesz usługę, która spełnia twoje wymagania.

Zbadaj kluczowe funkcje

Kreator stron internetowych upraszcza wiele skomplikowanych aspektów prowadzenia strony internetowej i czyni je prostymi i intuicyjnymi. Oto lista niektórych z najczęstszych funkcji.

Interfejs przeciągnij i upuść. 

Wiele kreatorów stron internetowych pozwala na przeciąganie i upuszczanie komponentów strony internetowej, tak jakbyś tworzył kolaż. Może to obejmować tekst, zdjęcia, filmy lub dowolny inny element na Twojej stronie internetowej. Każdy kreator stron internetowych oferuje różne możliwości dostosowania. Niektóre firmy korzystają z motywów, które są trudniejsze do dostosowania, podczas gdy inne pozwalają dostosować prawie każdy aspekt strony internetowej bez konieczności kodowania.

Przechowywanie zdjęć i filmów. 

Kreatorzy stron internetowych ułatwiają przesyłanie zdjęć i filmów. Na przykład, korzystając z Squarespace, będziesz mieć dostęp do galerii zdjęć na swoim koncie. W ten sposób będziesz mógł edytować i usuwać zdjęcia i filmy z różnych stron, ale nadal przechowywać je i odwoływać się do nich w przyszłości. Możliwości przechowywania zazwyczaj zależą od planu subskrypcji.

Hosting i domeny. 

Budując stronę internetową, potrzebujesz dwóch komponentów oprócz projektu: hostingu strony internetowej i nazwy domeny (adresu URL używanego do nawigacji do Twojej strony). Wiele kreatorów stron internetowych oferuje wszystkie te usługi. Jeżeli już posiadasz nazwę domeny, ale chcesz skorzystać z innego kreatora stron (na przykład, zakupiłeś swoją nazwę domeny przez GoDaddy, ale chcesz korzystać z Wix do projektowania), będziesz musiał przenieść swoją domenę na nową platformę.

Integracje z zewnętrznymi usługami. 

Kreatorzy stron internetowych ułatwiają integrację z zewnętrznymi aplikacjami, takimi jak kanały mediów społecznościowych czy koszyki na zakupy. Formularze do zbierania leadów to kolejna często używana integracja, pozwalająca potencjalnym klientom dostarczyć swoje dane bezpośrednio do wybranego przez Ciebie CRM lub repozytorium danych.

Kompatybilność z urządzeniami mobilnymi. Ponieważ wiele osób przegląda internet, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi jest ważną funkcją każdej strony internetowej. Wiele kreatorów stron internetowych integruje tę funkcję automatycznie i pozwala Ci na podgląd mobilnej wersji Twojej strony podczas edycji. Niektóre mogą nawet automatycznie dostosować elementy na Twojej stronie, tak aby jeden projekt dobrze funkcjonował na wielu urządzeniach.

Biznesowy e-mail. 

Większość kreatorów stron internetowych oferuje możliwość stworzenia adresu e-mail z Twoją nazwą domeny jako rozszerzeniem. Niektóre zawsze pobierają dodatkową opłatę za tę funkcję, podczas gdy inne oferują jeden lub dwa e-maile za darmo i pobierają opłatę za każdy dodatkowy e-mail, więc upewnij się, że wybierasz najlepszy plan dla swoich potrzeb.

Analiza i raportowanie. Chociaż wiele osób korzysta z Google Analytics do oceny ruchu, większość kreatorów stron internetowych oferuje własną formę analizy ruchu z łatwymi do odczytania raportami, które są najlepsze dla początkujących. To da Ci informacje o tym, skąd pochodzi Twój ruch i jak widzowie Cię znaleźli. Jeżeli aktywnie próbujesz rozwijać swoje SEO i zwiększyć zasięg swojej strony internetowej, możesz stwierdzić, że potrzebujesz zainwestować w specjalistyczne oprogramowanie do analizy. Jednak dla większości osób i małych firm, informacje dostępne przez ich kreatora stron są wystarczające.

Funkcjonalność SEO. 

W większości przypadków kreatorzy stron internetowych dodają funkcje SEO w małych ilościach. Na przykład, powinieneś być w stanie dodawać meta tagi i opisy do blogów, zmieniać tytuły stron internetowych i dodawać alternatywne teksty do obrazów, wszystko to może pomóc Ci w rankingu treści wyżej w wynikach wyszukiwania.

Trendy w projektowaniu stron internetowych w 2023 roku

Jeśli jesteś projektantem stron internetowych, śledzenie najnowszych trendów w projektowaniu może zapewnić Ci spełnienie marzeń najbardziej wymagających klientów za pierwszym razem, a nie za piątym. Oto kilka głównych trendów w projektowaniu stron internetowych na rok 2023, które przewidujemy, że zawitają w nowym roku.

Trendy w projektowaniu ruchu

Najważniejszym trendem, który zauważyliśmy, jest przesunięcie w kierunku projektów, które w jakiś sposób integrują ruch. Włączanie aktywnych elementów projektu to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi odwiedzających i wzbudzenie zainteresowania, a dzięki wielu sposobom dodawania ich do Twojej strony na pewno znajdziesz coś, co ma sens i jest nawet zabawne.

Priorytet dla szybkości pobierania

Badanie przeprowadzone przez Google odkryło, że ponad połowa użytkowników mobilnych porzuci stronę internetową, jeśli jej załadowanie zajmuje więcej niż trzy sekundy. Zapewnienie ultra-szybkich prędkości pobierania zapewni lepsze doświadczenie użytkownika, zachęci konsumenta do pozostania na Twojej stronie i zwiększy potencjalną sprzedaż.

Ładowanie zawartości

Strona internetowa może załadować się w całości po wejściu na nią, lub załadować tylko zawartość, do której klient ma dostęp - nazywane to jest inteligentnym lub leniwym ładowaniem. Dzięki wykorzystaniu inteligentnego ładowania, strona firmowa może działać szybciej i wydajniej niż strony konkurencji, które nie korzystają z tego rozwiązania.

Indywidualizacja zawartości

Wykorzystanie trendów w danych użytkowników i usług lokalizacyjnych może pomóc projektantom stron internetowych w tworzeniu bardziej spersonalizowanego doświadczenia online dla bazy konsumentów, co zwiększa potencjał konwersji firmy.

Dostępność i uniwersalność

Popyt na tworzenie cyfrowych treści dostępnych i użytecznych dla wszystkich jest w zwyżce. Na przykład, projektując stronę internetową, ważne jest, aby wziąć pod uwagę ułatwienia dla osób z neurodywergencją, konsumentów z niepełnosprawnościami oraz konsumentów z upośledzeniem wzroku czy słuchu.

Porady do budowy udanej strony internetowej

Oto kilka ważnych wskazówek, które pomogą Ci stworzyć udaną stronę:

Projektuj dla komputerów i urządzeń mobilnych

Strona responsywna automatycznie dostosowuje obrazy, tekst i elementy projektu, aby szybko i odpowiednio wyświetlać je na telefonie komórkowym. Według statystyk Google Analytics, ponad 60% ruchu w USA to ruch mobilny, dlatego ważne jest, aby Twoja strona była responsywna.

Większość nowoczesnych kreatorów stron jest responsywna, ale nawet te, które są, mogą nie być idealne. Zawsze upewnij się, że podglądasz swoje projekty na ekranach komputerów i urządzeń mobilnych o różnych rozmiarach. Jeśli zauważysz jakiekolwiek błędy, możesz dostosować swoje projekty, zmieniając rozmiar elementów lub nawet usuwając niektóre elementy na określonych rozmiarach ekranów.

Rozważ skorzystanie z gotowych szablonów i motywów

Terminy szablon i motyw są zazwyczaj wymienne. Są to gotowe projekty stron, które zwykle obejmują nawigację menu z najpopularniejszymi stronami (strona główna, o nas, kontakt, blog), nagłówek i stopkę. Większość motywów zawiera przykładowe obrazy i teksty, które możesz zastąpić swoją własną treścią. Często możesz dostosować globalny szablon do swoich potrzeb.

Większość kreatorów stron oferuje różnorodne darmowe i premium motywy do wyboru. Korzystanie z nich może pomóc Ci szybciej uruchomić dobrze zaprojektowaną stronę, niż gdybyś miał budować stronę od zera samodzielnie. Powiedzawszy to, nie wszystkie motywy są stworzone równe. Upewnij się, że podglądasz wszystkie swoje strony, aby upewnić się, że nie ma żadnych niespójności lub błędów, gdy dodajesz swoją treść.

Dodaj certyfikat SSL

Certyfikat bezpiecznej warstwy gniazd (SSL) to plik, który szyfruje transfery danych do i z witryny. Więc, kiedy ktoś odwiedza Twoją zabezpieczoną stronę lub wprowadza informacje w dowolne pola na Twojej stronie (formularze, nazwa użytkownika, hasło, dane karty kredytowej), certyfikat SSL chroni te dane. Ważne jest, aby mieć takie zabezpieczenie na swojej stronie dla użytkownika końcowego, a posiadanie certyfikatu SSL może również pomóc w poprawie Twojego rankingu w wyszukiwarkach.

Monetyzuj swoją stronę

Istnieje wiele powodów, dla których chciałbyś zbudować stronę internetową: do celów informacyjnych, do kierowania lokalnego ruchu do swojego biznesu stacjonarnego, do budowania marki lub do sprzedaży produktów lub usług. Jeśli chcesz zarabiać na swojej stronie internetowej, jest tyle samo sposobów na to.

E-commerce

Jednym z najbardziej oczywistych sposobów na zarabianie pieniędzy online jest sprzedaż produktów na Twojej stronie. Jeśli wybierzesz tę drogę, będziesz chciał wybrać jedną z najlepszych platform e-commerce lub wybrać kreatora stron, który oferuje szablony e-commerce i wbudowane koszyki zakupowe. Wtyczki stron trzecich mogą dostarczyć Ci to, czego potrzebujesz, aby zbudować stronę e-commerce i promować swoje produkty online. Musisz również znaleźć hurtowego dostawcę lub producenta dla produktów, które planujesz sprzedawać, oraz sposoby na promowanie swoich produktów i marki. Możesz również rozważyć sprzedaż na rynkach, takich jak Amazon, eBay czy Walmart.com.

Marketing afiliacyjny

Jeśli uważasz siebie za wpływową osobę w konkretnym przemyśle, a Twoja strona jest z nią zgodna, możesz rozważyć zarabianie poprzez marketing afiliacyjny. Możesz recenzować produkty lub usługi i polecać swoje ulubione na swojej stronie z linkiem afiliacyjnym. Firmy z programami partnerskimi płacą Ci za kliknięcia lub sprzedaż swoich produktów lub usług.

Sprzedaj kursy online

Innym powszechnym sposobem na monetyzację strony internetowej jest sprzedaż kursów online lub produktów cyfrowych. Często przedsiębiorcy oferują kursy, e-booki i przewodniki za niską cenę jako haczyk dla potencjalnych klientów, aby potem sprzedać im większy pakiet, taki jak bilet na konwencję na żywo lub kurs obejmujący wiele lekcji. To dobrze działa, jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i możesz edukować lub trenować innych w tej samej branży.

Alternatywnie, możesz oferować członkostwo na swojej stronie za dostęp do stałych porad lub kursów. Jeśli wybierzesz opcję członkostwa, upewnij się, że wybierasz kreatora stron, który pozwala na tworzenie stron zabezpieczonych hasłem i przetwarzanie płatności online.

Oferuj przestrzeń reklamową

Sprzedaż przestrzeni na swojej stronie na banery reklamowe jest czymś, co stanie się bardziej realne, gdy Twoja strona dojrzeje. Musisz zwiększyć swoją publiczność i ilość wyświetleń strony, zanim reklamodaw

Tekst sponsorowany