Sobota, 21 grudnia 2024

imieniny: Tomasza, Piotra, Tomisława

RSS

Biletomaty i zapowiedzi głosowe pod gabinetem, czyli nowy system kolejkowy na Gamowskiej

05.07.2023 11:16 | 0 komentarzy | ma.w

Szpital rejonowy w Raciborzu wprowadzi nowy, elektroniczny system kolejkowy w poradniach na Gamowskiej. Oparty na elektronicznym systemie biletomatów wzbudza wątpliwości u radnego powiatowego Romana Wałacha, który przeprowadził korespondencję z dyrekcją lecznicy.

Biletomaty i zapowiedzi głosowe pod gabinetem, czyli nowy system kolejkowy na Gamowskiej
Urządzenia, które posłużą nowemu systemowi kolejkowemu stoją w szpitalu od kwietnia
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Rajca z klubu Prawa i Sprawiedliwości, po przeanalizowaniu dokumentacji przetargowej zadania "Zwiększenie dostępu do cyfrowych usług publicznych z obszaru e-zdrowia w Szpitalu Rejonowym im. dr. Józefa Rostka w Raciborzu; Obsługa informacyjna pacjenta poprzez budowanie kolejek przyjęcia pacjentów oraz wyświetlanie treści multimedialnych" przyznał, że nasuwają się mu wątpliwości dotyczące projektowanych rozwiązań. Zadał dyrektorowi naczelnemu Ryszardowi Rudnikowi pytania związane z planowanym systemem.

  1. Jaki tok postępowania będzie przyjęty przy samodzielnej rejestracji pacjenta w biletomacie i co zrobiono, aby system ten był przyjazny dla osób, których dotyczy wykluczenie informatyczne?

Biletomat nie służy do rejestracji pacjenta tylko usystematyzowaniu ruchu pacjentów wewnątrz poradni specjalistycznych oraz rejestracji. Wszystkie zastosowane urządzenia, zastosowana w nich kolorystyka oraz wielkość liter jest zgodna z WCAG 2.0. Dodatkowo przy każdej z poradni specjalistycznych zamontowane zostały urządzenia wydające zapowiedzi głosowe w momencie wezwania pacjenta do gabinetu lekarskiego przez personel medyczny.

  1. Jaki jest związek/korelacja pomiędzy projektowanym modułem eBilet, a biletem wydrukowanym z biletomatu? To znaczy, czy będą to równolegle funkcjonujące możliwości zapisania się do kolejki w danym dniu, czy konieczny będzie wydrukowany bilet i wizyta przy biletomacie, aby zarejestrować się w kolejce?

Działanie systemu kolejkowego polega na przyporządkowaniu Pacjenta do zdefiniowanej kolejki do gabinetu lekarskiego, a następnie przywoływaniu go do stanowiska poprzez wyświetlenie jego numeru na zarówno na wyświetlaczach grupowych jak i gabinetowych. Zapewni to poprawienie dynamiki przepływu pacjentów, usprawnienie pracy lekarzy i personelu, dzięki temu, że do gabinetu może wejść jedynie osoba, która posiada przywołany numer. Rozwiązanie jest zintegrowane z systemem HIS w taki sposób, że system kolejkowy zaczytuje informacje o zarejestrowanych wizytach, jednak to system medyczny jest systemem nadrzędnym - z którego pobierane terminarze rezerwacji systemu medycznego.

Roman Wałach radny powiatowy ze Studziennej

Roman Wałach radny powiatowy ze Studziennej

  1. Czy możliwe będzie:

a) zarejestrowanie się w biletomacie o dowolnej godzinie (np. porannej) na wizytę zaplanowaną na późniejszą godzinę w danym dniu?

nie będzie możliwości zarejestrowania się do poradni w biletomacie, Samodzielne zarejestrowanie się do poradni będzie możliwe za pośrednictwem Medycznego Portalu Informacyjnego dostępnego na nowej stronie Szpitala Rejonowego w Raciborzu oraz w okienku rejestracji przy poradniach specjalistycznych

b) wyznaczenie przez system orientacyjnej godziny wizyty wynikającej ze stanu kolejki

jak powyżej - pacjent rejestrowany jest do terminarza na konkretną godzinę poprzez system medyczny, za pośrednictwem rejestracji przy poradniach specjalistycznych lub wspomnianego portalu

c) dalsze śledzenie kolejki w aplikacji na smartfonie w czasie rzeczywistym?

brak wspomnianej funkcjonalności

4. Czy możliwe będzie informowanie/przypominanie o wizycie z jednodniowym wyprzedzeniem poprzez SMS i ewentualne odmówienie/przesunięcie wizyty przez pacjenta za pośrednictwem SMS lub aplikacji w internecie?

Tak, wszystkie dostępne, zaplanowane oraz anulowane wizyty, oraz terminy wizyt będą dostępne dla pacjentów za pośrednictwem wspomnianego portalu MPI. Każdorazowo pacjent otrzyma informację SMS o zaplanowanej wizycie oraz przypomnienie wspomnianej wizyty przed wizytą.

—--------------------------

Autorem zapisów SIWZ dotyczących zadania nr 3 jest Inżynier Kontraktu wyłoniony w postępowaniu przetargowym 16/2021 z 2021 r. Inżynier Kontraktu Asysta Techniczna

Odpowiedzialni za wdrożenie na Gamowskiej

Krzysztof Kretek - Kierownik Działu Informatyki Szpitala Rejonowego w Raciborzu

Barbara Wyrobek - Kierownik Zespołu Poradni Specjalistycznych Szpitala Rejonowego w Raciborzu

Gdzie został zastosowany?

Wojewódzki Szpital Zespolony w Płocku - rok wdrożenia 2019

SPZOZ Jaworzno - rok wdrożenia 2021

Szpital Wojewódzki w Bielsku-Białej - rok wdrożenia 2021

SPZOZ Szpital Powiatowy w Bochni - rok wdrożenia 2021

Ludzie:

Ryszard Rudnik

Ryszard Rudnik

Dyrektor Szpitala Rejonowego w Raciborzu