Punkt Obsługi Klienta śląskiego NFZ wraca na Gamowską. W pandemii był przy starostwie
Szpital rejonowy przyjmie pod swój dach na powrót punkt, gdzie ubezpieczeni mogą zrealizować wiele formalności. Biuro trzeba było wyprowadzić, gdy szpital był jednoimienny na czas pandemii. - Teraz wszyscy są zgodni by powrócił pod dotychczasowy adres - informowała wicestarościna Ewa Lewandowska na jednym z posiedzeń komisji zdrowia.
Punkt działał w ostatnim czasie w starostwie, które zaoferowało NFZ takie rozwiązanie. Na Gamowskiej do dyspozycji funduszu było większe pomieszczenie niż to zajmowane w urzędzie powiatowym. NFZ wynajmował biuro na mocy porozumienia z Powiatem.
Teraz pomieszczenia w szpitalu czekają na wcześniejszego najemcę. - Dla nas to dobre rozwiązanie, bo odzyskamy przestrzeń w starostwie - wyjaśniła E. Lewandowska z zarządu powiatu.
Od 3 lipca Punkt Obsługi Klienta Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, który tymczasowo funkcjonował w budynku „B” Starostwa Powiatowego w Raciborzu, wraca do Szpitala Rejonowego im. Józefa Rostka w Raciborzu, przy ul. Gamowskiej 3.
Godziny urzędowania Punktu Obsługi Klientów Śląskiego OW NFZ, to w dni robocze od poniedziałku do piątku od 8.00 do 16.00.
Punkt Obsługi Klientów Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ realizuje obsługę świadczeniobiorców w zakresie:
- udzielanie informacji klientom o okresie podlegania obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego oraz prawie do świadczeń zdrowotnych w sprawach niewymagających postępowania wyjaśniającego,
- udzielanie informacji ogólnych ustnie i pisemnie, m.in. o możliwości załatwienia sprawy oraz statusie sprawy, nowych usługach, przysługujących pacjentom prawach,
- wyjaśnianie niezgodności statusu w systemie eWUŚ – weryfikacja ubezpieczenia zdrowotnego,
- przyjmowanie wniosków oraz wydawania Europejskich Kart Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz Certyfikatów Tymczasowo zastępujących EKUZ,
- potwierdzanie zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne: przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
- przyjmowanie skierowań na leczenie uzdrowiskowe,
- zawieranie umów obejmujących dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym,
- przyjmowanie interwencji świadczeniobiorców oraz skarg i wniosków w formie pisemnej,
- promowanie i informowanie na temat Internetowego Konta Pacjenta, Profilu Zaufanego oraz aplikacji e-zdrowie,
- przyjmowanie wniosków i spraw wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i przekazywania do właściwych komórek Śląskiego OW NFZ: w sprawach ustalenia prawa do świadczeń i objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym, wniosków o akceptację transportu medycznego w POZ, wniosków związanych z ubezpieczeniem dobrowolnym, w sprawach informacji o udzielonych świadczeniach, nieprawidłowości ujawnionych na podstawie danych zamieszczonych w Internetowym Koncie Pacjenta,
- przyjmowanie wniosków/spraw związanych z realizacją przepisów o koordynacji i opieką transgraniczną i przekazywanie ich do rozpatrzenia do właściwej komórki.