Jak SEO pomoże Ci rozwinąć biznes?
Współcześnie prowadzenie biznesu to nie lada wyzwanie. Nie dość, że trzeba umieć łączyć obecność tradycyjną z internetową, to konieczne jest nieustanne wyprzedzanie konkurencji, śledzenie i przewidywanie trendów oraz budowanie świadomości marki.
Z pomocą może przyjść strategia SEO, czyli optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, z której mogą skorzystać nie tylko przedsiębiorcy Business to Customer (B2C), Business to Business (B2B), ale także startupy, mikroprzedsiębiorstwa, małe oraz średnie firmy. W jaki sposób? Czas się przekonać!
Pozycjonowanie stron internetowych
Droga do sukcesu jest długa, kręta, wymaga czasu, poświęceń, zaangażowania oraz zasobów – ludzkich i finansowych. Sytuacja komplikuje się, kiedy trzeba skorzystać z dodatkowego medium, jakim jest sieć internetowa. Pokażemy Ci, jak można ułatwić sobie to zadanie, wykorzystując wachlarz możliwości Search Engine Optimization.
Dlaczego wysoka pozycja rankingowa jest tak ważna? Tylko topowe strony, takie jak grupa-icea.pl, cieszą się ruchem, którego konsekwencjami są konwersje, leady, zyski.
Jak rozkręcić startup przy pomocy SEO?
Współczesne możliwości zakładania biznesu oferują wachlarz możliwości dla młodych przedsiębiorców. Nie potrzeba już olbrzymiego kapitału, aby otworzyć własny biznes. Pamiętaj, że Mark Zuckerberg w ten sposób założył Facebooka, Larry Page i Sergey Brin Google’a, a szwedzkiego Spotify Daniel Ek wraz z Martinem Lorentzonem.
Startupy podlegają nieustannej optymalizacji związanej z ich źródłami finansowania (mowa o założycielach, darczyńcach, funduszach kapitałowych czy crowdfundingu). Im wyższa pozycja rankingowa, tym większe zainteresowanie użytkowników. Optymalizacja pomoże więc w określeniu modelowych odbiorców, analizie konkurencji, konfiguracji pod kątem UX oraz UI, opracowaniu strategii content marketingowej, integracji z mediami społecznościowymi, a co najważniejsze w pozyskiwaniu danych oraz generowaniu leadów, chociażby za pomocą landing page typu coming soon.
Jak wykorzystać pozycjonowanie w przypadku witryn e-commerce?
W słowniku marketingowym e-commerce to po prostu handel elektroniczny polegający na zawieraniu transakcji za pomocą nowoczesnych rozwiązań cyfrowo-technologicznych i komunikacyjnych. Mówiąc prościej, chodzi o sklepy internetowe, z których ludzie na całym świecie korzystają każdego dnia.
SEO będzie pomocne zarówno w przypadku modelu B2C (firma – klient), jak i B2B (firma – firma). Doskonale wiesz, że nie istnieje coś takiego jak neutralna strategia marketingowa. Nie inaczej jest w tym przypadku. Chociaż oba te modele wykorzystują podobne narzędzia, to przede wszystkim różni je cel oraz grupa docelowa. Pozycjonowanie pomoże Ci więc sprzedać na rynku swój produkt na podstawie nowoczesnych strategii Account Based Marketing.
Dodatkowo, jeśli mierzysz się z problemem porzucanych koszyków zakupowych, to jest na to rozwiązanie. Ważne będą tutaj narzędzia SXO, czyli łączące Search Engine Optimization z User Experience. Pamiętaj, że Twoim celem jako sprzedawcy jest zaplanowanie ścieżki zakupowej potencjalnych klientów, aby zwiększać swoje zyski.
Jeśli jesteś lokalnym przedsiębiorcą…
Wiele osób myśli, że SEO zarezerwowane jest wyłącznie dla dużych graczy – międzynarodowych korporacji. W technice tej wykorzystuje się jednak narzędzia, które zadbają o lokalnych przedsiębiorców działających w obrębie własnego miasta. Pandemia COVID-19 i liczne lockdowny są tego przykładem. Mowa tutaj o możliwościach geolokalizacji, zwiększania widoczności na konkretne słowa kluczowe, e-wizytówce (Google My Business) czy o docieraniu nie tylko do mieszkańców, ale i turystów.
Słowo na koniec
SEO jest niezwykle wdzięczne i elastyczne. Możesz je wdrażać samodzielnie bądź przy pomocy agencji. Możesz opierać się wyłącznie na wynikach organicznych, ale masz otwartą drogę do strategii reklamowych. Wszystko zależy od Twoich potrzeb oraz oczekiwań, jednak nie ma takiego celu, którego optymalizacja nie pomoże Ci osiągnąć.
Materiał zewnętrzny
Najnowsze komentarze