Wtorek, 30 kwietnia 2024

imieniny: Katarzyny, Mariana, Lilii

RSS

Zmiany w wariantach CPK. Samorządowcy: "Odbiegają one od wcześniejszej propozycji"

16.01.2023 15:44 | 14 komentarzy | juk

Okazuje się, że firma Egis, dokonała zmiany niektórych wariantów przebiegu linii kolejowej CPK nr 170 relacji Katowice-Ostrawa. Nie przeprowadziła konsultacji społecznych nowych wariantów, a mimo to zarekomendowała już wariant inwestorski. Nie podaje go jednak do publicznej wiadomości.

Zmiany w wariantach CPK. Samorządowcy: "Odbiegają one od wcześniejszej propozycji"
13 stycznia w Urzędzie Gminy w Godowie w formie wideokonferencji odbyło się spotkanie samorządowców z naszego regionu z przedstawicielami firmy EGIS.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

13 stycznia w Urzędzie Gminy w Godowie w formie wideokonferencji odbyło się spotkanie samorządowców z naszego regionu z przedstawicielami firmy EGIS, która opracowuje Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu "Budowa linii kolejowej na odc. Katowice-granica państwa-Ostrawa". Ma ona być częścią jednej z tzw. "szprych" komunikacyjnych w ramach inwestycji związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele: Godowa - wójt Mariusz Adamczyk, Gorzyc - wójt Daniel Jakubczyk, Mszany - wójt Mirosław Szymanek i Wodzisławia Śl. - zastępca prezydenta Wojciech Krzyżek. Obecny był również dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Tomasz Wójcik. - Celem spotkania było zapoznanie się z propozycją nowego połączenia tzw. łącznika pomiędzy Wodzisławiem Śl. a Jastrzębiem Zdrój, oraz rozwiązań połączeń drogowych do wszystkich wariantów - wyjaśnia Mirosław Szymanek.

W trakcie spotkania wójt Godowa oraz zastępca prezydenta Wodzisławia Śl. zwrócili uwagę, że dwa z czterech wariantów przedstawionych przez firmę Egis, tj. o numerach 72 i 74, zakładają budowę łącznika linii kolejowej nr 170 z Wodzisławiem przez obszar, w którym projektowana jest Droga Główna Południowa. Ponadto wybór jednego z tych wariantów wiązać się będzie z ingerencją w gminne tereny inwestycyjne, a przede wszystkim z dodatkowymi wyburzeniami i wysiedleniami.

Podczas spotkania firma EGIS poinformowała, że został już wskazany wariant preferowany, który czeka na akceptację Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcina Horały. - Niestety nie przekazano samorządom informacji na temat dokonanego wyboru - przekazuje wójt Mszany. Mariusz Adamczyk dodaje, że warianty wcześniej nie konsultowane, są nie do zaakceptowania. - Zaproponowane rozwiązania w znacznym stopniu ingerują w tereny inwestycyjne, ale przede wszystkim w tereny mieszkaniowe, co wiąże się z dodatkowymi wysiedleniami oraz wyburzeniami. Odbiegają one od wcześniejszej propozycji, którą z wielkim trudem udało się zaakceptować z udziałem lokalnej społeczności - podkreśla.

Ludzie:

Wojciech Krzyżek

Wojciech Krzyżek

Zastępca Prezydenta Wodzisławia