Piątek, 8 listopada 2024

imieniny: Seweryna, Gotfryda, Hadriana

RSS

Problemy na stacji w Olzie. Kiedy zakończy się remont toru?

31.10.2022 09:48 | 13 komentarzy | FK

Od kilku miesięcy jeden z torów kolejowych w Olzie jest uszkodzony i wyłączony z ruchu kolejowego. Czytelnicy zwracają uwagę na problemy z tym związane. Okazuje się, że naprawa toru wymaga zamknięcia drogi dla ruchu samochodowego.

Problemy na stacji w Olzie. Kiedy zakończy się remont toru?
fot. ilustracyjne archiwum nowiny
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

W związku z faktem, iż utrudnienia na stacji w Olzie trwają już kilka miesięcy. Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie zarządcę infrastruktury.

PKP PLK S.A.: Zakończenie robót planowane jest w listopadzie br.

- Naprawa toru na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. Dworcowej w stacji Olza musi być wykonana przy całkowitym kilkudniowym wstrzymaniu ruchu samochodowego. Projekt zmienionej organizacji ruchu kołowego jest uzgadniany. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie br. Czasowo wyłączona krawędź peronu nie jest ujęta w rozkładzie jazdy. Kilkuminutowe zmiany w komunikacji są niwelowane na dalszych etapach przejazdu. Efektem prac będzie poprawa stanu nawierzchni na przejeździe kolejowo - drogowym oraz usprawnienie przejazdu pociągów po obu torach przez stację Olza – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Stanowisko Prezesa Towarzystwa Entuzjastów Kolei

O komentarz poprosiliśmy też działające w powiecie wodzisławskim Towarzystwo Entuzjastów Kolei.

- Zawsze cieszą nas inwestycje na kolei, trudno jednak nie dostrzec drastycznych nierówności w traktowaniu poszczególnych regionów, linii kolejowych czy wreszcie konkretnych stacji, nijak nie przystające do wyników i potencjału danej okolicy. Podczas kiedy w wielu miejscach w kraju widzimy dziś imponujące i nieraz grubo przeskalowane budowy, pieczołowite remonty dworców czy stawianie nowych stacji na odludziach ze znikomą liczbą pociągów i pasażerów, przy braku perspektyw ich rozwoju, na drugim biegunie są linie takie jak nasza, którą mimo korzystnego położenia, sporego potencjału i przepustowości wykorzystanej do granic możliwości nie tylko omijają inwestycje rozwojowe, ale jak widać nawet stosunkowo niedawno wyremontowany tor w Olzie ulega awarii na tyle poważnej, iż uporanie się z nią rozciąga się na kilka miesięcy. Jakby jeszcze było mało tego, że wskutek ascetycznej rewitalizacji linii Rybnik - Chałupki w latach 2014-15 prędkość pociągów wynosi zaledwie 60 - 80 km/h, zamknięto i zlikwidowano prawie wszystkie tory dodatkowe na stacjach, nawet głównej stacji ponad 150-tysięcznego powiatu nie zaszczycając wiatami sektorowymi czy dłuższymi peronami lecz traktując jak zwykły przystanek. Pewnie i dworzec w Wodzisławiu do dziś byłby zamkniętą ruderą, gdyby miasto się nim nie zajęło – mówi Piotr Adamczyk, prezes TEK.