Jak będzie wyglądać ewentualna dystrybucja jodku potasu w powiecie wodzisławskim?
- To jednostki samorządowe tworzą punkty wydawania tabletek jodowych na bazie NZOZ-ów i placówek oświatowych - słyszymy w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śl.
Od kilkunastu dni tabletki z jodkiem potasu trafiają do powiatowych jednostek Państwowej Straży Pożarnej. Łącznie przygotowano ponad 57 mln tabletek. - To działania rutynowe i przewidziane w przepisach prawa na wypadek ewentualnego wystąpienia skażenia radiacyjnego - przekazuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Jak będzie wyglądać ewentualna dystrybucja jodku potasu na terenie powiatu wodzisławskiego?
Zapytaliśmy Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl., czy jest w jaki sposób włączone w ewentualną dystrybucję jodku potasu. Naczelnik Wydziału Obywatelskiego, Ochrony Informacji Niejawnych i Zarządzania Kryzysowego Gabriela Bała poinformowała nas, że tabletki jodku potasu, które znajdują się obecnie w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wodzisławiu Śl., zostaną przyjęte na stan Powiatowego Punktu Dystrybucji. - Jeżeli gminy zadeklarują przyjęcie preparatu stabilnego jodu do Gminnych Punktów Dystrybucji, zostanie im on przekazany - dodała.
Naczelnik Bała poinformowała nas także, że każda gmina organizuje swój system rozprowadzania tabletek. - Z posiadanych informacji wynika, że jednostki samorządowe tworzą punkty wydawania tabletek jodowych na bazie NZOZ-ów i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest samorząd gminny, w zależności od wielkości jednostki samorządowej, a także liczby ludności, w celu zapewnienia jak największej ich dostępności dla mieszkańców i maksymalnego skrócenia czasu podawania tabletek - wyjaśniała.