Wiadukt na Piłsudskiego częściowo wyłączony z ruchu
Od 23 grudnia od godz. 5 rano ze względu na pogarszający się stan wiaduktu zostanie zamknięta dla ruchu jezdnia północna al. Piłsudskiego w kierunku od ul. Pszczyńskiej do centrum (w rejonie wiaduktu).
Od 23 grudnia od godz. 5 rano ze względu na pogarszający się stan wiaduktu zostanie zamknięta dla ruchu jezdnia północna al. Piłsudskiego w kierunku od ul. Pszczyńskiej do centrum Jezdnią południową będzie się odbywał ruch tylko pojazdów o ciężarze rzeczywistym do 3,5 ton w jednym kierunku od ul. Granicznej do ul. Pszczyńskiej.
Objazd do al. Piłsudskiego zostanie poprowadzony ul.: Pszczyńską, Grodzką, Północną i Sybiraków.
W związku z tym wprowadza się trasy objazdowe dla autobusów linii 101, 102, 104, 105, 109, 112, 113, 114, 116, 118, 121, 122, 127, 128 i 130. Linie 101, 102, 104, 105, 109, 112, 113, 114, 118, 122, 127, 128 i 130 kursować będą od przystanku „Al. Piłsudskiego UM” al. Piłsudskiego, ul.: Północną, Grodzką i Pszczyńską do przystanku „Pszczyńska - Rybnicka” - dalej po trasie. W kursach powrotnych odwrotnie.
Powyższy objazd spowoduje wydłużenie trasy średnio o 500 metrów. Linia116 kursować będzie od przystanku „Al. Piłsudskiego UM” al. Piłsudskiego, ul.: Północną, Grodzką, Pszczyńską do przystanku „Jastrzębie Górne - Stodoły” i dalej po trasie. W kursach powrotnych odwrotnie.
Powyższy objazd spowoduje skrócenie trasy średnio o kilometr w obu kierunkach. Linia 121 kursować będzie od przystanku „Graniczna Szkoła” ul.: Graniczną, Północną, Grodzką, Pszczyńską do przystanku „Pszczyńska - Rybnicka” - dalej po trasie. W kursach powrotnych odwrotnie. Powyższy objazd spowoduje wzrost liczby kilometrów w obu kierunkach średnio o 600 metrów. Z obsługi wszystkich linii wyłączony zostanie przystanek „Al. Piłsudskiego – Pszczyńska”. Utrudnienia obowiązują do odwołania.
Komentarze
41 komentarzy
to bardzo dobry pomysł, teraz z ulicy granicznej można przynajmniej normalnie wyjechać!
Co na to PKP ? Burzymy !!
Powinni to w trybie bezprzetargowym zrobić, ze względu na ryzyko dalszej "dekompozycji" konstrukcji i zagrożenie dla ruchu.
Spalony Łazienkowski w Wa-wie remontowali od kwietnia do końca października więc taki wiadukcik max. w kwartał powinni ogarnąć
Co się dziwicie, że miasto nie ma na nic kasy ? Bo jak coś trzeba zrobić to okazuje się, że są to niebotyczne koszty. U nas wszystko się buduję za kasę kilka razy większą niż normalnie by się to odbyło w innym mieście. Patologia sięga zenitu. Centrum miasta w zasadzie nie istnieje za chwilę nie będzie nawet jak wyjechać z tego grajdołka.
Ja to widzę tak, podziemna obwodnica z galeriami handlowymi, dworcami pkp i pks, kinem, rynkiem i deptakami. Pan Matusiak pozyska środki na budowę a pani Hetman zleci zrobienie projektu i poprosi o pozyskanie inwestorów prezydenta Żor. Co wy na to?
Cóż, pora na naprawianie, czyli... wyburzanie.
Pani Prezydent - może ktoś to poczyta i Pani podpowie wreszcie - w mojej ocenie na ten wiadukt wpływ ma/miała działalność - eksploatacja JSW...Powiem tak sąsiednie Gminy remontują kasą kopalń JSW ile wlezie, a my jesteśmy w czterech literach z tym!!! Np. Pawłowice - droga przez osiedle, droga od kopalni do ronda, chodniki itp... Świerklany...praktycznie za przejazdem kolejowym cała droga i chodniki//Mszana...Połomia...a my co???niewiele..droga od Jasmosu do skrzyżowania na dolnym już dawno powinna być wyremontowana - ze szkód...i co i nic...Gdzie są nasze władze..Ja się pytam czy w naszym UM mamy kogoś kto to ogarnia???Proszę pogonić te Panie z uprawnieniami i dać tam kogoś komu się jeszcze chce...piszę bez złośliwości..przecież ten wiadukt sam się nie pofałdował, a jak jedziemy dalej to przecież tworzy się niecka eksploatacyjna...a jak słyszę, że ten wiadukt to jest priorytet władz miasta to smutno mi, że mamy takie słabe ambicje...Do dzieła!!!!!!!!!
Tak zawsze kończą miasta, które oparły swoja przyszłość na rylowni. Koniec końców rylownia podkopie resztę miasta, które się pięknie zapadnie, a na to wysypiemy wielka hałdę
I to będzie koniec "wielkiego" górniczego miasta.
Proponuje most zwodzony pozdrawiam P . PRezydent .
A ja cały czas myślę że Anna poda się do dymisji bo jak ją widzę to bardzo ją lubię ale ona strasznie męczy się na tym stanowisku.Most niemocy.
Takie są skutki wieloletniego udawania, że niema problemu. To są zaszłości z czasów gdy pociągi przestały jeździć do Jastrzębia. Ten wiadukt był wybudowany na potrzeby kolei i to PKP powinna dołożyć się do remontu wiaduktu. Czy się dołożą? Śmiało można w to wątpić.
Twoja nienawiść cię zeżre. Jesteś coraz bardziej chory z nienawiści, że miasto nadal się rozwija. Toi typowe zachowanie komuchów.
Twój znajomy.
Mozna zrobic kalendarz z miejskimi ruinami i wyburzonymi obiektami,
ew. jakis film promocyjny. Do Czernobyla turysci wala, to czemu ro ruin Jastrzebia mieliby nie dotrzec.
Następny etap: Ruch wahadłowy. Czy czekacie aż wiadukt się sam wyburzy?
Chyba jeszcze nie jest tak źle z wiaduktem skoro można jeszcze po nim jeździć. Dobiero 23.12 powstanie zagrożenie zawalenia sie go.
Tak wygląda miasto za KOALICJI Anny H , śmiech na sali ! lemingi teraz będziecie niszczyć swoje auta na ulicy północnej ,która jest kolejna dumą miasta :)
Niech poseł niemota zrobi coś dla miasta a nie podłącza się tylko pod inicjatywy innych ludzi, pasożyt
Matusiak zrób już baner że załatwiłeś 15 mln od Glika na remont mostu
A tłuste dupy ruszyć i na nogach chodzić spasliscie się jak prosiaki i jeszcze pociągi i auta wam w głowie.
@mrv
Wiesz coś więcej? Napisz. Ostatnio JSW ma jakiś nowatorski pomysł naruszać filar ochronny miasta.
Sto razy pisałem.
ZMODYFIKOWAĆ ulicę Korfantego !!!
Mnóstwo ludzi chętnie objechało by centrum gdyby ta ulica była asfaltowa. Na tych kamieniach szkoda auta !!! Mini obwodnica Jastrzębia rozwiązałaby problem kierujących się w kierunki Pniówka i Pawłowic .
Ale po co ? Łatwiej zamknąć niż udrożnić. Postawienie znaku zakazu niewiele kosztuje, prawda ?
Gdyby nie kopalnia, to problemu by nie było.
Mozna zasypac a potem zbudowac tulel z dworcem. Idealna lokalizacja, tuz przy UM.
Skoro urzednikom wystarczy cwierc strategicznego wiaduktu i to tylko w polowie,
to moze mieszkancom wystarczy cwierc UM przez pol dnia?
Warto rozwazyc.
Zasypać tą dziurę po co miliony na odbudowę??. Dziadostwo nie miasto tyle w temacie.
Odezwali się znawcy kolei a 18 lat temu i jeszcze wcześniej koleją PKP woziło w wagonach nie ludzi a powietrze mimo że mieszkańców było dużo więcej niż dzisiaj a samochodów mniej Jastrzębie i wszystkie okoliczne miejscowości to prowincja przejrzyjcie na oczy i zmierzcie się z prawdą żadna kolej tu nie jest potrzebna chyba że ktoś lubi patrzeć na jeżdżące puste składy.
@do Konserwa
Ale on ma rację. Prezydent i radni chrzania o kolei do Katowic. Premier z Ministrem wpisali połączenie do Wodzislawia w spisany na kolanie plan.
Żadnych konkretów nie ma, tylko przechwałki nieodpowiedzialnych ludzi.
Prześpij się, po śniadaniu, przeczytaj to ca napisałeś, i znów się zastanów. Gdyby kto wierzył w takich jak ty, nadal siedzielibyśmy na drzewach, bo nikt by nie wszedł do jaskini, bo przecież tam kamień może spaść na głowę. I zdaje się, że rzeczywiście wielu potomkom żyjącym dziś ludzi taki kamień spadł i zniszczył logiczne myślenie na zawsze.
z miasta będzie można wyjechać ale czy będzie po co wracać i którędy ? :)
Czy ty ukończyłeś(aś) choć dwie klasy podstawówki? Mama pod choinkę powinna ci kupić "Elementarz" albo "Litery".
Most rozebrać i miejsce zasypać kamieniem z hałdy ubić i zrobić normalną drogę przecież tamtędy nigdy nie pojedzie żaden pociąg na pociągach to jedynie zarobią analitycy projektanci itd a żadne torowisko nie powstanie tu bieda zrobić own za jednym razem a mrzonki o Pendolino jastrzębie Katowice.
A kierowca śmieciarki ze zdjęcia to ma w nosie zakazy. Przez takich już nikt nie przejedzie.
Zasypać wąwóz kamieniem utwardzić i położyć nowy asfalt - 3 tygodnie i po robocie....
Jednak, po namysle, widze pozytyw w perspektywie.
Po calkowitym zamknieciu wiaduktu zostanie spora przestrzen, az do ul. Pszczynskiej.
To miejsce az smieje sie, by zostac naturalnym miejscem spotkan, miejscem do koncertow plenerowych, fajerwerkow, jarmarkow.
Taki cud, i to bezinwestycyjnie.
Odcinek niejedno swieto widzial, formowaly sie tam przeciez pochody pierwszomajowe.
Afrykanizacja.
Miasto się sypie tak to jest jak się czeka z remontem do ostatniej chwili .Teraz trzeba skalkulować czy nie taniej będzie zbudowac nowy wiadukt , ale przy jastrzębskich uwarunkowaniach budowa będzie trwała jakieś 15 lat . betronową kładkę zwaną szumnie mostkiem przy oczyszczalni budowano dwa lata .4 metry kładki nad strugą wody o głebokości 30 cm.
A było od razu remontować, a nie wybiegi dla psów stawiać. No cóż widać każdy ma swoje priorytety...
A nie lepiej zamknąć całkowicie i zacząć budować nowy wiadukt? Ogromny wstyd że główną droga dojazdowa do miasta będzie zamknieta:/ nie jest ważne że jest zima bo w tych czasach da się prowadzić roboty w każdych warunkach. Budowa nowego wiaduktu na tej trasie powinna być, ABSOLUTNYM PRIORYTETEM!!!!!!! Może Poseł Matusiak coś załatwi?(smiech)
Niepospolite dziadostwo.
Przeciez na ten wiadukt nie spadla bomba. Strategiczny dla miasta obiekt sam sie wali, ledwie 10 lat po remoncie.
Wali sie, gdy wladzom miasta Burj Khalifa sie marzy.
Teraz problem wyjechać z Grodzkiej na pszczyńską.... A co bedzie teraz??????
gdzie będą mieszkać bezdomni jak runie ten wiadukt?
Kolej to przekleństwo naszego miasta. Nie dość że nie istnieje i raczej mało prawdopodobny jest jej powrót, to jeszcze blokuje rozwój miasta i utrudnia komunikację.
W oczy się rzuca brak dróg na osi północ-południe. Poza tym wiaduktem, którego odbudowa będzie astronomicznym kosztem (bo może jednak kolej wróci) mamy jakieś dwa prowizoryczne przesmyki przez Pszczyńską. Brakuje porządnego połączenia od Gagarina do dworca PKS.
A mówiłem Anna nie bierz władzy bo cię przerasta.