Godów: Zdobądź dofinansowanie na likwidację azbestu
Urząd Gminy w Godowie zbiera deklaracje na dofinansowanie do usuwania i utylizacji azbestu z budynków na terenie gminy.
Wzorem lat ubiegłych, Urząd Gminy Godów informuje, że można składać deklaracje na dofinansowanie do kosztów inwestycji związanych z demontażem, usuwaniem i unieszkodliwianiem elementów zawierających azbest z budynków mieszkalnych, gospodarczych i innych będących w użytkowaniu osób fizycznych w 2023 r.
Z dotacji pochodzącej ze środków własnych gminy będą mogli skorzystać właściciele, których nieruchomości zostały ujęte w "Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Godów na lata 2012-2032". Zgodnie z tym dokumentem, dofinansowaniem mogą zostać objęte budynki, na których znajdują się elementy zawierające wyroby azbestowe, nie prowadzi się dofinansowania do azbestu zdeponowanego na posesji.
Dotacja będzie obejmowała wyłącznie pokrycie kosztów demontażu, zbiórki, transportu i utylizacji azbestu w wysokości do 800 zł/tonę. Deklaracja powinna zawierać: imię, nazwisko, adres zamieszkania właściciela budynku i tel. kontaktowy; rodzaj budynku (mieszkalny, gospodarczy), jego adres oraz nr działki ewidencyjnej, na której znajduje się remontowany budynek; rodzaj eternitu (falisty, płaski); orientacyjną powierzchnię dachu pokrytą eternitem; planowany termin wymiany pokrycia (miesiąc); rodzaj nowego pokrycia dachowego. Deklaracje są do pobrania w Urzędzie Gminy Godów w Referacie Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska i należy je składać w siedzibie urzędu w nieprzekraczalnym terminie do 29 lipca.