Pierwszy przetarg na obwodnicę Raciborza jeszcze w tym roku. Którędy przebiegnie droga?
Mowa o tzw. północno-zachodniej obwodnicy Raciborza, która nie rozwiąże głównych problemów komunikacyjnych miasta, ale znacząco poprawi skomunikowanie Eko-Okien z DK 45 i autostradą A4.
Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej północno-zachodniej obwodnicy Raciborza ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach informuje o tym w artykule o planach inwestycyjnych na 2022 rok.
Droga za 120 milionów złotych
Nowa obwodnica będzie się zaczynać na istniejącym rondzie z drogą krajową nr 45 na północ od miejscowości Rudnik, następnie będzie omijać od północy miejscowość Rudnik i dalej jej ślad będzie przebiegał z północy na południe aż do połączenia w istniejącą drogę wojewódzką nr 416. Będzie to droga o długości ok. 5 km. Zaprojektowana zostanie w standardzie klasy „G” o jednej jezdni po jednym pasie ruchu. Droga będzie stanowiła nowy ciąg drogi wojewódzkiej nr 416.
Inwestycja jest ujęta w rządowym programie Funduszu Rozwoju Dróg. Szacunkowy koszt realizacji przedsięwzięcia to 120 mln zł.
Zobacz również:
Po wykonaniu projektu możliwe będzie ogłoszenie przetargu na roboty budowlane w 2025 roku. Jeśli inwestycja nie napotkałaby większych przeszkód, realizacja mogłaby zostać zakończona w 2027 roku.
Jak jest teraz?
Aktualnie DW 416 zaczyna się przy mleczarni w Raciborzu (skrzyżowanie ulic Głubczyckiej, Starowiejskiej i Cegielnianej) i prowadzi ulicą Głubczycką do wylotu z miasta w kierunku Pietrowic Wielkich (i dalej na Kietrz, Głubczyce i Klisino w województwie opolskim).
Co ze wschodnią obwodnicą Raciborza?
Niezależnie od tej inwestycji w planach jest jeszcze powstanie tzw. wschodniej obwodnicy Raciborza. Ta droga pozwoliłaby skierować ruch z DK 45 na istniejący już fragment drogi Racibórz - Pszczyna (do skrzyżowania z ulicami Piaskową i Rybnicką), a następnie dalej - właśnie wschodnią obwodnicą - minąć Płonię, Nowe Zagrody, Studzienną i połączyć się z DK 45 już za Sudołem. Inwestycja budzi kontrowersje wśród części mieszkańców.
Więcej informacji tutaj:
Komentarze
7 komentarzy
Lokalne układy, EKO OKNA budują sobie drogę za publiczne pieniądze. Mogli wybrać inną droższa lokalizację swojej firmy, bliżej dużej drogi wojewódzkiej. Wybrali inaczej, taniej a teraz płaczą że nie mają jak wyjechać z tej dziury. Na szczęście sa jeszcze lokalni koledzy... W normalnym kraju nie dostaliby pozwolenia na budowę tak dużej firmy bez infrastruktury drogowej lub musieli by ja stworzyć za własne pieniądze. Ale póki co mieszkamy w patologicznej Polsce.
Obwodnice powinny biec bliżej Raciborza! Kto wymyślił przebieg tej drogi? Chyba Eko-okna.. Projektowana obwodnica biegnie za daleko od Raciborza, większy sens miałaby, gdyby zaczynała się w okolicach Miedoni, a kończyłaby się za szpitalem w Raciborzu w okolicach Głubczyckiej. Opisywana tu obwodnica zagarnia cały Rudnik do Raciborza, jej przebieg jest zdecydowanie zbyt odległy od Raciborza... To chyba obwodnica Rudnika, a nie Raciborza.
Na kierunku wschód-zachód, obwodnica w kształcie jaja nie będzie zachęcać do skorzystania z niej.
Im większa będzie średnica raciborskiego ringu obwodnic, tym mniejsza będzie chęć korzystania z niego.
To ruch ciężarówek z A4 do Czech przeniesie się na górny odcinek Głubczyckiej i nową obwodnicę. Faktycznie, rondo obok Strzechy będzie odblokowane. Na Kozielskiej ruch też będzie mniejszy, bo część ruchu przejmie Cegielniana.
Wiecznie przechwałki czego to nie robią a efektów brak , gdzie jest most Ciechowic - Grzegorzowice ??? 80 lat po wojnie mostu nie ma a prom znów nie pływa !!!! Porażka
Polowy to dobrze wymyślił. Ściąganie kluczowych polityków do racka daje efekty. Niestety zamiast czekać na pieniądze to trzeba za nimi biegać w Warszawie