Testy wiaduktu zostały przeprowadzone zgodnie z opracowanym wcześniej szczegółowym planem. Zakładał on dwa schematy ustawienia ciężarówek – każdy z nich został odtworzony na obu częściach mostu. Ciężarówki ustawiono jak najbliżej siebie zarówno przy wewnętrznym, jak i zewnętrznym krawężniku. Następnie dokonano precyzyjnych pomiarów ugięć przęseł i przemieszczeń w łożyskach. Na podstawie tych danych zostanie sporządzony raport, porównujący dane z założeniami, przyjętymi w projekcie. Najprościej rzecz ujmując, pozwoli to sprawdzić, czy wiadukt będzie spełniał swoją rolę dokładnie tak, jak zapisano w projekcie.
- Mówimy tu o pomiarach dokładnych do setnej, a nawet tysięcznej części milimetra. Ich przeprowadzenie to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa. Jest również niezbędne przed końcowym odbiorem wiaduktu - tłumaczył naczelnik Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji, Jarosław Piechaczek.
Testy wiaduktu na Alei Piłsudskiego to jeden z ostatnich etapów prac. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zostanie on oddany do użytku w drugiej połowie czerwca. Łączny koszt przebudowy wiaduktu wraz z budową ronda to ponad 18 milionów złotych, jednak tylko połowa tej kwoty wydana zostanie z budżetu miasta. Druga część zostanie pokryta przez Fundusz Dróg Samorządowych.