Czwartek, 28 listopada 2024

imieniny: Zdzisława, Lesława, Gościerada

RSS

Mobilne dyżury pracowników ZUS w sprawie 500+ i RKO. Gdzie będzie można skorzystać z pomocy?

21.02.2022 10:27 | 0 komentarzy | d

Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pomogą w składaniu wniosków o świadczenie 500 Plus i rodzinny kapitał opiekuńczy, a także w założeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Ruszają mobilne punkty ZUS. Pierwsze zaplanowano na 24 lutego (czwartek). Dyżury odbędą się w 11 miejscowościach w województwie śląskim, w większości tam, gdzie nie ma placówki ZUS.

Mobilne dyżury pracowników ZUS w sprawie 500+ i RKO. Gdzie będzie można skorzystać z pomocy?
- Wnioski w sprawie świadczeń 500+ i Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego można składać wyłącznie przez internet za pomocą bankowości elektronicznej, portalu Empatia oraz PUE ZUS - przypomina Beata Kopczyńska, regionalna rzecznik prasowa ZUS województwa śląskiego.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Aby każdy miał możliwość wyjaśnienia wątpliwości dotyczących świadczeń rodzinnych oraz złożenia elektronicznego wniosku o 500 plus lub Rodzinny Kapitał Opiekuńczy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje dla swoich klientów specjalne dyżury. W województwie śląskim na 24 lutego, czwartek, zaplanowano 11 takich dyżurów.

Szczegółowy harmonogram mobilnych dyżurów ZUS:

- Wnioski w sprawie świadczeń 500+ i Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego można składać wyłącznie przez internet za pomocą bankowości elektronicznej, portalu Empatia oraz PUE ZUS. Do ZUS wpływają one każdego dnia, jednak jest jeszcze spora grupa rodziców i opiekunów, którzy nie złożyli. Dlatego zachęcamy do udziału w dyżurach naszych ekspertów. Pomogą oni nie tylko w złożeniu elektronicznym wniosku, ale także założeniu profilu PUE, na który to będzie wpływała korespondencja z ZUS w sprawie danego świadczenia - mówi Beata Kopczyńska, regionalna rzecznik prasowa ZUS województwa śląskiego.

Jeśli ktoś już teraz potrzebuje wyjaśnienia w sprawie świadczenia wychowawczego 500 plus lub Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego i nie chce czekać do czwartku, może skorzystać ze specjalnej infolinii 22 290 55 00, która jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00 lub kontaktując się z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS telefonicznie 22 560 16 00, bądź za pomocą email (cot@zus.pl). Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 –18.00. Informacji możne otrzymać także na miejscu w placówce ZUS lub zdalnie poprzez e-wizytę.

Ludzie:

Beata Kopczyńska

Beata Kopczyńska

Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego