Urzędnicy pukają do drzwi i doręczają decyzje o podatku od nieruchomości
19 lutego rozpoczęła się akcja doręczania mieszkańcom decyzji w sprawie podatku od nieruchomości na 2022 rok. Decyzje są doręczane przez pracowników Urzędu Miasta Racibórz.
Uwaga: Pracownicy urzędu roznoszący decyzje podatkowe, nie mogą pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych. Podatki mogą być uiszczane przelewem na konto urzędu lub w kasach Urzędu Miasta Racibórz, a także w Urzędzie pocztowym, w którym nie jest pobierana prowizja.
Odbierający pismo potwierdza doręczenie pisma własnoręcznym podpisem, ze wskazaniem daty doręczenia. Jeżeli odbierający pismo nie może potwierdzić doręczenia lub uchyla się od tego, doręczający sam stwierdza datę doręczenia oraz wskazuje osobę, która odebrała pismo i przyczynę braku jej podpisu.
W przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu, pisma doręcza się za pokwitowaniem pełnoletniemu domownikowi.
W razie niemożności doręczenia decyzji w sposób wskazany wyżej, możliwy będzie osobisty odbiór decyzji w Urzędzie Miasta (I piętro pokój 112).
Zgodnie z przepisami ustawy ordynacja podatkowa - decyzje z zakresu spraw podatkowych mogą być doręczane podatnikom tylko przez pocztę lub pracowników organu podatkowego.
Raciborzanie płacą 0,77 zł za 1m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych oraz 25,47 zł za 1m2 budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Więcej informacji tutaj:
Pobierz Uchwała nr XXXVII 531 2021 Rady Miasta Racibórz z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.pdfźródło: UM Racibórz, oprac. ż