Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

Myślę, więc nie śmiecę. Uczniowie SP 13 i SP 15 sprzątali skwery i uświadamiali raciborzan

20.09.2021 12:06 | 0 komentarzy | ż

"Dbaj o środowisko, bo to nie śmietnisko", "Szanuj Ziemię, to nasz dom", "Nie truj sąsiada" rozbrzmiewało na ulicach naszego miasta. Uczniowie wzięli się również do roboty i posprzątali skwery oraz zieleńce w centrum miasta.

Myślę, więc nie śmiecę. Uczniowie SP 13 i SP 15 sprzątali skwery i uświadamiali raciborzan
- Najważniejsze, żeby nie śmiecić, lecz segregować  i częściej jeździć rowerem niż autem - tak tłumaczyły przypadkowym przechodniom małe Eko Elfy z SP 15.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

- Już po raz trzynasty Eko Elfy wymaszerowały w miasto uświadamiać raciborzan, jak ważną sprawą jest ochrona otaczającego nas środowiska oraz co robić, żeby żyło nam się dobrze, według idei "Myślę, więc nie śmiecę" - informuje SP 15 w Raciborzu. Szkoła po raz kolejny wzięła udział w akcji "Sprzątanie Świata". Zorganizowano ją w przedostatni weekend września.

Uczniowie wraz z wychowawcami i rodzicami przygotowali własnoręcznie wykonane ulotki o tematyce ekologicznej propagujące ideę dbałości  o środowisko, jego ochronę poprzez segregowanie zużytych odpadów, oszczędzanie wody, energii, papieru oraz ochronę powietrza. Dodatkowo klasy przygotowały kolorowe transparenty z hasłami, zielone baloniki oraz stroje zielonych Ekoelfów.

Uczniowie z siedmiu klas (I - III) raźno maszerowali przez miasto ze swoimi wychowawczyniami (A.Urban, M. Grabowską, O. Joszko, E.Kozubą, A. Głuch, I. Piszcz) oraz inicjatorką akcji Esterą Kurzydem.

W "Sprzątanie Świata" zaangażowały się również dzieci z SP 13. Uczniowie wraz ze swoimi nauczycielami, zaopatrzeni przez Urząd Miasta w ochronne, jednorazowe rękawiczki i worki na śmieci wyruszyli do pobliskich skwerów i parków, które solidnie posprzątali.

Celem akcji jest promowanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej uczniów, edukacja odpadowa oraz inicjowanie działań, dzięki którym zmniejszy się nasz negatywny wpływ na środowisko.

źródło: SP 15 (Estera Kurzydem), oprac. ż