Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

Rybnickie szkoły walczą z barierami

05.08.2021 15:23 | 0 komentarzy | acz

W trzech rybnickich szkołach podstawowych realizowany będzie projekt, mający na celu wyeliminowanie barier w zakresie szeroko rozumianej dostępności.

Rybnickie szkoły walczą z barierami
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Będzie to możliwe dzięki pozyskaniu przez Rybnik środków finansowych w ramach ogólnopolskiego projektu grantowego  "Dostępna Szkoła – innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia”. Nasze miasto otrzymało dofinansowanie w wysokości 1  240 370 zł.   

W modelowym projekcie wezmą udział trzy szkoły:

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 34 im. IrenySendlerowej,
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 im.Janusza Korczaka,
  • Szkoła Podstawowa Specjalna nr 7 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, od 1 września br. funkcjonująca pod nazwą Szkoła Podstawowa Specjalna z Oddziałami Przedszkolnymi nr 7.  

Przed przystąpieniem do projektu szkoły zostały poddane audytom dostępności w celu zdiagnozowania potrzeb i dopasowania wsparcia do indywidualnej sytuacji placówki. 

Projekt zakłada realizację działań w kilku obszarach dostępności architektonicznej, technicznej, organizacyjnej i edukacyjno-społecznej.  W Szkole Podstawowej nr 34 zaplanowano m.in. remont podjazdów i montaż drzwi przesuwnych, wyodrębnienie i wyposażenie stref wyciszenia dla uczniów, zakup rolet i mebli. W SOSW wykonany zostanie remont przejścia pomiędzy budynkami i dostosowanie do przemieszczania się uczniów na wózkach, a w Szkole Podstawowej nr 1, jedno z działań przewiduje wykonanie pochylni i zakup schodołazu.

Dzięki grantowi wdrożony zostanie wypracowany plan poprawy dostępności, umożliwiający przeprowadzenie działań modernizacyjnych, zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia. Otrzymane środki przeznaczone będą także na działania podnoszące świadomość oraz kompetencje nauczycieli i specjalistów szkolnych.