H2Ostróg nieczynne. Klientka chce odzyskać pieniądze z karnetu, ale OSiR odmawia. Dlaczego?
Czytelniczka Nowin wykupiła karnet w Krytej Pływalni H2Ostróg. Jednak z powodu remontu, basen wciąż jest zamknięty. Raciborzanka postanowiła zwrócić karnet i odzyskać pieniądze, jednak okazało się to trudniejsze, niż sądziła.
To nie moja wina, że basen jest zamknięty
- Czterysta złotych to dla mnie dużo pieniędzy - mówi pani Ania (nazwisko do wiadomości redakcji). Usługa, za którą zapłaciła, nie może zostać zrealizowana. W połowie czerwca poprosiła o zwrot pieniędzy z karnetu. Wtedy poproszono ją, aby wstrzymała się do końca miesiąca. - Tak też zrobiłam. Na koniec miesiąca basen dalej był nieczynny, a ja nie dostałam pieniędzy. Napisałam kolejne pismo. Otrzymałam odpowiedź, że zgodnie z pkt. 12 regulaminu karnetów nie zwraca się środków - mówi.
Raciborzanka uważa, że zapis regulaminu, na który powołuje się Ośrodek Sportu i Rekreacji w Raciborzu nie ma zastosowania w tej sytuacji. Basen jest zamknięty nie z jej winy. Skorzystała z porady prawnika. Ten poradził jej, aby napisała wezwanie do zapłaty. Czytelniczka napisała takie wezwanie. Powołała się w nim na art. 495 Kodeksu Cywilnego, który traktuje o "Niezawinionej niemożliwości spełnienia świadczenia".
Z powodu braku odpowiedzi na to pismo, złożyła kolejne, ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty. Napisała też skargę do prezydenta. - Bardzo proszę o interwencję w tej sprawie, gdyż tak jak wspomniałam, według mojej wiedzy, nie ma podstaw prawnych, by odmówić mi zwrotu pieniędzy - napisała do prezydenta.
Wiedzą, że klienci się niecierpiliwią...
Na prośbę Czytelniczki, zwróciliśmy się do dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji w Raciborzu Pawła Króla z prośbą o wskazanie podstawy prawnej odmowy zwrotu środków zgromadzonych na karnecie (w sytuacji, w której usługa z przyczyn niezależnych od klienta nie może zostać zrealizowana).
- Zdajemy sobie sprawę, że wcześniej wprowadzone obostrzenia, które spowodowały zamknięcie obiektu oraz przedłużająca się modernizacja niecierpliwi naszych klientów. Dokładamy wszelkich starań, by nasi klienci mogli szybko i przede wszystkim bezpiecznie powrócić do wcześniejszych aktywności na basenie - czytamy w odpowiedzi przesłanej nam przez dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Dalej Paweł Król stwierdza, że OSiR "każdą tego typu sprawę rozpatruje indywidualnie", a "zakup karnetu jest równoznaczny z akceptacją regulaminu i zobowiązaniem się do przestrzegania warunków w nim zawartych", w tym zapisu o braku zwrotów środków pieniężnych znajdujących się na karnecie.
Badminton zamiast pływania
- Ze względu na ograniczone możliwości staramy się więc proponować rozwiązania, które byłyby zadowalające dla każdej strony. Wiemy, iż sytuacja nie jest komfortowa, dlatego też chcąc zabezpieczyć klientów, przedłużyliśmy im karnety o rok od momentu ich wygaśnięcia. Dodatkowo wprowadzono zmiany w regulaminie, które w czasie zamknięcia Krytej Pływalni, umożliwiają (po wcześniejszym zgłoszeniu takiej chęci przez klienta) skorzystanie z innych usług, oferowanych przez Ośrodek Sportu i Rekreacji - dodaje Paweł Król.
Usługi, o których pisze dyrektor Paweł Król, to m.in.: wstęp na kręgielnię, wstęp na korty, wstęp na halę, badminton, fitness, tenis, sauna, siłownia, wynajem domków kempingowych, wstęp na basen Obora.
Nasza Czytelniczka nie jest zainteresowana tymi dodatkowymi usługami. Powinna pływać, bo takie ma zalecenie. Nie potrzebuje grać w tenisa czy badmintona.
- Mamy nadzieję, iż wprowadzone zmiany oraz zaproponowane możliwości będą satysfakcjonujące dla naszych klientów, a sprawa, o której państwo do nas piszą, zostanie rozwiązana polubownie - kończy Paweł Król.
Czy tak faktycznie się stanie? Czas pokaże. Na koniec warto zauważyć, że w odpowiedzi dyrektora Pawła Króla, jakkolwiek nie byłaby ona uprzejma, brak jest odpowiedzi na zadane przez nas pytanie.
Ludzie:
Paweł Król
Dyrektor OSiR Racibórz
Komentarze
11 komentarzy
to ten Król jeszcze nie został pozbawiony stanowiska? pewnie nikt inny nie chce tolerować długów Unii piłkarskiej, więc Króla odwołać nie można. ta klientka powinna pójść do sądu ..
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
@ ble, dobrze mówisz! Oni sobie KPIĄ z nas takim traktowaniem. Borkowski wyleciał "za niewinność, a tu mamy przykład zwykłej IGNORANCJI.... wkrótce będą mieć więcej takich żądań zwrotu kasy. Takie prowadzenie remontu h2o to dopiero KPINY i najwyższy czas zacząć tupać!
Do sądu z tymi ćwokami! To co ten pan odpisał, a czego raczej nie napisał, to jest plucie w twarz klientom!
U mnie też na karnecie sporo sumka wisi od marca 2020 i jeśli by się dało to będę chętny do pójścia do sądu. Jakiś pozwę zbiorowy??
Panie dyrektorze OSiRu..komuna na szczescie juz sie skonczyla- i "niemozliwe" to jest wstac z martwych!!! POBUDKA!
bez owijania w bawełnę po prostu ZŁODZIEJE
To jest farsa. Proszę redaktora o artykuł w którym opisze działania podjęte ze strony dyrektora mające na celu przyśpieszenie otwarcia pływalni !!!
Redaktor Nowin jest zdziwiony nagannym zachowaniem urzędnika Prezydenta?chyba na chwile wyzwolił się na niepodległość ( szef z urlopu wróci i będzie chryja) . Normalnie to w komentarzu tygodniowym ( Nosacz,Nosacz ha ha )ukazał by się prześmiewczy artykuł o głupiej klientce i sprytnym dyrektorze co potrafi wpływy do basenu utrzymać nawet wtedy gdy basen jest nieczynny.( muszą na czymś zarabiać by dawać stadion dla Unii za darmo), i ze kręgle są lepsze od wody zanieczyszczonej w basenie ,w którym kilka lat temu w garniaku pływał poprzedni prezydent i pewnie te wodę zainfekował aż do dziś.
ciekawe co za spryciarz sprzedał karnet wiedząc , że basen jest kaput i będzie nieczynny?A czy te zawody pływaków co się tam odbyły to spowodowały wzrost swędzenia tu i ówdzie?
dziwne ze Nowiny to opisały.widać Nosacz ma wolne bo normalnie byłby komentarz,że kobita jest sama sobie winna, a w zasadzie to winien jest poprzedni prezydent.Ten Król jest do natychmiastowego odwołania.Regulamin obowiązuje wtedy gdy H2O działa a nie wtedy gdy jest zamknięty i to nie z winy klientki.Najlepiej pobrać opłate za karnety od ludzi a potem zamknąć ..czysty zysk?. Tam jest niezła obsługa prawna,więc czemu tak głupio idą na zwarcie? a po ludzku to jest zwyczajne świństwo i żerowanie na tej pani..Klientka powinna się zgłosić do powiatowego rzecznika konsumentów. Należy jej się nie tylko zwrot pieniędzy ale jeszcze dodatkowe środki bo H2O powinno karę zapłacić. kolejny skandal pod rządami Polowego. Ten Król pozwala Unii korzystać ze stadionu mimo,ze klub nie płaci od miesięcy a wyczynia takie draństwa normalnym mieszkańcom.WSTYD, DOKĄD NAS TA 10 POLOWEGO DOPROWADZI?
Król tylko z nazwiska ! Basen zamknięty, pieniędzy nie oddaje
zasłaniając się regulaminem to do dymisji