Nie potrafisz złożyć wniosku na świadczenie 300+? W tych miejscach uzyskasz pomoc
1 mln wniosków złożyli rodzice i opiekunowie w ramach programu "Dobry start" w całym kraju, a w województwie śląskim ponad 126 tys. Z terenu Oddziału ZUS w Rybniku tych wniosków zarejestrowano 31 tys. W tym roku wnioski można składać tylko drogą elektroniczną, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej i portalu Emp@tia.
W województwie śląskim złożono już ponad 126 tys. wniosków dla 176 tys. dzieci. Z terenu działalności Oddziału ZUS w Rybniku tych wniosków wpłynęło do ZUS 31018 za ponad 44 tys. dzieci. Termin na złożenie upływa z ostatnim dniem listopada.
Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Świadczenie z programu "Dobry start" przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku osób z niepełnosprawnościami. Wniosek o świadczenie "Dobry start" można złożyć tylko drogą elektroniczną, a wypłata środków odbywać się będzie wyłącznie na rachunki bankowe.
- Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS, w tym także decyzję przyznającą świadczenie - informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
- Jeżeli ktoś ma problemy z poprawnym złożeniem wniosku przez internet, albo z założeniem konta na PUE ZUS, może skorzystać z pomocy pracowników ZUS, którzy są do dyspozycji klientów w każdej placówce ZUS. W tym celu uruchomiono również specjalne mobilne punkty ZUS w wybranych placówkach Poczty Polskiej, ale też w urzędach miast, gmin, czy ośrodkach kultury - dodaje rzeczniczka.
Szczegółowy harmonogram dyżurów pracowników ZUS można znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl, w zakładce Dobry Start.
ZUS obsługuje też specjalną infolinię (22 290 22 02), na której można uzyskać informacje w sprawie świadczenia "300 plus". Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów.
Ludzie:
Beata Kopczyńska
Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego