Urząd Miasta w Jastrzębiu wraca do bezpośredniej obsługi interesantów
Od 5 lipca duże zmiany usprawniające obsługę mieszkańców w jastrzębskim magistracie.
Mieszkańcy Jastrzębia-Zdroju będą mogli zaplanować dzień, a nawet godzinę rejestracji pojazdu czy odbioru dowodu osobistego. Od 5 lipca wszystkie sprawy w Urzędzie Miasta i Urzędzie Stanu Cywilnego będzie można załatwić bez konieczności telefonicznego umawiania się. Tego dnia uruchomiony zostanie system kolejkowy, który usprawni obsługę klientów oraz podniesie jakość i efektywność usług. Wizyty w urzędzie będzie można zaplanować nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
- Wsłuchujemy się w potrzeby naszych mieszkańców. Czas pandemii pozwolił nam dokładnie przyjrzeć się dotychczasowemu systemowi obsługi klientów. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowoczesnego systemu rejestracji. W ten sposób zadbamy o komfort mieszkańców i zaoszczędzimy ich czas. To też wyraz troski o zdrowie jastrzębian i podniesienie komfortu ich obsługi – mówi prezydent Anna Hetman.
Wraz z wdrożeniem systemu kolejkowego w holu Urzędu Miasta oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego staną automaty biletowe z dotykowym ekranem. Oprócz tego wizytę będzie można umówić na tej stronie internetowej.
Od 5 lipca jastrzębski magistrat będzie w pełni dostępny dla klientów. Nie będzie konieczności wcześniejszego umówienia się telefonicznego. System kolejkowy będzie obejmował wydziały, w których załatwienie poszczególnych spraw powodowało tworzenie się kolejek. Dotyczy to w głównej mierze spraw z zakresu rejestracji pojazdów, wydawania praw jazdy, dowodów osobistych i paszportów, spraw meldunkowych, dodatków mieszkaniowych i energetycznych, gospodarki odpadami i spraw z zakresu działania USC.
- System jest tak zaprogramowany, by rejestrować kolejne osoby w określonych odstępach czasu. Co ważne, jeśli chcemy np. zameldować 3-osobową rodzinę, musimy zarezerwować 3 bilety, ponieważ każda rejestracja równoznaczna jest z zaplanowaniem dla klienta czasu potrzebnego na jego obsługęm– tłumaczy sekretarz miasta Krzysztof Kucia. – Od początku będziemy monitorować funkcjonowanie systemu. W zależności od preferencji mieszkańców, będziemy tak go modyfikować, by maksymalnie skrócić czas oczekiwania na wizytę w urzędzie - dodaje.
Ludzie:
Anna Hetman
Radna miasta Jastrzębie-Zdrój, była prezydent miasta