Na Chrobrego zamiast parkingu będzie ścieżka rowerowa
Zakończyły się prace budowlane przy kamienicy na ul. Bolesława Chrobrego, wymagające zajęcia części pasa drogowego. Nie oznacza to jednak końca utrudnień w ruchu w tym miejscu, bowiem teraz pojawią się tu drogowcy.
Od poniedziałkowego wieczora, (24 maja) Rybnickie Służby Komunalne rozpoczną prace polegające na wymianie nawierzchni asfaltowej na ul. Bolesława Chrobrego oraz sąsiadującej z nią ul. 3 Maja. Prace polegać będą na odtworzeniu nawierzchni sporych fragmentów obu dróg i potrwają około dwóch tygodni. Prowadzone roboty nie będą wymagały zamknięcia ulic, ale mogą powodować chwilowe utrudnienia w ruchu.
Na ul. Bolesława Chrobrego będzie zlikwidowany funkcjonujący tu wcześniej pas postojowy dla samochodów, a w jego miejsce zostanie wykonana dwukierunkowa droga rowerowa, oddzielona od jezdni pasem zieleni. Docelowo będzie ona łączyć dwukierunkową drogę rowerową, która przebiega przez ul. Kościuszki z ul. 3 Maja. Połączenie pozwoli na bezpieczną przeprawę poza ruchem pojazdów, prowadząc do ujednolicenia infrastruktury rowerowej.
Prowadzone prace są kolejnym etapem zmian przestrzennych w tej części śródmieścia, które od wielu lat jest bardzo silnie zdominowane przez ruch samochodowy. Wcześniej przy ul. Bolesława Chrobrego powstał pierwszy w mieście parklet, uporządkowana została również przestrzeń u zbiegu ul. Korfantego/Pocztowej/Bolesława Chrobrego.
Komentarze
7 komentarzy
Redaktorzyna myśli że jest sprytny i dopisał Rybnickie służby. Teraz już wiadomo że o Rybnik chodzi. Brawo redaktorek :))) zapomniałeś podziękować za zwrócenie uwagi.
Prosimy szanownego pana redaktora aby napisał nam, o którą ulicę Chrobrego chodzi ? W Polsce mamy kilkaset ulic o tej nazwie. Ulic 3 maja również jest bardzo dużo.
Kolejny ukłon Rybnika dla kierowców i rowerzystów. Brawo. @op jeśli przebywasz wśród zgredzików to stąd takie opinie. Najlepiej kup sobie rower i sam pojeździj po Żorach, Wodzisławiu, Jastrzębiu, Raciborzu, Pszowie czy Czerwionce. Na koniec zostaw sobie Rybnik. Zobaczysz przepaść jaka dzieli Rybnik a okolicę pod tym względem. Rybnik ma nie tylko najwięcej asfaltowych dróg rowerowych ale też najlepsze oznakowanie, przepusty, śluzy, kontrapasy, niskie przyciski na światłach, schowki, stojaki co kawałek, wiaty przy szkołach. Rybnik to rowerowy raj na tle zacofanej okolicy. Podczas gdy w Rybniku likwidowano kostkę Bauma na Raciborskiej, Wodzisław budował z takiej kostki swoją prestiżową trasę do jarów. Niektórzy żartowali, że Kieca dostał ją za darmo od Kuczery. ;P
do Niwiniwy: Na skrzyżowaniu bez świateł lepiej jest z jednej strony dwa pasy bo na skrzyżowaniu miniesz ścieżke tylko raz a nie dwa razy.
Co do samej ścieżki to zmarnowane pieniądze dla tych kilku rowerów co dziennie przejadą. Osobiście nigdy nie widziałem tam żadnego....
I bardzo dobrze robią. Lepszy pas zieleni i ścieżka rowerowa niż parking dla wszędobylskich samochodów. Samochodów powinno jak najwięcej zniknąć z centrów miast.
Od znajomych z Rybnika słyszałem że na Chrobrego nie widziano jeszcze rowerzysty
A ci dalej PO swojemu! Zamiast zrobić po obu stronach drogi metrowe pasy dla rowerów, to wymyślają takie twory.
Później zdziwionych udają, że tyle wypadków. Rowerzysta gdzieś zza pasa zieleni, niewidoczny dla kierowców, włącza się do ruchu. QW.. Zacznijcie jeździć na rowerach to coś dotrze do tych małych mózgów.